Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #155 Helaas 5 minuutjes.

Regen, donder, bliksem. Deuren toe, van de ramen weg, pas toch op of je wordt getroffen. Zeggen mijn schoonouders Kijk hoe mooi. Voel hoe fris. Wacht en wacht tot je ziet waar de bliksem is. Kijk door het raampje, en druk op de knop. Zo maak je een foto, dat is de top. Heerlijk opgaan in de vlaag, schuilen of niet. Plens, plens plens met de voeten door de plas. Rarara, hoe mijn vader was. Grootmoeder dook de gracht in. Met de korf boven het hoofd en opgekruld schuilen voor grote hagelbollen. Zij dacht zo groot als gehaktballen, maar zij was dan ook slagerin. Weer en wind ...goed gezind.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Leuke vergelijking Sarina: hagelstenen zo groot als gehaktballen. Origineel en heel toepasselijk voor een slagerin. Vaak worden zulke hagelstenen vergeleken met duiveneieren en dan vraag ik me altijd af: hoeveel mensen weten nou hoe groot een duivenei is? Dus vanaf nu: hagelstenen zo groot als gehaktballen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar zij was dan ook slagerin, wat een zalige droogkomische mooie toevoeging ter ondertsreping van haar gedachten aan gehaktballen. Speelse bijdrage Sarina :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Sarina, Leuk al die verschillende associaties. En die laatste met de grootmoeder die slagerin was, is voor mij de leukste!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invulling. De herhalingen passen goed. :thumbsup: De gehaktballen vergelijking verklaring is komisch. :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deuren toe, van de ramen weg, pas op of je wordt getroffen            zeggen mijn bange schoonouders op hun oude open sloffen*                Kijk eens hoe mooi, voel eens hoe fris                 Wacht tot je ziet waar de bliksem is. Kijk door de lens en druk de knop        Maak een foto, dat is de top.                     Heerlijk opgaan, zalige vlaag       Schuilen of niet, dat is de vraag.              Plenzen met voetjes door de plas Rara hoe mijn toffe vader was               Oma  dook in de veilige gracht, Korf boven het hoofd, zelf bedacht.     Bevroren gehaktballen vielen, ze hurkte nog wat lager Dat vertelde ze ‘s avonds aan haar man, de slager In weer en wind, blijven we goed gezind. Deze tekst leest als een step, je kan het zingen als een rap. (*) Op je sloffen afkomen : Vlaams gezegde : voorzichtig, aarzelend, rond de pot draaiend, een onderwerp aansnijden (op uiteindelijk een gunst te vragen). Hier gebruikt om de voorzichtige en angstige aard van schoonouders te benadrukken.  

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geweldig, wat zit er een droge humor in jouw hoofd. Kan me voorstellen dat je 5 minuten te weinig vond, als je gezellig freewrite dan is het moeilijk stoppen. Heerlijk dit te lezen. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een fijne rap, waarom zou je freewriten als je er verder niets mee doet? :thumbsup: Ook ik heb lekker gelachen om de gehaktballen van je oma.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, die gehaktballen spannen wel de kroon. Wat knap om zo maar aan de rijm te gaan. Goed dat je het gezegde van die oude sloffen nog even uitlegde. Leuk gedaan, Sarina.