#153 - Te lekker brood.

Hallo, ik ben nieuw hier en ik dacht ik doe gelijk maar mee met de wekelijkse schrijfopdracht. Hier gaat ie dan! De duif fluisterde in haar oor. “Heb je nog meer van dat lekkere brood.” Lisa moest lachen. “Wat denk je zelf? Ik ben toch niet voor niets bakker.” “Meer, meer brood dan!” “Oké, nog een klein beetje dan. Anders moet ik aan mijn klanten gaan uitleggen waarom er te weinig brood is. Met een snavel vol brood huppelt Koek over haar schouders. “Wacht maar tot mijn vrienden en familie hiervan horen.” Zei Koek vrolijk. “Nee! Anders blijft er helemaal geen brood meer over.” Antwoordde Lisa bezorgd. “Meer, meer brood dan! Dan houd ik mijn snavel hierover dicht.” “Vooruit dan, maar dit is het laatste stukje dat je krijgt.” “Dank je Lisa, tot morgen!” Koek vloog de winkel uit. “Nu maar hopen dat hij zich aan zijn woord houdt.” De volgende dag stonden er meer dan vijftig duiven voor de deur van de bakkerij. “Sorry Lisa, Sorry.” Zei Koek “Piek was mij gevolgd en eiste dat ik hem vertelde waar ik mijn brood vandaan had.” Lisa was stomverbaasd. Wat moest ze hieraan doen? “Ze hebben allemaal aangegeven dat als ze een stukje brood krijgen ze hun snavel dichthouden tegen de rest.” “Ik had nooit een bakkerij moeten beginnen.” Zei Lisa, verslagen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op Sol Jamie! Een leuk kinderverhaal, dat als je het nog iets pittiger maakt me zou doen denken aan Pluk van de Petteflet. Wel op je interpunctie letten bij aanhalingstekens. Zoek eens de ELDA regel op. Succes!
31 juli 2017 - 10:00

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk en verrassend verhaal. Soms heb je aanhalingstekens bij de dialogen en soms niet. Kijk de dialoogregels even na. Ook op hoofdletters- en komma gebruik. Succes.
31 juli 2017 - 20:31

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik later groot ben en een duiventil begin dan noem ik de broodnodige duif Koek :lol: Tip: het woordje 'dan' lijkt een stopwoord van jou te zijn. Dat kun je natuurlijk zo laten. Mij stoort het een tikkeltje in dit zo kleine gouden verhaaltje.
2 augustus 2017 - 19:02