Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 152 Ridder

een ridder uit Heerhugowaard was aan het spelen met zijn zwaard eindelijk tevreden stak hem in de schede Dat gaat met voorzichtigheid gepaard

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gevonden, alleen de laatste zin zou origineler kunnen. gr Manon
Ja. Vind de laatste zin ook niet zo denderend. Maar weet nog niks anders. Ben aan het denken over iets met gepaard.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja wel iets, maar ik blijf zoeken naar iets originelers. Misschien even in t rijmwoordenboek kijken? en verdween in volle vaart maar schoor eerst zijn baard moeilijk, succes!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andra, dit kan nooit een limerick volgens de regels worden. Heerhugowaard is een verkeerde plaatsnaam; de klemtoon ligt hier op 'waard'. Deze moet op de voorlaatste lettergreep liggen. Probeer je ook te houden aan het rijmschema: 9-9-5-5-9 lettergrepen. Bijvoorbeeld: Een METselaar UIT WerfsterMOlen (∪—∪ ∪—∪ ∪—∪) ∪ = zonder klemtoon — = met klemtoon

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een ridder uit Heerhugowaard was aan het spelen met zijn zwaard eindelijk tevreden stak hem in de schede Dat gaat met voorzichtigheid gepaard
Hallo Andra, Ik houd het even kort hier, ben bijna aan het einde van mijn limericklatijn... Je hebt inderdaad met Heerhugowaard een 'verkeerde' plaatsnaam te pakken, voor het ritme dan. En de slotregel is tamelijk braaf voor dit genre. Zoals ik al vaak gezegd heb hier: 'Doe de dreun uit het filmpje van van Duyn'. Dat helpt echt en dan hoef je ook geen lettergrepen en versvoeten te tellen. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Sorry, ook jij inspireerde mij: Strijdperk Er was eens een jonkvrouw uit Naarden, die zag graag van ridders hun zwaarden. Ze bood eigenwijs een schede als prijs als zij met een wip de strijd klaarden.