Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 154 Zonder rede

Ga je mee verdwalen in een schepping zonder rede waar alles als vanzelf kan stralen en schaterlachen wordt aanbeden Ga je mee verdwalen daar waar vlinders baden in balladen je in een bel van gelukzaligheid gewichtloos langs de randen glijdt Verdwaal met mij door zeeën vol vrij in dwaze scènes, verdwaal met mij

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met gedichten en poëzie kan ik niet veel, meestal snap ik het ook niet (“mooi, sinterklaasgedichtachtig, wat wordt hier bedoeld of bovenmijnpet” is meestal wat bij me opkomt tijdens het lezen van gedichten). Maar ik heb mezelf ten doel gesteld om met elke schrijfopdracht een poging te wagen dus hier zijn dan mijn bloed, zweet en tranen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, Ik begrijp als je zegt dat je niet veel kan met poëzie, ik vind het namelijk ook zeer moeilijk. Maar jouw bloed, zweet en tranen roept bij mij een mooi beeld op van een ordeloze vrijheid die ik met plezier las.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met gedichten en poëzie kan ik niet veel, meestal snap ik het ook niet (“mooi, sinterklaasgedichtachtig, wat wordt hier bedoeld of bovenmijnpet” is meestal wat bij me opkomt tijdens het lezen van gedichten). Maar ik heb mezelf ten doel gesteld om met elke schrijfopdracht een poging te wagen dus hier zijn dan mijn bloed, zweet en tranen.
Ik zal dit schrappen, andere titel erboven en zeggen dat je dit al jaren doet. Dat zal ik zonder meer zo geloven. Een schepping zonder rede. Zo is het denk bedoeld. Heel mooi beschreven. Een wereld waar we graag in zouden wonen. Ik ga met je mee.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#2 dat hadden mijn woorden kunnen zijn! En toch zet je een prachtig gedicht neer, ik vind het mooi en als anderen er van genieten is het goed, kenner of geen kenner, toch?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met gedichten en poëzie kan ik niet veel,
Nou, dat is dan jouw mening. Ik las het graag. Het onderstaande roept bijvoorbeeld een mooie sfeer op.
Waar vlinders baden in balladen Je in een bel van gelukzaligheid Gewichtloos langs de randen glijdt

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met gedichten en poëzie kan ik niet veel, meestal snap ik het ook niet (“mooi, sinterklaasgedichtachtig, wat wordt hier bedoeld of bovenmijnpet” is meestal wat bij me opkomt tijdens het lezen van gedichten).
zooo herkenbaar, maar
Maar ik heb mezelf ten doel gesteld om met elke schrijfopdracht een poging te wagen dus hier zijn dan mijn bloed, zweet en tranen.
het is wel heel jammer dat dat je titel bepaald heeft, want die valt nu moeilijk te rijmen met de sfeer van je gedicht.
Ga je mee verdwalen daar Waar vlinders baden in balladen Je in een bel van gelukzaligheid Gewichtloos langs de randen glijdt
En is het eigenlijk niet heel leuk te ervaren dat iets waarvan je eigenlijk misschien zou willen denken 'wat wordt hier bedoeld' ineens toch gewoon binnenkomt?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ... dit is toch een gedicht zonder weerga? Hupsakee, gewoon zo maar even gedaan. Of lijkt dat maar zo? In ieder geval met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marceline: Dank je voor het lezen. "Ordeloze vrijheid" dat is eigenlijk wat ik wilde beschrijven en misschien een hele mooie nieuwe titel! @ Annette: Gezellig dat je mee wilt gaan in mijn schepping zonder rede. Samen verdwalen is veel leuker. Dank je voor het compliment. @ I-kat: Daar heb jij dan weer helemaal gelijk in. Dank je! @ Angus: Fijn dat je langskwam en nog fijner dat het je plezier deed. @ Schrijvenmaar: Dank voor je feedback, ik begin mijn poging tot gedicht zo langzamerhand een titel te gunnen. Daar ga ik nog over nadenken. Het grappige is dat wanneer ik het stukje van mijn gedicht dat jij quote zo "sec" lees ik zelf moeite krijg om het te begrijpen. Maar ik heb het zelf bedacht en in het hele geheel snap ik mijn eigen bedenksel natuurlijk wel. @ Riny: Dank je wel (bloosch). Ja het lijkt maar zo. Ik heb er uren over gedaan. Dat "bloed zweet en tranen" staat er niet zomaar :-). Eigenlijk wil ik mijn vlinders omtoveren in neushoorns, of bizons, beren, leeuwen... Vlinders zijn zo... eh breekbaar. Je kunt er niet op springen of dansen. Wat denken jullie?

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, wat een bijzonder prachtig gedicht! Ik heb het ademloos gelezen, chapeau! Jouw #1 is ook voor mij zo ontzettend herkenbaar. Enne... neushoorns i.p.v. vlinders? Kweenie, je gedicht krijgt dan wel een hééél ander karakter. Hoewel, springen en dansen op of met neushoorns, of leeuwen (of juist vandaag; leeuwinnen?) zou nou juist weer mooi aansluiten op de dwaze scenes in de laatste regel. Het is jouw gedicht, jouw keuze.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Annette, dank voor het meedenken, ik vind het maar lastig met gedichten. @ Ton: Dank voor je fijne compliment. De vlinders krijgen van mij ook een tweede ronde. Ik heb er zelfs een paar witjes gespot. Het aansluiten op de dwaze scènes was ook mijn overweging om andere badende dieren te introduceren, maar ik laat het zo.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Stella, vanwege een misverstand en een vakantie, nu pas een reactie. Komt ie: Je hebt én binnenrijm gebruikt én een Google-suggestie in je gedicht verwerkt. Goed gedaan! Ook het einde is leuk en licht, met de dwaze scénes en de 'zeeën vol vrij'. Mocht je nog willen schaven, dan zou je kunnen kijken naar de regel 'waar vlinders baden in balladen'. Deze regel komt op mij wat gezocht over: kun je ook iets anders vinden voor 'balladen'? Het is nu mooi door het binnenrijm maar ik zie het niet helemaal voor me. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om hier dan geen binnenrijm te gebruiken. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Stella, vanwege een misverstand en een vakantie, nu pas een reactie. Komt ie: Je hebt én binnenrijm gebruikt én een Google-suggestie in je gedicht verwerkt. Goed gedaan! Ook het einde is leuk en licht, met de dwaze scénes en de 'zeeën vol vrij'. Mocht je nog willen schaven, dan zou je kunnen kijken naar de regel 'waar vlinders baden in balladen'. Deze regel komt op mij wat gezocht over: kun je ook iets anders vinden voor 'balladen'? Het is nu mooi door het binnenrijm maar ik zie het niet helemaal voor me. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om hier dan geen binnenrijm te gebruiken. Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Dank je wel voor de feedback ondanks de drukke bezigheden. "Balladen" vond ik juist zo'n mooi woord om te gebruiken in het gedicht. :crybaby: Dat het gezocht is klopt wel, ik heb uren gezocht naar woorden :) .