Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

toeweetjewel

Schrijfopdracht 154 Ik zou graag weer een keertje net als vroeger met man en kinderen in de auto willen gaan naar waar het geurde naar lavendel en citroenen en waar de wijn op tafel stond en daar bleef staan. De naam die weet ik zo weer, ‘k ben niet gek hoor! Laat mijn gedachten nu maar eventjes met rust. Als jij nou regelt dat de kinderen met ons meegaan, dan rijden wij straks weer naar gindse kust. De naam schiet mij nu niet zo gauw te binnen Is niet belangrijk, ga maar mee naar toeweetjewel. Annemarie Broek

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Annemarie, welkom op dit forum! Mooi verlangen naar een niet-vergeten vakantiebestemming, nou ja, behalve de naam dan. Of is het verlangen naar vroeger tijden? Ik vind het een fijn gedicht en hoop nog meer van je te lezen! PS De eerste zin deed me denken aan 'O O Den Haag' van Harry Klorkestein, en daardoor kreeg ik een vette glimlach op mijn gezicht ... Zie https://www.youtube.com/watch?v=SdD6CYRBi2Q

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Annemarie Welkom. Ton hierboven haalt me de woorden uit de mond. Ik dacht ook meteen aan de stad achter de duinen. Mooi gedicht. Het verlangen naar iets dat, hoe lang geleden ook, zo dichtbij voelt, eigen is en dan niet op de naam komen. Dat heb je mooi neergezet en origineel met 'toeweetjewel' :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemarie, welkom! Het is een fijn lopend gedicht! een mooi gegeven ook. Met plezier gelezen. klein dingetje: aan het begin van de 4e zin staat een losse 'n'. Tikfoutje?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Abro49Schrijf, ... ik voelde meteen waar je heen wilde. Hunkering naar vroeger, of heb ik het mis? Tikfouten verbeteren? Klik eens op de knop: Bewerken, boven je inzending.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit ging over een dementerende dame met redelijk ver gevorderde geheugenproblemen. Ik heb geprobeerd me daarin in te leven.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
waar de wijn op tafel stond en daar bleef staan....Wat een aansprekend beeld voor dat gedeelde menselijke verlangen naar 'opgaan in de tijd / de tijd vergeten'. Hoe zal de dementerende dame een dergelijk verlangen nu ervaren, gegeven haar redelijk ver gevorderde geheugenproblemen? Hiermee heb je me een boeiende vraag aangereikt Abro, veel dank daarvoor!