Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#156 - Kwestie van perspectief

De bitch plaagde hem, hij wist het zeker. Ze liep naar de balie om zich af te melden, zonder hem nog een blik waardig te gunnen. Hij zuchtte - opnieuw - eens diep, toen hij haar naar de balie zag lopen; zoveel schoonheid was abnormaal. Zoals ze zojuist naar hem had gekeken, dat sprak toch boekdelen? Hij was dusdanig overtuigd van zijn eigen charme dat hij zeker wist een kans te maken bij haar, hoewel hij haar in haar rol van advocate absoluut een bitch vond. Het beeld benam hem de adem. In zijn eigen gedachtenwereldje waren ze samen, en zag hij de soepele beweging als in slow motion voor zich, alsof hij het exclusieve recht had dit te mogen zien. Hij keek vol bewondering toe hoe ze de klem uit haar lange manen haalde en hoe ze de blonde haren los schudde. Ze pakte de klem waarmee ze haar haren in toom had gehouden, terwijl ze hem een blik vol afschuw toewierp. Ze maakte haar cliënte een compliment voor het feit dat ze het goed gedaan had. Die was nog wat emotioneel, en moest een beetje gerustgesteld worden. Zachtjes sprak ze met haar metgezel na over de zaak. Voor nu zat het er op; het was afwachten. Anders maar hoger beroep. Gezien haar ervaring als advocate had ze er wel vertrouwen in dat de rechter met een goed compromis zou komen in de uitspraak Ze dacht kort terug aan hoe hij zich had gedragen tijdens de zitting en kon niets anders dan haar cliënte gelijk geven. Haar ex-man is inderdaad een minkukel. -------------- Korte toelichting: Ik hoop dat ik de opdracht goed heb uitgevoerd en heb ook geprobeerd het zo te schrijven dat het, zin voor zin, van onder naar boven gelezen kan worden. Weet niet of dat ook de bedoeling was, maar vond het wel leuk om te proberen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee wat ik net deed maar ik heb mijn opdracht per ongeluk dubbel geplaatst. Sorry voor de eventuele verwarring

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Karinska, ik moest het wel twee keer lezen om te ontrafelen wie, wie is en omdat ik met afmelden bij de balie op het verkeerde spoor zat. Ik dacht aan een hotel. Toen voor mij de rollen duidelijk werden kreeg ik steeds meer waardering voor je stuk. Het zette me aan het denken en daar hou ik wel van :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is goed gelukt hoor Karinska. Alleen door de wisseling van perspectief (maar daar gaat het ook om in je stuk) is het even een nadenkertje. Maar dat maakt het juist wel interessant. Kleine suggestie 'maniak' ipv 'minkukel'.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, heel sterke invulling, dankzij je korte toelichting kwam het snel goed! Prachtig die perspectiefwisseling, het is toch wel leuk te zien hoe twee personen dezelfde situatie volstrekt anders interpreteren. Chapeau!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha ik dacht aan de sportschool bij het woord balie. Zo zie je wel hoe je lezers voor de gek kunt houden. Minkukel is wel wat braafjes. Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is goed gelukt hoor Karinska. Alleen door de wisseling van perspectief (maar daar gaat het ook om in je stuk) is het even een nadenkertje. Maar dat maakt het juist wel interessant. Kleine suggestie 'maniak' ipv 'minkukel'.
Dank je wel, Anette! Je suggestie snap ik goed, hoewel 'maniak' mij persoonlijk wat te ver gaat want zo erg is het nog net niet. Ik ga even nadenken over een ander woord wat de lading dekt.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, heel sterke invulling, dankzij je korte toelichting kwam het snel goed! Prachtig die perspectiefwisseling, het is toch wel leuk te zien hoe twee personen dezelfde situatie volstrekt anders interpreteren. Chapeau!
Hoi Ton, ik ben erg blij met je complimenten en je chapeau :) Ik vond het wel leuk om die perspectiefwisseling eens te proberen, en om te zien hoe dit overkomt bij anderen. Bedankt voor het lezen!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha ik dacht aan de sportschool bij het woord balie. Zo zie je wel hoe je lezers voor de gek kunt houden. Minkukel is wel wat braafjes. Graag gelezen.
Leuk is dat, om te lezen hoe verschillend de associaties met één woord kunnen zijn (zie reactie Nancy). :) . V.w.b. 'minkukel': Annette zei daar ook al iets over en ik ga daar iets anders voor verzinnen. Het is wat braaf idd. hoewel ik er ook iets van minachting in vind zitten, en dat is de reden waarom ik het in eerste instantie koos. Ik ga even broeden op iets anders.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
karinska, ja, mooi tweeluik. In korte schetsjes krijgt de lezer van beiden een duidelijk beeld. Goed gedaan. terzijde: in 3e persoon afwisselend vanuit twee personages schrijven, heet 'alwetend perspectief' - er is dan geen sprake van een wisseling van perspectief.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, De opdracht van deze week vraagt wat mee van ons maar lever interessante verhalen op. Zoals dat van jou. Ik vind hem geslaagd. Mooi verhaal, fijn om te lezen omdat je de beelden voor je kan zien. Minkukel is inderdaad niet het goede woord. Het doet denken aan iemand die mislukt is terwijl je aan het begin een man neerzet die nogal met zichzelf ingenomene is. Ik vermoed dan ook dat hij niet echte mislukt is maar meer een egoïst, iemand die met niemds gevoelens rekening houdt. En verder viel 'blonde manen' mij op. Dat is wel een cliché. Misschien weet je iets originelers? Dit geneuzel ter perfectie gezegd hebbende: ik vind het een goed verhaal!

