Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 154 Ga je mee

Tegen de muur achterin de schuur zijn je trappers in de vraag blijven staan Ga je mee kleine jongen, mijn grote baas? gaan we crossen slippen alle uren Je banden zijn dun gesleten de verf is van je frame gebeten kleine fiets staar niet zo de jongen komt niet meer Dag. Stoere BMX

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
i-kat en Annette Rijsdam, bedankt, dat was idd mijn insteek - zo'n werkloos fietsje in de schuur, en wat je daar dan bij voelt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De BMX crossfiets verdient zo'n mooie ode, jij schreef het. Liefdevolle woorden voor het vergeten fietsje.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heel mooi. Eigenlijk struikel ik alleen over de eerste regel. Het binnenrijm is iets te prominent aanwezig naar mijn gevoel.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
maddbrug, Blavatski, Ton Badhemd en Hadeke - die binnenrijm is ivm de opdracht, dank voor het lezen en de reactie.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jan P. dat van de binnenrijm en de opdracht snap ik :-) Mijn punt is vooral dat ik jou ervoor aanzie dat je dat nog creatiever kan oplossen. En dat is bedoeld als compliment.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schitterend, JanP. Doet me denken aan mijn skateboard op zolder en de jongen die daarop stond. Dank je :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- je trappers in een vraag blijven staan- schitterend gevonden hoewel het natuurlijk letterlijk niet kan maar iedereen begrijpt welke vraag. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, ja, het kan creatiever - het heeft mijn aandacht. Angus, Graag gedaan, dank voor je reactie. Marietje, dank voor het lezen en je reactie.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net als Marietje vind ik het beeld van de trappers weergaloos mooi! Dat vragende en stilstaande ervan, dat roept een schuur vol melancholie op. En daar lust ik wel pap van ;)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je meeschrijft! Het is prachtig, vol nostalgie. Kleine kinderen worden groot. En ik zie en ruik dat muffige schuurtje waar het zonlicht de stofdeeltjes laat dwarrelen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp, ... mooi. Ja, nostalgie; ik begrijp het volkomen. Ik kan je geen nieuws brengen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp ik zie voor me een schuur gevuld met het voorbije leven, dat nooit helemaal verdwijnt. Heel sfeervol, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp Een mooi beeld dat vanzelf emoties oproept van voorbijgaan. Prachtig: 'zijn je trappers in de vraag blijven staan'

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste JanPMeijers, Vanwege een vakantie en een misverstand, krijg je nu pas een reactie. Alsnog dus! Wat een originele invulling van de opdracht, de vraag die de fiets stelt aan de kleine jongen: ga je mee?! Je maakt van de fiets een persoon, dat is verrassend. Veel binnenrijm gebruikt, mooi. De regel die me het meest treft is de regel 'zijn je trappers in de vraag blijven staan'. Dat is een prachtige poëtische regel, die ik ga onthouden (en ik ben er een beetje jaloers op...) Schrijf ze! Greetje Kruidhof