Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 155 - Woensdag 9 augustus

Vanmorgen val ik om vijf uur uit bed zoals ik al weken doe en plaats de aankondiging dat mijn Jitzak verschijnt. In een mum van tijd heb ik de meest heerlijke reacties, mijn haar nog op zolder, onopgemaakt. Ik flits heen en weer tussen mijn vertaling van 15 000 woorden over mozende door Europa trekkende zigeuners en Facebook waar ik ontroerd raak, lach, bemin, antwoord en ga dan terug naar Roma-namen waar ik naar staar omdat ik ze niet blindelings kan schrijven en hop ga ik weer terug naar Facebook waar ik me losbabbel in persoonlijke berichten terwijl de deadline van de Roma’s mij toegrauwt. In mijn agenda staat dat ik een afspraak met mijn geliefde Hervé heb, mijn kapper, die zegt dat ik voor mijn ‘troisième bébé’ er netjes uit moet zien en zonnestraaltjes in mijn haren doet, mij dan wegzet in de tuin met groene thee waar de zon ze erin brandt en ik via WhatsApp babbel met een schrijfster die aan rukwinden onderhevig is en ik thuiskom en weer verdrink in prachtige berichten terwijl ik weet dat ik eten moet maar ik doe er een glas whiskey in, een schrijfster waardig. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je @Ton, het is maar een los fragment van wat ik vandaag beleefde. En dan ook nog eens zonder frreewritingspelfouten, de knoet van een vertaalster waardig. :D We toasten samen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik was in mineur vandaag, omdat mijn schrijfopdracht #155 niet was geplaatst vanwege een kink in de communicatiekabel. (Deze komt over drie weken) Ik heb er vrede mee nu ik jouw bijdrage lees, het moest kennelijk zo zijn.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Die kink in de communicatiekabel was ik waarschijnlijk. Sorry Nel. @Mili: echt een heerlijk freewrite stukje, leuk om te lezen. 'Mozende Roma's' prachtig.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn haar nog op zolder :lol: ben blij voor je dat Hervé er weer zonnestraaltjes in heeft gebracht. Nogmaals proficiat Mili, ik heb met je meegefeest met een rosé of twee :{}

