Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#155 knetterhersens

freewriting In mijn hoofd dondert en bliksemt het buiten is het gelukkig kalmer. Het zou me teveel aan prikkels geven. Zelfs de stemmen van de achterburen die me zo aan Anja en Henk van Nel doen denken zijn teveel. De kronkels tussen mijn oren kunnen weinig hebben als ik schrijf. Herman Brood die zachtjes door de huiskamer blaat kan ik dan wel weer hebben. Vandaag las ik dat Mili's Jitzak bij de drukker ligt. Een prachtige cover, pakkende tekst op de achterzijde. Potverdorie geen foto, zie ik haar nog als haar avatar voor me. Ik lees dat ze een teruggetrokken leven in Frankrijk leidt. Zo, hoe vaak zeg ik niet tegen mijn man dat ik dat wil. Ergens in de Alpen in een hutje en schrijven maar. Dan weet ik zeker dat 'onze Henk en Anja' niet meer in mijn oren tetteren en ik alleen maar te doen heb met mijn eigen donder en bliksem tussen mijn oren die de ruimte nodig hebben om flink te knetteren en het dan op het papier te spetteren. Zo de vijf minuten zijn om, tijd voor koffie en kalmer weer wel met een wolkje melk.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat fijn om een kijkje in jouw brein te mogen hebben! Drukke bedoening daarbinnen hoor. Ik voel me bevoorrecht om mee te mogen genieten van de vele momenten waarop jij je ventieltje openzet. "die de ruimte nodig hebben om flink te knetteren en het dan op het papier te spetteren", Heerlijk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Wolkje Bastiaans, ik leen je bij deze mijn schrijvershutje en mijn schrijverskleedje. De laatste is heel groot, witte ondergrond met zwarte hartjes. Daarin kan je rondknetteren, comme tu veux, en mijn nieuwe avatar is een hart. Beetje gekneusd in het midden, stralend rondom. Dank voor je inzending, jij, ik kan maar niet op dat Limburgse woord komen, iets met vlaaien en pannenkoeken dat je Monique toeschrijft. :{}

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Stella, je bent welkom en dan te bedenken dat ik als een rustig persoon 'te boek sta'. Als iedereen eens wist hoe druk het bij me is. Zonder schrijven zou ik overlopen ;) Moet wel eerlijk zeggen dat ik de rode strepen niet kan negeren en dus wel heb gefoeteld :o @Mili, je goede nieuws hield me bezig. Ik word er al blij van, kan me niet eens voorstellen hoe jij dan uit je voegen moet springen van geluk. En dan ja mijn nieuwsgierigheid, ik dacht je eindelijk te 'zien' maar moest het met je hand doen :lol: Gelukkig dat je avatar straalt. Sjattepoemel is het woord en gaat niet over vlaaien en pannenkoeken :lol: Sjattepoemel is zoiets als 'ma biche' maar dan schattiger. Dankjewel voor het langsvliegen op je hartenkleed, je bent een sjattepoemel :{}

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Stella, je bent welkom en dan te bedenken dat ik als een rustig persoon 'te boek sta'. Als iedereen eens wist hoe druk het bij me is. Zonder schrijven zou ik overlopen ;) Moet wel eerlijk zeggen dat ik de rode strepen niet kan negeren en dus wel heb gefoeteld :o @Mili, je goede nieuws hield me bezig. Ik word er al blij van, kan me niet eens voorstellen hoe jij dan uit je voegen moet springen van geluk. En dan ja mijn nieuwsgierigheid, ik dacht je eindelijk te 'zien' maar moest het met je hand doen :lol: Gelukkig dat je avatar straalt. Sjattepoemel is het woord en gaat niet over vlaaien en pannenkoeken :lol: Sjattepoemel is zoiets als 'ma biche' maar dan schattiger. Dankjewel voor het langsvliegen op je hartenkleed, je bent een sjattepoemel :{}