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lezen en herlezen. Niet eenvoudig. Mijn eerste gedachte dat de hij in derde alinea en de hij in de laatste twee verschillende personen waren. Ik vermoedde eerst een verhaal advocate-cliente, dan een verhaal advocate-zijn advokaat. Dan bedenk ik de arrogantie vd man die de minkukel kan zijn. Verwarring ;) ..... terwijl ze hem een blik vol afschuw toewierp. Hier aarzel ik. Is hem de advocaat vd tegenpartij of de minkukel himself? Al bij al interessant om lezen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
karinska, ja, mooi tweeluik. In korte schetsjes krijgt de lezer van beiden een duidelijk beeld. Goed gedaan. terzijde: in 3e persoon afwisselend vanuit twee personages schrijven, heet 'alwetend perspectief' - er is dan geen sprake van een wisseling van perspectief.
Jan, wat leuk dat je weer langskwam en ik ben erg blij met je compliment :o Ook bedankt voor je leerzame opmerking!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, De opdracht van deze week vraagt wat mee van ons maar lever interessante verhalen op. Zoals dat van jou. Ik vind hem geslaagd. Mooi verhaal, fijn om te lezen omdat je de beelden voor je kan zien. Minkukel is inderdaad niet het goede woord. Het doet denken aan iemand die mislukt is terwijl je aan het begin een man neerzet die nogal met zichzelf ingenomene is. Ik vermoed dan ook dat hij niet echte mislukt is maar meer een egoïst, iemand die met niemds gevoelens rekening houdt. En verder viel 'blonde manen' mij op. Dat is wel een cliché. Misschien weet je iets originelers? Dit geneuzel ter perfectie gezegd hebbende: ik vind het een goed verhaal!
Hallo Marceline, Ik ben blij dat je het beeldend vond en fijn om te lezen. En ja, op deze manier leren we elkaar toch steeds meer een beetje kennen, hè. ;) Zelfingenomenheid kan trouwens best samengaan met een 'loser' zijn; het kan een compensatie zijn voor een groot gebrek aan zelfvertrouwen en dit gedrag kan - al dan niet onbewust - gekozen worden om eigen tekortkomingen te maskeren en om zichzelf mooier voor te doen dan hij/zij is. Het is waar, "lange manen"(die bedoelde je denk ik?) is wel wat cliché. Ik denk even over iets anders. Bedankt dat je langskwam en voor je compliment!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lezen en herlezen. Niet eenvoudig. Mijn eerste gedachte dat de hij in derde alinea en de hij in de laatste twee verschillende personen waren. Ik vermoedde eerst een verhaal advocate-cliente, dan een verhaal advocate-zijn advokaat. Dan bedenk ik de arrogantie vd man die de minkukel kan zijn. Verwarring ;) ..... terwijl ze hem een blik vol afschuw toewierp. Hier aarzel ik. Is hem de advocaat vd tegenpartij of de minkukel himself? Al bij al interessant om lezen.
Bedankt voor je reactie, Leeghoofd. De 'hij' in mijn verhaal is steeds de minkukel himself Leuk dat je het interessant vond om te lezen en fijn dat je de moeite nam om langs te komen :).

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, knap gedaan in deze moeilijke opdracht. Na een paar keer lezen, drong het tot me door. Fijn weekend Connie
Dank je wel, Connie. Ja, ik moet de verhalen soms ook meerdere keren lezen hoor! ;) Jij ook een fijn weekend.