Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Crisis

Een kunstschilder uit Heveringen verfoeide zijn wandschilderingen hij koos voor verderf en smeet met zijn verf had moeite zijn kwast te bedwingen Een beeldhouwer uit Illikhoven stond trillend voor zijn smeltoven het gloeiende brons viel neer als een plons het vuur was nauwelijks te doven Vanmiddag fietste ik langs Borgharen en de deun in mijn kop trad weer in werking. Een gitarist uit het Borgharen was volmaakt vergroeid met zijn snaren hij zong voor de lol het sloeg in zijn bol de man was niet meer te bedaren

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Proficiat met je limerick-talent. De laatste vind ik de leukste. :nod:
Ik ook. Viel bijna van mijn fiets.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nóg maar een. Een priester uit het roomse zuiden hoorde tot zijn schrik rare geluiden de kerkse ratten en mauwende katten waren de klokken aan het luiden

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nog een. Een boer uit de Zeeuwse polder las in een agrarische folder tarwe groeit aan een beuk vond het denkbeeld wel leuk maar deed het af als pure kolder

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker bezig! Die katten en ratten vind ik het leukst maar die boer is ook grappig :)
Ik dacht: sla de zondagse kerkgang maar eens over om lekker te limericken.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanmiddag fietste ik langs Borgharen en de deun in mijn kop trad weer in werking.
Dan zal die dreun wel hard zijn geweest :) Ik heb er ooit gewoond. De enige manier om er langs te fietsen is volgens mij op de waterfiets :lol: (Leuk plaatsje trouwens, toen het nog af en toe onder water liep. Het crisiscentrum was dan in de kroeg :nod: :thumbsup: )

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, ik kwam van Itteren over de Spekstraat en fietste via de Trichter Voogdenstraat naar de Baron de Rosenstraat. Daar wonen vrienden van ons. Wij vervolgden onze route naar Maastricht over de Daal-, de Midden- en de Bovenstraat. Langser langs Borgharen kun je niet fietsen. :) Was maar in Borgharen blijven wonen. De voeten houden ze daar de laatste jaren goed droog. Waar blijf je trouwens?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, als Nel de koningin is van de Limericks ben jij de prins!.
Marceline, dank voor de voordracht. Ik ga meteen een kroontje kopen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Bovenstraat, daar woonde ik dus. Schuin tegenover dat korte straatje dat afliep naar de kroeg waar ze kano's verhuurden. De zoon van de eigenaar was de zanger van de band 'Hot Kuts on the beach' (schitterende naam, helaas nooit doorgebroken. Waarschijnlijk omdat het ook echt kut muziek was.) Juist, begin jaren 90. Limericks zijn niet mijn ding. (Maar de Bovenstraat ligt dus gewoon echt in Borgharen, Dos. Borgharen is een van de weinige plaatsen in Nederland waar je niet langs kunt fietsen. Je kunt er alleen door.)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, Borgharen is een van de weinige plaatsen in Nederland waar je omheen kunt fietsende met aan de ene kant van de weg het dorp en aan de andere kant landerijen of de Maas. Alleen in de Baron van Rosenstraat, waar ik doorfietste, staan huizen aan beide zijden van de weg, en tegenover Bovenstraat 15 en daaromtrent staan er ook een paar. Voor het gemak - en m.i. niet onjuist- noemde ik dat langs Borgharen. De straten waarover ik fietste waren weliswaar Borgharense dreven met allure en hondenpoep, zeker langs het kasteel. De Bovenstraat ligt inderdaad in Borgharen; aan de uiterste zuid-west kant; aan de ene kant het dorp, aan de andere kant de Maas. Je zou er makkelijk tussen wal en schip kunnen geraken als de Maas daar bevaarbaar zou zijn. Nu jij weer. Jij kunt limericken als de beste, wedden?!

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Dos, Ik heb wel wat in je losgemaakt! Doet me deugd :-). De kunstschilder vind ik leuk en de plaatsnaam IIIikhoven prachtig. Groet weer, Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Dos, Ik heb wel wat in je losgemaakt! Doet me deugd :-). De kunstschilder vind ik leuk en de plaatsnaam IIIikhoven prachtig. Groet weer, Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal
Wilma, dank voor je blijvende belangstelling.