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Op deze donderdag lees ik over de overdonderende drukte in jouw hoofd. Je heb het volgens mij heel gezellig met jezelf en ik ben blij voor je dat er pen en papier bestaat. Voor wat betreft dat huisje in de Alpen: mijn dochter hamert er bij mij altijd op dat ik moet gaan voor wat ik in mijn hart echt wil. Ik wil je haar wijze woorden graag doorgeven, dus bij deze: wat let je, waar een wil is, is een weg! Ik kom graag een keertje een stukse limburgse vlaai eten, of, bij gebrek daar aan, een stukje apfelstrüdel, terwijl jij jouw nieuwste hersenspinsels voorleest :) Bedankt voor dit kijkje in je gedachten!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Karinska en of ik het gezellig heb :nod: :) Als ik de wereld niet leuk vind kruip ik lekker in mijn eigen drukke leventje tussen mijn oren. Je hebt een wijze dochter ik zal haar raad via jou zeker opvolgen. De dag gaat komen dat ik me settel in de Franse Alpen, dan maak ik zelf Limburgse vlaai voor je ;). Fijn dat je even langskwam.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, ja, van dat heerlijke, rustige plekje ergens op de wereld, dromen we allemaal, denk ik. Ik heb een flink aantal jaren geleden daar ook zo naar verlangd en op het punt te staan het te verwezenlijken, maar ik kon Antwerpen en mijn kinderschare niet achterlaten. Let op de volgorde. ;) Ondertussen heb ik geleerd dat ik met te verhuizen altijd mezelf meeneem, met mijn eigen hersenspinsels, mijn eigen karakter, mijn eigen onvolkomen mens-zijn en dat het over al iets is. Voorlopig vind ik het achter mijn laptopje zitten, het leukste plekje. :o

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, een stukje als een wervelstorm, het dondert bij mij naar binnen, je enthousiasme, je woorden, terwijl Jitzak en Henk en Anja en waarschijnlijk ook je lijk allemaal door jouw hoofd gaan.Hoop zo dat je lekker van de koffie genoot, beste Nancy.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat je bij het schrijven aan je collega schrijvers dacht. Er wordt wat 'afgeknetterd' in onze hoofden een heel leven lang. Mooie associatie.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn je lezen Nancy. Mijn hond legt zijn kop op mijn schoot nu, we moeten eventjes uit. Heerlijk zo je hersenspinsels te lezen, ga er lekker mee door, schrijven geeft zoveel. Toch een lekker rustig eilandje in dit drukke leven?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, een herkenbaar verhaal, waarin SOL een grote rol is gaan spelen om je schrijven te beïnvloeden. Door zelf te schrijven gebeurt het bij mij ook vaak dat dit hier onder de koffie ter sprake komt. Ik lees je stuk als het ware 'in een adem', zoals freewriting ook tot stand komt. goed stuk, groeten, Connie

