Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#156 Het loopt in de soep

Wat is het hier een bende. Overal bloed en veren, glas, stukken plastic en electriciteitstroep. Daarnet had de Duif nog op de bank gezeten. Ik was hem goed zat met dat stomme gekoer. Hij werd trouwens toch te dik. Dik en langzaam. Hij zag het niet eens aankomen die duffe doffer. Dat leuke kwieke duifje van een jaar geleden was hij al lang niet meer. Nog vóór het eten begon hij alweer scheef te kijken, zo met één oog in de pan en dan een beetje heen en weer trippelen op het aanrecht, en dan weer met zijn andere oog in de pan kijken, zijn kop steeds pinnig naar voren stekend. En dat een paar keer achter elkaar. Tja, het eten was niet perfect maar ik heb mijn best gedaan. Speciaal naar de Lidl voor de biologische broccoli die deze week in de aanbieding is, zodat ik die soep kon maken die hij zo lekker vond. Wat een geluk dat ze vandaag net de nieuwe non-food collectie binnen hadden gekregen, daar kan ik uren tussen snuffelen. Het heeft me maar mooi twee nieuwe nylon slipjes en een kruiswoordpuzzelboek opgeleverd. Onderweg kwam ik Mano tegen in het park. Mano heeft altijd goeie wiet. En hij is nooit te beroerd om een paar hijsjes weg te geven. Een schat is het. Het hakte er trouwens wel in. Daardoor ben ik de gemberbolletjes vergeten denk ik. Op een rauw ei met paracetamol alleen kun je ook eigenlijk geen boodschappen doen, het is een hele tippel. Anders neem ik altijd nog een bak oploskoffie bij The Bold maar vandaag was ik erg laat wakker, dat schoot er even bij in. Van wie zouden eigenlijk die sokken zijn die ik aan het voeteneind van mijn bed vond vanmorgen?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: duffe doffer en de rest is ook erg grappig en dan die sokken nog als toegift, heel graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je borduurt nog even voort op je duif van vorige keer. Erg grappig om te lezen en goede scenes in de tijd gezet. Snel opruimen en weer door maar weer.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De duif die heeft het wel gedaan he! Arm beest. Ik heb er wel hartelijk om gelachen. En ga zo maar naar de lidl voor de broccoli.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, dit verhaal. Met leuke zinnen: [ Het heeft me maar mooi twee nieuwe nylon slipjes en een kruiswoordpuzzelboek opgeleverd ] De nuchterheid die preekt uit 'heeft me maar mooi' vind ik heerlijk.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: duffe doffer en de rest is ook erg grappig en dan die sokken nog als toegift, heel graag gelezen!
Dank je wel voor het graag en het lezen i-Kat!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je borduurt nog even voort op je duif van vorige keer. Erg grappig om te lezen en goede scenes in de tijd gezet. Snel opruimen en weer door maar weer.
Sinds die opdracht blijft de Duif me achtervolgen. Ik zie hem overal. Hij zit tegenwoordig in mijn tuin en eet het kippenvoer op. In mijn verhalen gaat hij wel steeds dood tot nu toe. Ik denk dat ik hem Kenny noem. Fijn dat je langskwam!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, ik lag vanmorgen al in een deuk en nu weer. Wat een feest om jou te lezen. :thumbsup:
Hoi feestbeest! Ik ben toch ook zo benieuwd wat jij nog meer te vieren hebt. Gezellig dat je me weer las en leuk dat je er blij van wordt!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De duif die heeft het wel gedaan he! Arm beest. Ik heb er wel hartelijk om gelachen. En ga zo maar naar de lidl voor de broccoli.
Vergeet de gember niet, is echt super bij de broccoli.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer van die lekkere gemberbolletjes. Maar voor de rest een vrolijke puinhoop. Leuk!
Dank je wel xxroes! Die gemberbolletjes komen wel weer een keer. Eerst de troep opruimen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, dit verhaal. Met leuke zinnen: [ Het heeft me maar mooi twee nieuwe nylon slipjes en een kruiswoordpuzzelboek opgeleverd ] De nuchterheid die preekt uit 'heeft me maar mooi' vind ik heerlijk.