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om naast je bijzondere schrijfsels nu een stukje dagelijks leven van je te lezen, met hier en daar een origineel woordenspel.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Jitzakkeritus heb je zo langzamerhand, die door je ziel en zaligheid heen dondert. Weet je dat er gisteren de dondermaan was, de rode maan ook wel genoemd, die staat voor een nieuw begin. Zoek maar eens op, iets over oogsten wat je gezaaid hebt.Ik las je verhaaltje met plezier en hoop dat Jitzak mij treft als een bliksemschicht.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili 9 augustus is een memorabele dag gefeliciteerd met Jitzak! Eindelijk voor de bakker dus! En dan nog tijd om hier te schrijven, knap hoor.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, 9 augustus 2017, een dag vol gedonder en geknetter als ontlading na 9 maanden Jitzak. En ook nu bij freewriting op je eigen Miliwijze weergegeven. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een bijzonder mens ben je toch. Ik lees je heel graag. Ik ben erg benieuwd naar Jitzak, bij Bol bestellen of liever ergens anders?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Mili, dit stukje over hoe jij woensdag 9 augustus beleefde. 'Zonnestraaltjes in je haren die de zon erin brand.' prachtige beeldspraak! ik zie, net als velen, uit naar jouw Jitzak!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ... wat heb je dat toch weer heerlijk geschreven. We hebben op deze manier nog beter in je drukke 'koppie' kunnen kijken, zelfs een beetje soepeler doordat het zo aaneen geschreven is. Met recht freewriting. Gefeliciteerd met al je wederwaardigheden, geniet ervan en veel geluk gewenst met je volgende geschriften. Goed gedaan, Mili.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, ik kan me goed voorstellen dat je je op een schrijfopdracht instelt; het vergt de nodige tijd. Hoe lief dan dat je er door mij en mijn heuglijke woensdag vrede mee vond. @Frank, dank voor je waardering en nog ben ik niet van die mozende Roma's af. Ze bevolken onophoudelijk mijn netvlies. Ik maak nog een kanttekening dat ik het freewriten nogal intiem vind en daarom niet volkomen los ben gegaan. :D @Nancy, ik ben verloren zonder mijn Hervé en jij vast zonder een rosé of twee. Ik kan het niet laten, het rijmt zo lekker. Je enthousiasme was een warm bad, jij knetterende bonbon met diepgang. :{} @Nyceway, :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, Jitzak zal niet nalaten je te treffen. Je bericht over de rode alias dondermaan blijft in mijn hoofd zingen. Oogsten na buffelen, en wie weet, dan nog meer gaan schrijven. Dank voor deze heerlijke gedachte. @mwMarie, ik heb gemerkt dat naarmate je meer schrijft het schrijven steeds soepeler gaat. Je voelt het ook als een soort noodzaak aan en ik ga voor nog meer memorabele dagen. ;) @Connie, het schrijven, de tijd van een liefdesbaby. Daar komen nog maanden bij van redactie, herschikking, overpeinzingen, oneindig maal doornemen voordat je het proces ingaat van lettertypes tot uiteindelijke opmaak. Te veel om op te noemen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, verrassend je openingszin. :D Bol kan, je kunt ook direct naar de uitgever Ambilicious. Dat je me heel graag leest nog wel, geeft me vleugels. @Marceline, ik beleefde nog zo veel meer op woensdag 9 augustus maar heb het maar stilletjes voor me gehouden. ;) Het is een wonderlijk idee dat jij, zoals anderen, binnenkort Jitzak lezen. Ik vraag me af of hij per ongeluk in het water van een heet bad belandt, van bedden op de grond glijdt, rode potloden hem bekrassen, hij vetvlekken oploopt in de keuken ... Dank voor je niet aflatende enthousiasme.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, eerlijk gezegd heb ik nog enige schroom met freewriting. Apart hoe jij weer mijn 'inkijk' bekijkt. Ik zou dat razende hoofd wel eens een tijdje op slot willen doen. :D Dank voor je fijne wensen. @Annette, lievlievliev. Merci!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, Jitzak zal niet nalaten je te treffen. Je bericht over de rode alias dondermaan blijft in mijn hoofd zingen. Oogsten na buffelen, en wie weet, dan nog meer gaan schrijven. Dank voor deze heerlijke gedachte. @mwMarie, ik heb gemerkt dat naarmate je meer schrijft het schrijven steeds soepeler gaat. Je voelt het ook als een soort noodzaak aan en ik ga voor nog meer memorabele dagen. ;) @Connie, het schrijven, de tijd van een liefdesbaby. Daar komen nog maanden bij van redactie, herschikking, overpeinzingen, oneindig maal doornemen voordat je het proces ingaat van lettertypes tot uiteindelijke opmaak. Te veel om op te noemen.
Dus inderdaad eerst een 'baby baren, en daarna nog opvoeden en grootbrengen, totdat het mens genoeg bagage heeft om de wereld in te gaan'.  :) Tja Mili, met 9 maanden ben je hier niet klaar mee, als het resultaat maar naar tevredenheid is. Sorry, zomaar een gedachtenspinsel, opgeroepen door jouw reactie. Fijn weekend en :thumbsup: Connie

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw blije dag is stukken sterker dan het onweer Mili, Groene thee en zonnestraaltjes in je haar tussen de bedrijven door. Wat gezellig dat ik mijn whiskey bij jou terugvind. Heerlijk stukje dit.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dronken van geluk en niet weten waar je t grijpen zult... Dit doldwaze erudiete...Jitzak, ik prijs u gelukkig met Mili.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het losbabbelen was gezellig! :) Grappig dat het lijkt alsof ik vanuit een ander perspectief, nu jouw kant van het verhaal leest. (duimpje omhoog)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, echte schrijvers drinken alleen maar whiskey, dat is het verband. Tot ze Korsakov krijgen. Levert ook weer mooie verhalen op. Kruipende beesten over de muur en zo. :D @Pindarots, kunnen wij jou niet als huisfilosoof, huispredikant, huispastor, huis ... vul maar in ... aanstellen? Je reacties zijn meer dan geestverruimend. :nod: @Marietje, maar dat doe je ook! Je leest een beetje mijn kant. Zoals eerder gezegd, ik heb me ingehouden. Wilde nog een beetje mysterieus blijven. :ninja: Dank jullie hartelijk!