Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 154 Nezel

ga je mee boek dan kun jij mij lezen volg de lijntjes maar de rimpels, de littekens en het eelt ezelsoren heb ik al dat scheelt als jij mij dan uit hebt verklap het einde niet alsjeblieft

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet niet of het zo mag. Ik heb mijn eigen google zoekopdracht gebruikt. daar stond Ga je mee boek tussen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andra, ... of het mag of niet; Ik moest er hartelijk om lachen. Heel leuk gedicht. Miep Diekmann heeft wel eens op/in school tv gezegd: een gedicht is een verdicht verhaaltje. Daarbij maakte ze het gebaar met haar handen van een bal voorzichtig in elkaar drukkend. IK zie het nog voor me. Bij het lezen van jouw opdracht dacht ik hier meteen aan.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andra, ... of het mag of niet; Ik moest er hartelijk om lachen. Heel leuk gedicht. Miep Diekmann heeft wel eens op/in school tv gezegd: een gedicht is een verdicht verhaaltje. Daarbij maakte ze het gebaar met haar handen van een bal voorzichtig in elkaar drukkend. IK zie het nog voor me. Bij het lezen van jouw opdracht dacht ik hier meteen aan.
Riny. Dank voor je leuke reactie.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Andra, geweldig mooi gevonden, deze omgekeerde wereld, incl. titel! Chapeau! Ik heb ervan genoten!
Hoi Ton Bedankt voor 't compliment. Ik moet er van blozen.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Grappig dat er uit eenzelfde zoeksuggestie (ik gebruikte hem ook) weer een totaal ander gedicht ontstaat. Het kwartje bij de titel viel wat laat, maar daardoor vond ik het des te leuker.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk hoor, Andra. een mooi staaltje omdenken. Alleen zie ik de binnenrijm niet. Klopt dat?
Hoi Marceline. Het binnenrijm is niet echt opvallend. Ik heb 2x jij mij.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat er uit eenzelfde zoeksuggestie (ik gebruikte hem ook) weer een totaal ander gedicht ontstaat. Het kwartje bij de titel viel wat laat, maar daardoor vond ik het des te leuker.
Ja. Was benieuwd of het op zou vallen dat de titel Lezen is maar dan omgekeerd.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuk gevonden, de personificatie van het boek! Alleen de laatste zin vind ik niet passen op een of andere manier. De strekking is top maar ik struikel er toch over, misschien te lang?

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel leuk gevonden, de personificatie van het boek! Alleen de laatste zin vind ik niet passen op een of andere manier. De strekking is top maar ik struikel er toch over, misschien te lang?
ik heb de laatste zin in tweeen verdeeld. Zo beter? Vond hem zelf ook wat lang.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker maar nog wel een dingetje, je spreekt het boek aan met je, zou je dan ook niet alsjeblieft schrijven? Dan vind ik het top!

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker maar nog wel een dingetje, je spreekt het boek aan met je, zou je dan ook niet alsjeblieft schrijven? Dan vind ik het top!
Klinkt zeer logisch. Dus gedaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geinig gedicht, met plezier gelezen. Het einde niet verklappen vind ik zo leuk gevonden. Ik zou alleen het eind wijzigen en ben maar even zo vrij om een suggestie te doen: dat scheelt. Verklap alsjeblieft het einde niet.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Andra, Je krijgt wat laat een reactie, door een misverstand en mijn vakantie. Alsnog, uit Duitsland ;-) Dit vind ik een heel originele invulling van de opdracht! Je vraagt een boek om mee te gaan (personalisatie) en je draait het om: het boek moet jou lezen. Heel leuk! Je hebt geen binnenrijm gebruikt, maar ik vind het geheel goed en mis het niet. Je zou nog na kunnen denken of je leestekens zou willen plaatsen of niet. Dat kan het gedicht net wat meer af maken. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Andra, Je krijgt wat laat een reactie, door een misverstand en mijn vakantie. Alsnog, uit Duitsland ;-) Dit vind ik een heel originele invulling van de opdracht! Je vraagt een boek om mee te gaan (personalisatie) en je draait het om: het boek moet jou lezen. Heel leuk! Je hebt geen binnenrijm gebruikt, maar ik vind het geheel goed en mis het niet. Je zou nog na kunnen denken of je leestekens zou willen plaatsen of niet. Dat kan het gedicht net wat meer af maken. Schrijf ze! Greetje Kruidhof
Beste Greepje Bedankt voor het compliment. Valt het jij mij niet onder binnenrijm? Groet Andra

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geinig gedicht, met plezier gelezen. Het einde niet verklappen vind ik zo leuk gevonden. Ik zou alleen het eind wijzigen en ben maar even zo vrij om een suggestie te doen: dat scheelt. Verklap alsjeblieft het einde niet.
Beste Pindarots. Bedankt voor je reactie. Verklap alsjeblieft het einde niet had ik eerst als laatste zin. Vond het iets te lang. Dus in tweeën gesplitst. Maar zal er nog eens overdenken. Groet Andra.