Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#154 Fluisterzacht gemis

Je adem in de nacht, mijn fluisterzacht gemis van binnen weten, maar vergeten wat waar is ga je mee verdwalen in verhalen van ons leven stilaan verdergaan en gewoon maar vergeven wat niet klopte waarom het stopte jouw hart met leven voor mij toen je zei: ‘ik ben verward’

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het beëindigen van een relatie vul ik in. Met alle leugens, vragen, gemis, onbegrip en twijfels Mooi! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik las je eerder en had moeite met je laatste twee regels, las het dus een dagje later nogmaals alvorens te reagearen, maar heb dezelfde gewaarwording: een sterk begin, maar juist alsik vol in de pijn zit, raak ik de draad kwijt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verdriet in mooie woorden gevangen, de laatste twee regels heb ik net als schrijvenmaar, een ander gevoel. Je vraagt, je constateert realistisch wat je niet snapt. Misschien is dat te abrupt...

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Maddbrug en Marceline, Bedankt voor jullie reacties. De laatste twee zinnen geven de hoop aan die er, waarschijnlijk tegen beter weten in, nog is dat het toch weer goed komt. Jezelf aanpassen aan de ander in de hoop dat die toch bij je blijft. vergeven wat niet klopte (vergeten) waarom je hart stopte met leven voor mij m.a.w. hopen dat de verwarring tijdelijk is. Ik laat het nog even bezinken, misschien dat ik in een later stadium toch nog herschrijf. gr. Nynke

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niceway, wat een prachtige titel: teer en fragiel het lijkt om de eerste verwarde fase van het gemis te gaan, afwisseling van verdriet, ongeloof en hoop.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Niceway, wat een prachtige titel: teer en fragiel het lijkt om de eerste verwarde fase van het gemis te gaan, afwisseling van verdriet, ongeloof en hoop.
Dank je wel, Nel. Dat heb je mooi geïnterpreteerd. Gr Nynke

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niceway, stil verdriet in de hoop dat er nog 'iets blijft', ook al is de verwardheid begonnen. Mooie woorden die een heel leven omvatten, Groet Connie

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Niceway, stil verdriet in de hoop dat er nog 'iets blijft', ook al is de verwardheid begonnen. Mooie woorden die een heel leven omvatten, Groet Connie
Dank je wel voor je mooie reactie, Connie. gr. Nynke

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Niceway, door een misverstand en een vakantie, krijg je nu pas antwoord. Alsnog dus! Je hebt én binnenrijm gebruikt én een Google-suggestie, dat is fijn. Daarnaast nog overal eindrijm gebruikt en nog alliteratie (weten/waar, verdergaan/vergeven, voor/verward). Doordat je ook nog overal twee regels van min of meer dezelfde lengte, heb je een mooi samenhangend geheel gecreeërd. Mocht je nog verder willen schrijven, dan zou je kunnen kijken of je nog wat verder zou kunnen dichten. Ik vind het eind wat abrupt, en denk dat je nog wel een strofe van twee regels toe zou kunnen voegen om het af te maken. Schrijf ze! Greetje Kruidhof Fluisterzacht gemis Je adem in de nacht, mijn fluisterzacht gemis van binnen weten, maar vergeten wat waar is ga je mee verdwalen in verhalen van ons leven stilaan verdergaan en gewoon maar vergeven wat niet klopte waarom het stopte jouw hart met leven voor mij toen je zei: ‘ik ben verward’