Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#152 Werkdruk

Er was eens een man uit Hopmuk Die zat altijd werkend op een kruk Maar even na tijd Zat hij steeds aan de schijt Hij leed dus zeg maar aan werkdruk Tweede versie: Een nijvere man uit Hopmuk Zat altijd werkend op een kruk Maar even na tijd Zat hij steeds aan de schijt Hij leed dus zeg maar aan werkdruk

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geinig! Hopmuk, hoe verzin je 't (als het al niet bestaat)! Alleen het ritme vind ik niet helemaal lekker lopen, vind ik. Misschien vind je dit iets, als eerste zin: Een nijvere kerel uit Hopmuk ...? De rest gaat dan met wat aanpassing ook wel soepeler (hoewel ik betwijfel of dit wel de juiste woordkeus is, in deze CONText) })

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Meikiepeik, leuke pointe! de 3e regel is mij niet helder, kan het zoiets zijn als ' maar na enige tijd'?

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton Badhemd, Dat vreesde ik al. De eigenlijke intentie was: na werktijd, oftewel: na het werken. 'Maar na enige tijd' is inderdaad misschien een betere optie, dank!

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er was eens een man uit Hopmuk Die zat altijd werkend op een kruk Maar even na tijd Zat hij steeds aan de schijt Hij leed dus zeg maar aan werkdruk Tweede versie: Een nijvere man uit Hopmuk Zat altijd werkend op een kruk Maar even na tijd Zat hij steeds aan de schijt Hij leed dus zeg maar aan werkdruk
Hallo Meikiepeik, Ik vind hem leuk en passend in het banale van het genre. Het ritme loopt niet echt lekker nog. Ik zou het advies opvolgen om van de man een 'kerel' te maken, dat helpt wel. En anders een plaatsnaam zoeken cq. bedenken van drie lettergrepen die op '-uk' eindigt, klemtoon op de tweede lettergreep. Het ritme hapert nog op een paar plaatsen. Echt die dreun in je hoofd zetten en dan je eigen limerick hardop lezen, dan merk je het vanzelf. Succes, groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal