Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#154 Olé olé

Ik lijm je slijm op het behang olé olé - liever ben je mij dan elk willekeurig schilderij - Jouw wang gaf het DNA waarna we wetenschappelijk bewezen zijn als identieke houder van dezelfde ouder Ga je mee olé olé mijn tweelingzus Ik pas in uw jas omdat ons speeksel rijmt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pindarots, waarom hebben wij jou zo lang moeten ontberen? Jij weergaloze fantast. Het rijmende DNA strak gevonden, identieke houder, rijmend speeksel, je hebt mijn hart gestolen. Ik pas in uw jas; er zit een wereld verborgen in deze slechts vier woorden. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, de kracht spat van de woorden af, verbonden door rijm nog sterker te voelen. Omdat ons speeksel rijmt vind ik prachtig. Genoten!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste zin supergrappig, de 2e begrijp ik niet en waarom tussen streepjes? en daarna is het briljant verzonnen en geweldig afgemaakt met ons speeksel rijmt!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het Ole Ole geeft een vrolijke noot aan het gedicht. Toch vraag ik mezelf af of de ontdekking van dezelfde ouder ( goed zin) wel zo'n feest is? Intrigerend door de woordkeus. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder gedicht, origineel en krachtig! Mooie woorden en mooie rijm. Ole, ole, klinkt vrolijk. Maar het leest of er een verdrietige werkelijkheid achter zit. Dat vind ik knap!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank voor jullie reacties. Het lukt jullie fantastisch om mij te stimuleren! @I-kat de 2e regel is ter versterking van het beeld dat ik in de 1e regel probeer op te roepen, het gelijmde slijm vervuld de functie van een schilderij maar dan nog veeeeeel mooier. Die gedachtestreepjes...dat is een goeie vraag van je...Ik weet nog niet of ik ze kwijt wil ;) @Marietje Interessant je opmerking. Dat geeft nieuw denkvoer! In dit gedicht zit het feestelijke vooral in de bewezen bloed(slijm)band van de tweeling. @Marceline Nu je dat zo zegt, ja, wat mooi opgemerkt van je, verdriet vanwege zoiets als 'ergens wist ik het wel maar kon het niet geloven/durfde er niet op te vertrouwen, maar nu, nu ik @Mili in uw jas pas....'

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lijm je slijm op het behang olé olé - liever ben je mij dan elk willekeurig schilderij - Jouw wang gaf het DNA waarna we wetenschappelijk bewezen zijn als identieke houder van dezelfde ouder Ga je mee olé olé mijn tweelingzus Ik pas in uw jas omdat ons speeksel rijmt.
Ik lees een blijmoedig chaotisch gedicht, daarbij vind ik je streepjes perfect passen. In je laatste regel meende ik mijn persoonlijke struggle met gedichten te herkennen en ik moest er dan ook in de eerste instantie hartelijk om lachen. Na de tweede keer lezen mag ik van mezelf ook het stempel "wauw!" hier neerzetten. Dank voor je gedicht.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt zo frivool gedicht, maar ondertussen. Knap hoe je een heel verhaal neer kan zetten met maar een paar woorden en ook weer op een bijzonder manier! Graag gelezen en herlezen

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lijm je slijm op het behang olé olé - liever ben je mij dan elk willekeurig schilderij - Jouw wang gaf het DNA waarna we wetenschappelijk bewezen zijn als identieke houder van dezelfde ouder Ga je mee olé olé mijn tweelingzus Ik pas in uw jas omdat ons speeksel rijmt.
'Rijmend speeksel' en 'ik pas in uw jas': bijzondere beelden. Ze ontroeren me. De blijdschap is voelbaar in het olë olé Je gedicht is al even origineel als je commentaar op andere gedichten, Pindarots. Ik verheug me op je volgende bijdrage.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Pindarots, Vanwege een vakantie en een misverstand, krijg je wat laat antwoord. Alsnog dus! Je hebt een moeilijke Google-suggestie gebruikt- dat is knap! En origineel ingevuld, met het speeksel dat rijmt. Een mooi einde en een goede beeldspraak in een gedicht. Mocht je nog willen schaven, dan zou je kunnen kijken naar de een-na-laatste regel: daar wordt het woord uw gebruikt. Dat begreep ik niet helemaal: waarom geen je? Misschien heb je het expres gedaan, maar dan mis ik wat informatie, denk ik. Schrijf ze! Greetje Kruidhof