Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#156 Vaatproblemen

Vaatproblemen Het kost me toch enige moeite om af te schakelen. Het licht is allang uit maar de puinhoop op het aanrecht staat helder op mijn netvlies. Man en honden zijn hun snurkcompetitie al gestart. Bovendien dat laatste wijntje was er toch een teveel. Nu nog de vaat doen brengt scherven zonder geluk. De exen vliegen over de tafel. Ze worden zorgvuldig geanalyseerd en gefileerd. Sommigen kunnen nog steeds onze goedkeuring wegdragen en blikken verraden wilde nachten terwijl gegokt wordt naar intensiteit, vorm en afmeting. We spreken uit dat we wel erg grof en openhartig zijn als de knappe veel te jonge ober onze wijn bijschenkt, nadat het voorgerecht is opgediend. Na een dag schrijven en hyper te zijn van geweldig nieuws, maak ik me klaar voor een avondje uiteten met vriendinnen. De afwas van die dag, laat ik bij gebrek aan zin en afwasmiddel maar staan. Ik ben te blij vandaag en dat laat ik me niet afnemen door aangekoekte etensresten. Drie honden springen op bed. Een wekker hebben we niet nodig. Ik maak ontbijt terwijl mijn man de honden uitlaat. Het vieze mes en de snijplank zet ik bij de rest van de vaat. Die doe ik straks wel.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke beschrijving van een gewone dag die eindigt met een licht schuldgevoel.
Man en honden zijn hun snurkcompetitie al gestart.
:)
Sommigen kunnen nog steeds onze goedkeuring wegdragen en blikken verraden wilde nachten terwijl gegokt wordt naar intensiteit, vorm en afmeting.
Mooie, authentiek aandoende, sfeerbeschrijving :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Angus, dankjewel. Het was gister en ik zit nog na te genieten. @Annette, vanmorgen de laatste druppel vaatwassmiddel eruit geperst om de boel weg te werken. Dankjewel :)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dagje uit het leven van Nancy ;) . Ik vind dat je de opdracht goed hebt toegepast, voor zover ik er kijk op heb. "Man en honden zijn hun snurkcompetitie al gestart." Haha heel leuk! Ik hoor/zie het voor me ... "Nu nog de vaat doen brengt scherven zonder geluk." Mooi gevonden. Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Karinska :) dankjewel. Typisch is wel dat het alleen het mannelijke deel in ons huishouden is dat snurkt. En ik maar dat ontken ik gewoon :unibrow:

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nancy, Geen etalagebenen, die ik verwachtte bij de titel, maar een puinhoop op het aanrecht. Prachtig en herkenbaar beeld van een stel uitgelaten vriendinnen die hun exen blootleggen. Ik ben er nog niet over uit wat ik vind van dat teruggaan in scenes in de tegenwoordige tijd. Jij en anderen doen dat. Je springt daarmee steeds in een andere dia. Maar als ik je verhaal andersom lees, gebeurt eigenlijk hetzelfde. Hoe dan ook: beide kanten op een goed verhaal.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@xxroes, dankjewel. Ik hoopte stiekem dat mijn titel dit beeld zou oproepen. Gelukt :). Wat betreft de tegenwoordige tijd ligt dat bij mij er in ieder geval aan dat ik zelden iets in verleden tijd schrijf. Iets dat ik me heb aangeleerd om verhalen dichterbij de lezer te brengen maar misschien zou dit de uitzondering moeten zijn. Ik ben er nog niet over uit. Dankjewel is iets om over na te denken.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Karinska :) dankjewel. Typisch is wel dat het alleen het mannelijke deel in ons huishouden is dat snurkt. En ik maar dat ontken ik gewoon :unibrow:
:D Gelijk heb je; niemand die het tegendeel zal beweren haha

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Vaatproblemen, dat zette me helemaal op het verkeerde been }) Snurkcompetitie is hilarisch en het fileren van exen bevalt me ook :D Het gebruik van tegenwoordige tijd zit ik ook nog een beetje mee. Ik heb me ook aangeleerd zo veel mogelijk tt te gebruiken maar bij deze opdracht vind ik verleden tijd beter passen in de 'terugkijk' alinea's, benieuwd wat de kenners er van vinden!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leest heerlijk zo, voor mij is het gebruik van vt en tt hier logisch, maar ik kom dan ook net kijken. Ik vind het heel mooi dat je in een cirkel hebt geschreven, het verhaal kan zo weer opnieuw beginnen. Genoten Nancy!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, het is een heerlijk verhaal. Geweldige zinnen, hierboven al aangehaald door Angus en Karinska, voor alledaagse zaken. Goed gedaan!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ik heb ook genoten van een gewoon dagje met een gewoon probleem. Je beschrijft het heerlijk, mijn honden hier doen net de snurkcompetitie. Ik ga heel anders luisteren nu naar mijn volkje!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@I-Kat yes heerlijk dat ik je op het verkeerde been bracht :unibrow: dankjewel en ja ik ben heel benieuwd hoe de coach tegen de t.t. aankijkt.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap geschreven, Nancy. Het is altijd leuk als er wat te fantaseren overblijft. Mooi dat begin met de vieze vaat die er aan het einde nog steeds staat.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, je vaat als rode draad, hoe verzin je het! Eens met de loftuitingen over je mooie formuleringen (snurkcompetitie, fileren). Die ober moet wel hebben gebloosd... Ik heb genoten, je hebt een prachtig stukje neergezet!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou dit verhaal kunnen omdraaien en dan is het een 'gewoon' verteld verhaaltje. Je geeft mij als lezer weinig houvast als het gaat om het tijdsverloop. Misschien hier en daar een tijdsaanduiding, of gebruik van verleden tijd, zou mij wel geholpen hebben. Wel een sfeervol verhaal met leuke details ("intensiteit, vorm en afmeting")

