Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#156 Een dag in een metropool

Ik rook een sigaret in het raamkozijn van mijn hotelkamer. Mijn benen bungelen op vierhoog. Normaal zou ik bang zijn, maar mijn hoogtevrees is afwezig. Hardop weeg ik af of dit komt door mijn progressie als klimmer, of doordat mijn risicoanalyse verlamd is door de tien biertjes op het terras. Mick suggereert vanuit de badkamer dat het een combinatie van beide is. Net zoals mijn drang om te roken, een combinatie van alcohol en schrik. Grinnikend stem ik in, normaal ben ik geen roker, maar deze is verdiend. Cynisch herhaal ik een citaat van mij. “Nee man, die bus is leeg, kijk maar.” Dit zeg ik vlak voordat de koplampen van een politiebus oplichten en onze eerste strepen graffiti accentueren. Het bier in onze nek helpt kalm te blijven, dus we verschrikken niet. Toch lijkt de gedachte om op het kingsize bed in onze suite te liggen ineens surreëel. “Niet kijken, doe normaal en vertel een verhaal.” Zeg ik tegen Mick, welke onmiddellijk begint over het groepje meisjes aan de Rijn. “Die stonden nog net niet met hun natte kut te wijzen”. Zijn woordkeuze is on spot. Ik schiet in de lach op het moment dat de bus voorbijrijdt. We groeten de agenten en zij rijden door. Daar valt ons masker. Opgeladen ogen kijken elkaar aan. Een seconde waarin we schrik, spanning en besef van geluk uitwisselen legt het gesprek stil, maar dat vatten we snel weer op. “Maar inderdaad.” Zeg ik tegen Mick. “Zij stonden wel erg te kijken van onze gymnastiek kunsten.” We hadden een gesprek moeten aanknopen. Dat was immers het idee toen we in de auto hier naartoe zaten. “Achja, nu hebben we een dodelijk verhaal op Snap.” Zegt Mick triomfantelijk. En daar heeft hij gelijk in.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mjjrobert, De setting en personages passen goed bij deze opdracht, door de aanwezigheid van alcohol en het zoeken naar gevaar. Het omdraaien van tijd versterkt de surreëele sfeer goed. Mocht je dit willen doen, pas dan wel op dat je het niet te ingewikkeld maakt. Het is nu nog lastig te volgen wat er precies gebeurt. Het gaat nu erg snel (all snap ik dat dit mede wordt veroorzaakt door de limiet van 300 woorden;)). Neem de tijd om de alinea's uit te werken tot volledige scenes, met een eigen opbouw, dan kom je een heel eind. Ook staan er soms zinnen waarvan als lezer moeilijk te achterhalen is waar ze naar verwijzen, zoals 'Cynisch herhaal ik een citaat van mij'', en 'Toch lijkt de gedachte om op het kingsize bed in onze suite te liggen ineens surreëel.' Deze scène zou een goed beginpunt kunnen zijn van een verhaal of hoofdstuk, waarbij je steeds iets meer laat weten aan de lezer. Daarom zou het interessant zijn om deze scène nog eens te schrijven met een hoofdgedachte, bijvoorbeeld 'Hoe zijn de personages in het hotel terechtgekomen?' en dit verder uit te werken. Kun je hier mee verder? Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een spannende dag ;) het begin vind ik erg sterk en beeldend. Ben wel benieuwd hoe jullie uit handen van de politie zijn gebleven.
Afgekocht met een glimlach. De politie keek over de graffiti heen omdat wij stonden te lachen en groeten. @Saskia Ja, super goede feedback. Ik zal het nog eens proberen

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mjjbogert, snel lopend verhaal, bijzondere oplossing dat verhaal van die meisjes aan de Rijn. Dat geeft jouw stukje extra dynamiek! Graag gelezen!