Je zou bijna niet geloven dat het fictie is, zo nuchter ;) Dank je Marceline, voor het lezen en je compliment.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb eigenlijk een beetje gesmokkeld bij deze opdracht om het mezelf wat makkelijker te maken. Dit was de oorspronkelijke tekst die ik gewoon in chronologische volgorde schreef: ?negromnav dnov deb njim nav dnieneteov teh naa ki eid njiz nekkos eid kjilnegie neduoz eiw naV .ni jib neve re toohcs tad ,rekkaw taal gre ki saw gaadnav raam dloB ehT jib eiffoksolpo kab nee gon djitla ki meen srednA .leppit eleh nee si teh ,neod neppahcsdoob neeg kjilnegie koo ej nuk neella lomatecarap tem ie wuar nee pO .ki kned netegrev sejtellobrebmeg ed ki neb roodraaD .ni lew snewuort re etkah teH .teh si tahcs neE .neveg et gew sejsjih raap nee mo dreoreb et tioon si jih nE .teiw eieog djitla tfeeh onaM .krap teh ni neget onaM ki mawk gewrednO .drevelegpo keoblezzupdroowsiurk nee ne sejpils nolyn ewuein eewt ioom raam em tfeeh teH .neleffuns nessut neru ki nak raad ,negerkeg neddah nennib eitcelloc doof-non ewuein ed ten gaadnav ez tad kuleg nee taW .dnov rekkel oz jih eid nekam nok peos eid ki tadoz ,si gnideibnaa ed ni keew ezed eid iloccorb ehcsigoloib ed roov ldiL ed raan laaicepS .naadeg tseb njim beh ki raam tcefrep tein saw nete teh ,ajT .raakle rethca reek raap nee tad nE .dnekets nerov raan ginnip sdeets pok njiz ,nekjik nap ed ni goo eredna njiz tem reew nad ne ,thcernaa teh po neleppirt reew ne neeh ejteeb nee nad ne nap ed ni goo néé tem oz ,nekjik et feehcs reewla jih nogeb nete teh róóv goN .reem tein gnal la jih saw nedeleg raaj nee nav ejfiud ekeiwk ekuel taD .reffod effud eid nemoknaa snee tein teh gaz jiH .maazgnal ne kiD .kid et hcot snewuort drew jiH .reokeg emmots tad tem taz deog meh saw kI .netezeg knab ed po gon fiuD ed dah tenraaD .peortstieticirtcele ne citsalp nekkuts ,salg ,nerev ne deolb larevO .edneb nee reih teh si taW peos ed ni tpool teH

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, ik lig in een deuk! Zeker na je #13, die alles alleen nog maar duidelijker maakt. Een vrolijk ratjetoe, prachtig neergekwakt op vanuit je toetsenbord! ik heb genoten! :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#13- Klasse! Heerlijk achteruit lezen en schrijven. Een prettig gestoord verhaal met puinhoop en een duif kan bij mij niet meer stuk. Goed!!!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ton en Maddbrug: Oh jee, ratjetoe, neerkwakken, prettig gestoord, puinhoop... ai ai ai. Maar wat ben ik blij dat mijn chaos door jullie zo gewaardeerd wordt. Dank!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, je hebt chaos en chaos...Die van jou is er een waar je wel soep van kan eten, al is het maar de vraag of duivensoep lekker is. Graag gelezen Connie

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mir-i-am: Heel veel dank voor je compliment, dat doet me goed. Zo te zien ben je hier alvast begonnen met je verhaal. Nu de rest nog, ik ben benieuwd! @ Connie: Vandaag maakte ik me echt een beetje zorgen over chaos, maar dat is weer een ander verhaal. Ik ben heel blij dat het jou wel smaakt. Dank je voor het lezen en je berichtje.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Stella, Ik weet niet wat ik had verwacht bij deze opdracht, maar het was geen duivensoep! Dat is meteen de charme van je verhaal. De manier waarop je alles normaal en alledaags doet lijken maakt het grappig Uit het commentaar van anderen hierboven begrijp ik dat de duif al eerder een rol heeft gespeeld. Als nieuwe lezer had ik wel het idee dat ik daar wat context bij miste. Mocht je dit uit willen werken tot een op zichzelfstaand verhaal, dan raad ik aan nog even te kijken naar het volgende: -je schrijft 'de Duif', met een hoofdletter, hierdoor verwacht ik als lezer wel een verklaring waarom deze zo belangrijk geworden is in het leven van de verteller -'dat leuke kwieke duifje van een jaar geleden' hierdoor vraag je je af wat het verhaal van een jaar geleden dan is Je hebt een aansprekende manier van vertellen, ik ben benieuwd of dit deel gaat worden van een groter verhaal. Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ... ik sta stijf van bewondering; hoe krijg je dat voorelkaar. Het is vast een computerfoefje: druk maar op een knop en je hele verhaal staat achterstevoren? Haha, Stella Mindfuck. Geweldig; wat ik ook zo leuk vond was hoe je duif liet dribbelen en loeren met zijn scheve ogen. Met veel plezier gelezen en herlezen. # 13 is nu net een modern schilderij - natuurlijk met een beetje fantasie ...

