Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#154 Grijze muis

Feest zit altijd in mijn geest als scholier ga je voor geklier uit je bol gaan is pas lol ik vraag een meisje, zij is mijn prijsje ze schudt haar hoofd, lijkt als verdoofd ik accepteer geen meid die mij mijdt zal ik haar slaan of kan ik beter gaan achter mij hoor ik een bekende stem die zegt met klem ga met me mee naar huis, daar vind je geen grijze muis ik draai me om en zie Tom mijn zus heeft een kruis zonder kluis

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Kruis zonder kluis is mooi gevonden. Het rijmt en van deze drie woordjes kun je een heel verhaal maken. Het is wat droevig allemaal. Gelukkig is het allemaal om het rijm te doen, of toch niet? Laten we er geen grijze maandag van maken. Wat je wilde zeggen in het gedicht heb je goed gebracht.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw bekende duidelijkheid en nuchterheid is hier ver te zoeken. De binnenrijm is lekker maar ik krijg de clou niet duidelijk. Heeft het te maken met het vroege tijdstip van plaatsen? ;)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik krijg de interpretatie ook niet rond. Ik zie een puber die wordt afgewezen door een meisje. Dat is natuurlijk moeilijk te pruimen. Is zij de grijze muis of is hij de grijze muis? Dat 'kruis zonder kluis' van de zus roept bij mij unheimische gevoelens op ...

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik accepteer geen meid die mij mijdt....Flinke agressieve lading bij de HP lees ik. En dan heeft zhij een zus met een kruis zonder kluis. Beste Tja, mij lopen de rillingen over de rug bij deze seksueel geschonden dader-slachtoffers. Mogelijk ligt dat aan mijn interpretatie en bedoelde jij iets anders. Ik ben heel nieuwsgierig naar jouw interpretatie!

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat meisje op het feest was de grijze muis. Het ging om het rijmen niet om de intentie die ik schreef. Oké, ik vind het ook een shitgedicht.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om jouw gulle reactie zit ik hier hartelijk te lachen. Dank je wel! Volgens mij zijn droge humor en een nuchter relativeringsvermogen 2 van jouw sterke kanten. Graag tot een volgende keer.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Tja, vanwege een misverstand en mijn vakantie krijg je laat antwoord. Alsnog dus. Het thema, het uitvragen van een meisje, is altijd een onderwerp waar veel over te schrijven is. Je vult dit verrassend in, met de overweging of je haar zult slaan of laten gaan (mooi binnenrijm overigens). Ik vind die verrassing leuk, maar hij komt wat mij betreft te abrupt. Omdat de lezer niets weet over de situatie, lijkt het nu of de ik elk meisje dat hem weigert wel zou willen slaan. Dat lijkt me wat vergezocht, en ik begrijp het niet. Je kunt dit oplossen door meer informatie te geven waardoor het logischer wordt dat de ik dit wil. Ook verderop in het gedicht denk ik wel eens: hoezo? Dus wat meer uitleg kan geen kwaad. Een lezer mag best nadenken, maar niet hoeven te raden. Veel binnenrijm, dat is mooi. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik wil het wel uitgebreider maken, maar ik ben al een regel over de grens gegaan. Dat stuit me zwaar tegen de borst. :rolleyes: