Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#154 Kidnap

De indigo auto van de onbekende man Reed een paar keer heen en weer Op de weg bij de heg van het kabouterbos. Het kleine meisje zong een wijsje en keek er nieuwsgierig naar. De auto stond stil, “Hé, ga je mee?” Vroeg de man, dan speel ik een liedje voor je. Het meisje van drie vroeg: “wie ben jij dan? Ik ben je vader, maar heel raar, jij kent mij niet. Het meisje stapte in en verzocht na doorwrocht denken De man om vader Jacob op zijn gitaar te spelen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gevonden! Origineel, net als de heg bij de weg van het kabouterbos. Wat bekt die zin lekker! Het doorwrochte denken van de driejarige spreekt me minder aan, iets met magisch denken gezien de leeftijd meer. Gitaar spelen achter het stuur maak ik niet helemaal mee. Vader Jacob vind ik fenomenaal bedacht op deze plek in je gedicht.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Brigitte, ... wat leuk gedaan. Dat 'doorwrochte' denken vind ik een beetje teveel van het goede. Kun je niet gewoon zeggen: na even nadenken? De laatste zin zou ik niet met een hoofdletter beginnen; dat leest beter. De laatste zin is trouwens verbonden met de een na laatste. 'Vader Jacob' is goed gevonden; maar dat is al gezegd.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties Pindarots en Riny. Inderdaad dat 'doorwrochte denken' is afschuwelijk en past niet bij een klein meisje. Sloeg meer op mezelf denk ik die worstelde met dat binnenrijm. @Riny, idd die laatste zin had geen hoofdletter moeten hebben.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Brigitte, Vanwege een misverstand en mijn vakantie, krijg je laat antwoord. Alsnog, dus. Wat een verrassende invulling van de opdracht! Die had ik niet verwacht, leuk! Ook jij hebt veel binnenrijm gebruikt: keer, heen, weer bijvoorbeeld, meisje,wijsje. Ook verzocht/doorwrocht is er een, en dat laatste woord kom je niet vaak tegen. Als je er verder aan wilt werken, zou je kunnen proberen het einde nog wat meer in te vullen. Een open einde is mooi, dat zou ik ook zeker zo laten, maar je kunt nog wel iets verder. Bijvoorbeeld dat de auto ook echt wegrijdt, of dat de man nog iets zegt... Benieuwd! Groet, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Greetje, Dank je voor je reactie. Ik dacht dat het geen open einde was omdat op het moment dat het meisje instapt, de kidnap al een feit is. Maar het kan zeker duidelijker, meer uitgewerkt worden.