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Niceway, dankjewel. Fijn dat de rode draad wordt opgemerkt en ook het niet teveel uit de doeken doen. :) @Ton, wat word ik blij van jouw mooie compliment ( in rijm nog wel ;) ) dankjewel :) @Ostinato, dankjewel. Het was ook mijn bedoeling dat het omgekeerd ook als verhaal te lezen was. Zo heb ik de opdracht geïnterpreteerd. Nog meer tijdsaanduidingen? ( licht uit, snurken, eten en wijn, na een de dag, wekker, ontbijt). Lijkt mij persoonlijk iets teveel van het goede als ik er nog meer aan toevoeg. ;)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe vaatproblemen de lezer op een verkeerd spoor kunnen zetten. Kan me voorstellen dat je na die leuke vriendinnenmiddag geen trek meer had in zo'n gewone klus als de afwas. Een goed 'andersom verhaal. Fijn weekend Connie

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nancy, Je afwasdilemma is voor velen herkenbaar, zoveel is in ieder geval duidelijk! Wat betreft de verleden of tegenwoordige tijd heb ik een vervelend antwoord: het hangt er vanaf wat je met je verhaal wilt bereiken. Wil je een experiment aangaan, waarbij je de lezer bewust op de verkeerde been zet, laat dan de tegenwoordige tijd staan. Het zorgt voor verwarring, maar dat kan grappig of spannend zijn. De schrijver van Girl on the Train/Meisje op de trein experimenteert ook met tijd om je op het verkeerde been te zetten. Dit gebruikt ze om je als lezer te laten ervaren hoe het is om geheugenverlies te hebben. Tegelijkertijd heb je geen idee of je het hoofdpersonage kunt vertrouwen, en dat zorgt voor spanning. Je laat de lezer dan zelf puzzelen. Je kunt er ook voor kiezen om deze tekst uit te werken tot een meer traditioneel verhaal over iemand die piekert over de afwas die ze al de hele dag niet gedaan heeft. Het steeds meer teruggaan in de tijd benadrukt dan het gepieker. Kies er in dat geval voor om vanaf de tweede alinea in de onvoltooid verleden tijd te schrijven, en de derde en vierde in de voltooid verleden tijd. Je kunt dit nog duidelijker maken door meer tijdsaanduidingen toe te voegen. Kun je hier mee verder? Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Connie, dankjewel. Fijn dat je me kwam lezen :) @Coach Saskia, dankjewel voor je verhelderende uitleg over de verschillende manieren hoe dit evt aan te pakken. Ik ga hier voor mezelf zeker mee experimenteren. Leuk en interessant om te doen. Wat betreft dit verhaal hou ik het bij nader inzien in de t.t. De bedoeling was luchtig met een klein woordspel dmv de titel. Iets simpels als de vaat ' belangrijk' maken terwijl het juist gaat om dat wat er omheen draait en ook om wat er niet staat. Bedankt erg blij met deze tips :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede invulling van de opdracht. Duidelijk te volgen verhaal terug naar het beginpunt. :thumbsup: Ik ben benieuwd naar je geweldige nieuws. Herkenbaar dat manlief de vaat gewoon heeft laten staan. :(

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Nancy, ook hier nu. Ik vind de lange versie hier mooier dan de korte elders, meer af. En hoe boeiend en leerzaam de reacties tot nu toe over deze schrijfuitdaging. Ik vond het een hele kluif. Cora

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Cora, ben het met je eens. Sommige verhalen passen gewoon niet in hele korte versies. Ik doe dat eigenlijk altijd om het schrappen te oefenen. Leuk dat je ook hier bent :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... wat een tof verhaal. Ik ben er doorheen gevlogen zonder al te veel na te denken, want dan wordt het me teveel. Die gebroken scherven zonder geluk te brengen spraken me erg aan. Laatst viel er een wijnglas uit mijn handen nog in de vaatwasser. Het was heel 'leuk' gebroken. Ik heb die scherven opgestapeld en er een foto van gemaakt. Het schrijven gaat je goed af, Nancy. vrg

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Riny, wat een fijne complimenten, dankjewel :) jammer dat we hier geen foto's kunnen uploaden. Ik had je schervencompositie wel willen zien.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het geprobeerd maar het wilde weer niet zoals ik wilde ... Maar ja, als het niet linksom kan, dan maar rechtsom!