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
AUMMMM :) Tetteren knetteren spetteren - is het altijd zo druk in je hoofd? Ik heb dit jaar leren mediteren (hoewel, het is meer mindfulness geloof ik) en dat helpt goed tegen al te veel gehyper. Leuk stukje, graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@ Marijcke, wat moest ik lachen om je volgorde, heerlijk eerlijk. Dankjewel voor het langskomen en ja achter de laptop ( in mijn geval Iphone alles met 1 vinger) is het heerlijk toeven ( ' Henk en Anja' beginnen nu wel weer te krakelen, die van Nel zijn rustiger dat weet ik zeker). ;) @Dankjewel Madd, als het binnenkomt als een wervelstorm dan denk ik dat overkomt hoe het er bij mij aan toe gaat. Van de koffie heb ik heerlijk genoten en ook nu weer. @Niceway, er is mij wel eens gezegd dat ik 'te' sfeergevoelig ben. Online werkt dat ook zo en gelukkig is de sfeer in schrijversland dermate goed en leuk dat mijn hoofd prettig knettert van wat jullie allemaal schrijven en meemaken. Dankjewel :) @ mw Marie wat heerlijk te lezen dat je er plezier aan had mijn hersenspinsels te lezen. Wat heerlijk dat de hond zijn kop op je schoot legt. Zijn toch heerlijke wezens. @Abro49 Dankjewel wat leuk dat je het gaaf verwoord vind @ Connie, wat fijn dat het herkenbaar is. Het in 'een adem' doet me goed want dan komt het over zoals het er ook uitkwam. Dankjewel voor het langskomen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@ Ostinato hahaha ja het knettert echt altijd zo in mijn hoofd. Ik heb al menig cursus gehad ( ook mindfulness). Het eruit gooien met de pen is het enige dat de boel voor me ordent. Tijdens de vervolgcursus mindfulnes moesten we 'boven' onze gedachten zweven en benoemen wat langs kwam. Heb gevraagd of iemand me kon komen helpen, kan het zelf niet bijhouden ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder om mee te kijken in jouw drukke hoofd. Ik moest lachen om de ontbrekende Mili foto maar mysterie is veel leuker toch? Ik vind het geweldig dat je eindigt met een wolkje melk, dat past hier helemaal bij, top!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knetterhersens. Wat een heerlijk woord en wat vind ik het passen bij jouw stukjes. Heerlijk deze inkijk in jouw brein. Ik heb het met veel plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker druk daarbinnen Nancy! Wel herkenbaar (toevallig net mijn eigen stukje ingestuurd, zonder dat van andere te lezen). Het is jammer dat je zo'n stukje niet met meerdere toetsenborden tegelijk kan schrijven. Wel eens het boek Extreem luid en ongelofelijk dichtbij gelezen? Is met jouw brein makkelijk te volgen :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... wat geef jij je knetterhersens mooi weer. En wat knap omdat zo op 'papier' te zetten. Ik wil wel snel tikken, maar struikel dan over van alles. Resultaat; onleesbaar. (Twee vingers, heel vroeger met tien.)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@I-Kat dankjewel, heb je dat ook dat nieuwsgierige. Ik enorm, is niet altijd leuk maar in dit geval vind ik het wel wat hebben dat Mili een mysterie blijft. Net als jij trouwens ;) @Marceline, dankjewel, fijn dat je even in mijn pan op visite kwam ;) @Annette, is het bij jou ook zo'n heksenketel? Volgens mij heb ik de film gezien. Straks of morgen ga ik jouw bijdrage lezen. Dankjewel voor het langskomen. @Riny, ik tik dit allemaal met 1 vinger op mijn telefoon. Ben maar blij als ik er met 10 aan de slag ga dan worden jullie gek van me ;) . Dankjewel dat je langskwam. Ik kom later zeker nog bij jou op ' bezoek'.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sodeknetter, Nancy, wat een energie, wat een heerlijk stukje opruiming van je bovenkamer, gevolgd door een lekker bakkie + wolkje melk. Prachtig contrast, dat laatste! Geweldig genoten! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk stukje, Nancy. Ik hoor het knetteren en kraken. En dat 'mijn' Henk en Anja daar ook nog een rol in mogen spelen, is hilarisch. Je tempo van fantaseren en denken is precies wat ik me ervan voorstelde. :-)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Abro49, dankjewel voor nog een compliment ;) daar kan ik alleen maar blij van worden. @ Ton, dankjewel voor je wederom fijne woorden. Fijn dat je mijn drukte kunt waarderen zeker omdat dit toch wel mijn uitlaatklep is. Dat je hebt genoten doet mij toch een beetje aan het weekthema op dat andere forum denken ;) @Nel,dankjewel voor het ondergaan van mijn geknetter. Gister kwamen 'Henk en Anja' ook bij me 'langs'. Weet je nog dat ik je eens schreef dat ze mijn aan een 'ANWB- koppel' doen denken? Er schijnt een FB- pagina van te bestaan. Nu ik er weer aan denk ga ik het opzoeken en je taggen :unibrow:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Nancy, Ik wist niet dat die drukte in mijn hoofd abnormaal was. Maar nu begrijp ik pas dat anderen daar geen idee van hebben hoe het er in mijn hoofd aan toe gaat. Jij hebt dat in ieder geval heel mooi kunnen verwoorden. Het zou me niet verbazen dat er eens een boek van jou uitkomt, want het is prettig om je hersenspinsels te lezen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy je hebt het in met een heerlijke vaart geschreven. Een echte onweersbui. En dan de rust net zoals Marietje het al schets. Heerlijk om te lezen. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Adem ín.....en na 5 minuten....adem uít. Wat er in de tussenliggende tijd geproduceerd wordt aan hersenspinsels is mooi meegenomen :lol: Met plezier gelezen!