Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht # 154 - Dichten met google

Deze tekst stuur ik met enige schroom in. Het binnenrijm lukt me maar niet; dit is wat maar steeds naar boven komt ... Ga je mee? Ga je mee verdwalen in kastelen van zalen Oudheid bracht het verleden nu verdrinken in het heden de kosmos verinnigt ons met sterren laat ons stralen naar onze beminden die ons binnenkort of nog wat later zullen vinden

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, prachtig, geen schroom vereist wat mij betreft! Ook het tijdloze en de rol van de kosmos jegens onze beminden, bijzonder!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie sfeerbeelden! En dat de kosmos ons verinnigt met sterren....ik hoop dat @Nancy er naast zit ;) Een lichtgevend gedicht vooral door de laatste 4 regels vind ik. Dank u voor uw doorzettingsvermogen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@ Pindarots wn Riny, bij nader inzien hoop ik ook dat ik me vergis. 'Ver' zit in mijn systeem 'innig' ook maar verinnigt kwam even niet binnen. Thanks Pindarots, ik ben weer wakker. ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat hervinden hoop ik ook, niet binnenkort maar wat veel later. :nod: Prachtig gewoon. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag wil ik dit nog even vertellen: @ Nancy, Ton, Pindarots, Marietje en Maddbrug Dit schrijven ontstond door een droevig bericht dat ik ontving van een echtpaar dat ik een paar jaar geleden ontmoette tijdens een vakantie in Frankrijk. Wij genoten van prachtige kastelen en van de grote zalen die zich daarin bevonden; lang geleden en toch zo geweldig mooi en indrukwekkend gebouwd. Wat later vernam ik dat zij beiden toen al ziek waren; nu hebben ze nog enkele weken te leven. Na het lezen van de schrijfoefening kon ik niet anders dan deze uitwerking insturen. Aanvankelijk heb ik geprobeerd binnenrijm toe te passen maar dat lukte van geen meter. Ik heb dat van me afgezet en ben gaan schrijven zoals ik dacht. Met verdrinken in het heden, bedoel ik het bericht dat zij moesten schrijven en ik ontving. Na het verdrinken komt de kosmos. Dank voor jullie reacties. Ik ben blij dat het zo ontvangen werd.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Jeetje Riny wat een verhaal achter je gedicht. Triest :( Dan krijgt het nog een andere lading. Mooi dat je aan dit gegeven zo'n mooie woorden hebt weten te geven :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, met die achtergrond leest het heel anders voor mij en vind ik het werkelijk prachtig en ontroerend. Misschien dat ik het nu pas begrijp. De stemming waarin je iets leest doet ook wel wat merk ik.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lieve Riny, Ik kan je natuurlijk niet zeggen wat je moet doen maar als je deze mensen jouw gedicht toestuurt weten ze hoeveel je om hen geeft en respecteert. Sterkte voor allen. :{}

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een prachtig gedicht Riny, Dat vond ik al voordat ik je verdrietige #7 las. En misschien is dat ook we de reden dat het zo mooi is, je hebt dat gevoel erin gelegd. Een goede suggestie van Marietje, je moet het die mensen sturen. Sterkte!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, dank voor je lieve reactie. Dat gedicht stuur ik maar niet. Ik heb me bij de kerk uitlatenschrijven en laat mijn gedachten mijn gedachten maar. Ik heb er zo vrede mee. @ Marceline, dit geldt ook voor jou. Ja, het is echt mijn gevoel. Dankjewel.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, ik kan niet met woorden reageren, maar alleen een welgemeend:prachtig. Fijn weekend, Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Conny, ... dankjewel dat je het gelezen hebt en dat je het prachtig vond. Dit moest er gewoon uit. Prettige zondag.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Verinnigen vond ik heel mooi gevonden. Vaak zit er een heel verhaal achter een gedicht. Goed gedaan, Riny.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Riny, je gevoelens op een bijzondere wijze verwoord. Zelfs een gedichtenbarbaar als ik voelt hier iets bij. En ach wat maakt dat binnenrijm dan uit.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, heb net je #7 gelezen. Het gedicht krijgt hierdoor een extra dimensie, extra glans. Ik ben het eens met Marietjes suggestie en wens jou en hen sterkte!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton, ... ja, het was goed die toevoeging te schrijven. Ik heb wel even geaarzeld; ik wilde het gedichtje recht doen. Dankjewel voor je weer even langs komen. Zoiets doet altijd goed.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Riny, een late reactie, vanwege een misverstand en een vakantie. Alsnog dus. Dat iets niet lukt, zoals het binnenrijm, is niet erg. Het gaat erom dat je oefent, en dat je weet dat je het kunt gebruiken. Het is een originele invulling van het thema, een gedicht dat over het heden en het verleden gaat, misschien zelfs de toekomst. Leuk ook dat je wel een Google-suggestie hebt gebruikt! Ik vind het eind mooi, ik moet er een beetje over nadenken maar niet zoveel dat het een probleem wordt. Dat vind ik goed gedaan, want dat evenwicht is altijd lastig. Fijn dat je het opgestuurd hebt. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
poëzie coach, ... het was fijn om je reactie te lezen. Het heeft me geholpen. Dankjewel Greetje en een prettige voortzetting - eventueel - van je vakantie.