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Stella, Ik weet niet wat ik had verwacht bij deze opdracht, maar het was geen duivensoep! Dat is meteen de charme van je verhaal. De manier waarop je alles normaal en alledaags doet lijken maakt het grappig Uit het commentaar van anderen hierboven begrijp ik dat de duif al eerder een rol heeft gespeeld. Als nieuwe lezer had ik wel het idee dat ik daar wat context bij miste. Mocht je dit uit willen werken tot een op zichzelfstaand verhaal, dan raad ik aan nog even te kijken naar het volgende: -je schrijft 'de Duif', met een hoofdletter, hierdoor verwacht ik als lezer wel een verklaring waarom deze zo belangrijk geworden is in het leven van de verteller -'dat leuke kwieke duifje van een jaar geleden' hierdoor vraag je je af wat het verhaal van een jaar geleden dan is Je hebt een aansprekende manier van vertellen, ik ben benieuwd of dit deel gaat worden van een groter verhaal. Hartelijke groet, Saskia Buddelmeijer
Hallo Saskia, De Duif is inderdaad al eens op komen dagen in een eerdere schrijfopdracht. Eigenlijk ontkwam niemand daar toen aan :). Het was niet mijn bedoeling dat voorkennis over het verhaal dat ik toen schreef nodig zou zijn, ik wilde dit wel als een op zichzelf staand verhaal presenteren. Hier heb ik wat steekjes laten vallen ben ik bang. Ik ben ook bang dat de Duif nog wel vaker aan gaat komen waaien. Ik vind het wel leuk dat je je afvraagt wat het verhaal van een jaar geleden dan zou zijn, dat laat wat te raden over. Dank je wel voor je uitgebreide en met aandacht gegeven feedback. Ik neem het met me mee en stel het heel erg op prijs.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ... ik sta stijf van bewondering; hoe krijg je dat voorelkaar. Het is vast een computerfoefje: druk maar op een knop en je hele verhaal staat achterstevoren? Haha, Stella Mindfuck. Geweldig; wat ik ook zo leuk vond was hoe je duif liet dribbelen en loeren met zijn scheve ogen. Met veel plezier gelezen en herlezen. # 13 is nu net een modern schilderij - natuurlijk met een beetje fantasie ...
Hallo Riny, Ik wilde het verhaal achterstevoren gaan typen toen ik me bedacht dat zoiets toch makkelijker zou moeten kunnen. Bovendien was ik bang om fouten te gaan maken. Dus ging ik op zoek en vond een tekst omdraai systeem op internet. :) Wat leuk dat je het verhaal zelfs herlezen hebt. Dat doet me goed.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, wat ben ik blij voor je dat je dat systeem gevonden hebt. En ook knap van je. Mijn hersenen zijn nog verkrampt door dat achterstevoren denken en dan heb ik het nog verkeerd gedaan ook. Ik denk dat ze een beetje te stijf zijn voor dergelijke gymnastische oefeningen. De hele boel moet nu gereset worden. :D Leuk dat je nog even reageerde.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, wat ben ik blij voor je dat je dat systeem gevonden hebt. En ook knap van je. Mijn hersenen zijn nog verkrampt door dat achterstevoren denken en dan heb ik het nog verkeerd gedaan ook. Ik denk dat ze een beetje te stijf zijn voor dergelijke gymnastische oefeningen. De hele boel moet nu gereset worden. :D Leuk dat je nog even reageerde.
Ik denk dat ze stiekem een stuk soepeler zijn dan je denkt. Nancy heeft het briljante in jouw verhaal gezien. Hoezo verkeerd? Deze week lekker resetten aan het strand dan maar.