Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 153 real lifestory

De duif fluisterde in haar oor... en nu ben je natuurlijk nieuwsgierig naar wat de duif fluisterde. ‘roe…koe,koe koe…roe’ en dit herhaalt zich eindeloos. Met haar koeren probeert de spierwitte duif al dagenlang mijn aandacht te trekken. ‘Ok, zeg het dan maar.’ roep ik naar haar. Binnen een ogenblik zit de duif op mijn schouder en fluistert iets in mijn oor:’psst, psst… let maar op.’ ‘Nou ja, hoe kom je erbij?’. Mijn stem klinkt verbouwereerd en slaat lichtelijk over. Nu beroert haar snavel zacht mijn oorlel. Zij gaat verder met haar verhaal. ‘Doe niet zo idioot.’ zeg ik terwijl ik mijn ogen zowat uit mijn hoofd voel rollen. ‘Luister nou verder…’ laat ze me luid koerend horen, ‘het zijn toch je schrijfvrienden?’ ‘Maar ik ben nu eenmaal niet zo opschepperig en ik wil ook niet dat ze dat van mij gaan denken.’ Ze begint nu ongedurig heen en weer te dribbelen over mijn schouder en deponeert prompt een van haar veelkleurige uitwerpselen op mijn nieuwe bloes. ‘Er is toch een forum, waarop ze allerlei informatie kunnen delen? Er is er geloof ik ook een waar je kunt melden als je iets te vieren hebt. Dus..’ ‘Tja, je hebt gelijk ik heb iets te vieren. Ben benieuwd wat ze ervan vinden.’ NB na een week vol spannend mailverkeer wil ik dit graag met jullie delen http://www.schrijvenonline.org/forum/alleen-voor-…

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, grappig dat je de hint in het verhaal niet hebt ontdekt. Zie mijn aanpassing hierboven in de uitwerking: http://www.schrijvenonline.org/forum/alleen-voor-… Met de toevoeging dat dit meer een grapje was bij de uitvoer van de opdracht. Misschien volgt er morgen nog een uitwerking, afhankelijk van mijn conditie. (Overigens heb ik op mijn Facebook ook het bericht gezet.) :p Groetjes Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, ... ik heb je bericht al gelezen bij: iets te vieren en ook gefeliciteerd. Je real life story, # 153 heb je leuk weergegeven. Nu maar even uitrusten en genieten van je succes. :thumbsup: :nod:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nieuwsgierig als ik ben heb ik op de link geklikt en het is geweldig nieuws! Ik vind het een briljante zet en je mag trots zijn op je verzameling van creatieve uitspattingen en natuurlijk wil en moet je dat kunnen delen hier.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@allen, dank jullie. Een paar maanden geleden had ik dit boekje al voor een aantal familieleden laten drukken. Zo konden ze op een leuke manier lezen waar ik mee bezig ben. De uitgever vroeg mij vorige week of ze mijn boekje mochten gebruiken op de website, omdat ze het een mooi voorbeeld vinden van wat mogelijk is. Zo was met een paar mails dit snel geregeld en staat het boekje daar nu te koop tegen kostprijs. Ik wil er niet aan verdienen, het is een uitprobeersel. Desondanks is het leuk om te zien staan. Niet te vergelijken met manuscripten waaraan jarenlang geploeterd is. Met dat knappe werk wil ik me absoluut niet meten. Groet Connie NB vanmorgen komt er nog een 'echte' 153 uitwerking :nod: :ontopic:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begreep je hint meteen en heel erg leuk dat je ons door middel van de opdracht op de hoogte hebt gebracht. :thumbsup: De duif heeft gelijk: als je trots bent mag je dat rondbazuinen :nod: . Ik heb doorgeklikt via jouw link en jouw boekje besteld. Heel erg leuk en zo heb ik meteen de ervaring hoe het eruit ziet. Ik hoop je nog eens te ontmoeten zodat je er een handtekening in kan zetten. Inmiddels heb ik al een viertal boeken van sollers in huis en daar ben ik trots op. Het is zo leuk om een boek in handen te hebben van iemand die ik 'ken' ook al is het via deze virtuele omgeving. En het stimuleert mij om door te gaan met mijn MS want ik wil jullie ook ooit de gelegenheid geven om mijn boek vast te kunnen houden. ;) Gefeliciteerd en je gevoel van trots is volledig terecht! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje: ik word helemaal ontroerd door je woorden. Zoals in de inleiding staat is het de verzameling van de weekopdrachten, die jullie toch via de site kennen. Binnen familiekring begrijpt men niet altijd wat ik bedoel met mijn deelname op schrijvenonline. Na eerst een paar katerntjes geprobeerd te hebben, kwam de gedachte van 'een echt boekje'. En zo geschiedde. Ik voel me echt niet de deskundige, oh nee bij lange niet. Mijn gebrek aan zelfvertrouwen is torenhoog. Mijn boek besteld...oh Marietje wat een eer. Of we elkaar nog eens ontmoeten? De tijd zal het leren. Ik tob met een toenemende slechte gezondheid, gecombineerd met ouder worden(68 inmiddels) geen echt positief perspectief. Ik kom woorden tekort om mijn verbazing te uiten, daarom een welgemeend: Hartelijk dank voor je vertrouwen. Connie PS ik wacht op je boek!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, en ook jij komt met die grote verrassing. Zie mijn reactie bij Marietje, voor jou gelden dezelfde woorden. Alleen door ziekte beperkt herhaal ik het niet. Ik hoop alleen dat jullie niet te hoge verwachtingen hebben. Heel veel dank, ook ji, voor het vertrouwen. Ik hoor graag nader. Hartelijke groet, Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Connie wat een leuk stukje en wat een nog leukere boodschap. Proficiat met je Cronkels, echt top. Wat moet dat als een feestje voelen als je te kampen hebt met ziekte en dan dit bereikt hebt. Hoop je ooit te volgen. Superblij voor je :thumbsup: :)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, maak je geen zorgen over verwachtingen, ik heb je inmiddels vaak gelezen. Bovendien vind ik het gewoon een briljant idee om een boekje uit te geven voor jezelf, vrienden en familie. We hoeven en kunnen nou eenmaal niet allemaal bakken met geld verdienen met schrijven en voor mij gaat het daar niet om. Erg benieuwd hoe je boek eruit ziet. Ik heb wel eens eerder een boek besteld van een bekende bij Boekscout en het is leuk om het verschil te zien, als dat er is. Ik hoop ooit zelf voldoende materiaal en vertrouwen te hebben om dat te doen! Ik wens je beterschap en veel sterkte en geluk!!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, dank voor je reactie. @i-Kat, mijn probeersel met Cronkels had het doel:'Hoe zou het zijn...een "eigen boek"?' Ik moet zeggen dat het een bijzonder gevoel is en veel reacties uitlokt (zoals hier op Sol) Dank voor je stimulerende opmerking. Fijne dag allen, Connie