Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#154 – Dichten met google

Ga je mee verdwalen?

Ga je mee, gedwee wij twee?
Verdwalen in groene verhalen

Onbeteugelde dromen bedaren.
Over majestueus gerand land, 

Onder rood geschoten zonnen
op dampende perrons, ontbloot,

Staren naar ons verzonnen niets
in spe. Ga je mee verdwalen?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi Dimitri, welkom op SOL; ik heb je nog niet eerder gelezen. Mooie sfeer inderdaad, is het een liefdesverklaring, uitnodiging tot samen verdergaan?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom :) Het verdwalen goed weergegeven door de verschillende herkenningspunten in het gedicht maar zonder het doel in zicht. :thumbsup: ( feedback met binnenrijm :D )

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dimitri, ... ben je klaar voor: ja, voor wat? Een sprong in het duister naar onbekende oorden? Een spannend gebeuren deze inzending.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Dimitry, door een vakantie en een misverstand, krijg je nu pas een reactie. Alsnog dus! Je hebt zowel een Google-suggestie als binnenrijm gebruikt, mooi! Ook het verdwalen in verhalen is leuk, vooral omdat het verderop in het gedicht duidelijk wordt dat het niet zomaar verhalen zijn maar dromen, verzonnen niets. Het herhalen van de titel aan het eind werkt hier ook goed. Mocht je nog willen schaven, dan kun je naar de laatste regel kijken, naar de woorden 'in spe'. Ik vraag me af waarom je die hier gebruikt en of je ze niet beter weg kunt laten. Nu merk ik dat ik erop blijf haken en dat leidt de aandacht af van het 'verzonnen niets' wat ik een mooie combinatie vind. Schrijf ze, Greetje Kruidhof