Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 152 Van latinobloed tot vrome guacamole cocktail. Oftewel overlopen van Oaxaca naar Sevilla.

Een romige maagd in Sevilla zo vroom als de Spaanse guerrilla roert mannengebroed door haar latinobloed tot een hijgende draaikolk tequila Ik geloof dat ik toch meer van het vrije vers ben :( Dit dan: De wulpse Bea uit Oaxaca tolt rond als een maïskolf met guaca Haar legging zit krap en bij iedere stap loopt ze over maar daar heeft ze lak aa(n) :crybaby:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, er kwamen allemaal ke-ke-ke-geluidjes uit mijn keel toen ik je las. Ik vind je 'gedwongen' vers roflol. Je vrije vers is heel leuk om uit te spreken, met name de twee eerste regels en ik zag 'kwakwa' in plaats van 'guaca'. Bea is net zo romig als de maagd uit Sevilla. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Mili, de tweede is niet veel vrijer in die strakke legging. Qua vers dan. Het is niet mijn genre. :confused: Ik denk dat die romige maagd in Sevilla stiekem de overgelopen Bea uit Oaxaca is. Ik weet het ook allemaal niet. Maar ik weet vol vertrouwen dat je uitspraak perfect is. Un abrazo!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Articuleren hoor ik mijn moeder zeggen! Als ik dat doe met deze woorden, klinkt t fantastisch. Bea en de romige maagd, wat een feest.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ja maar, als je toch geschreven hebt 'een romige maagd uit Sevilla, zo vroom als de Spaanse guerilla' wat wil je dan nog meer? en daarbij, pas je prachtig in het strakke vers, je ritme is heerlijk, zoals je inhoud, ik glimlach nog steeds.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elyse, de berg geeft je voldoende inspiratie voor een exotische invulling van een niet-vrij vers. Opdracht meer dan geslaagd! Chapeau! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse De poëtische titel verraadt al dat het een creatie van jouw hand is. Zelfs een limerick tover je om tot poëzie. Neem alleen al die 'romige maagd' Heerlijk sfeer.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Articuleren hoor ik mijn moeder zeggen! Als ik dat doe met deze woorden, klinkt t fantastisch. Bea en de romige maagd, wat een feest.
Lekker feestend articuleren dan maar madd! :lol: Met een slagroomtaartje en een zoen van mij :{}

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, je reactie maakt me helemaal blij. Misschien pas jij beter in mijn toch best chaotische gelimerick dan in mijn vrije vers. Maar dat chaotische kan in dit geval aan mijn woonplaats liggen. Verder zoek ik geen excuses. ;) Dank voor je compliment! :{}

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je sombrero Ton badhemd! Ik kan hem goed gebruiken hier. :) @Nel, dank je wel, en ik dacht toch echt dat dit me helemaal niet ging lukken. Ik heb in het algemeen heel veel moeite met het keurslijf. ;) Ik moet me hier op mijn berg ook al zo aan het protocol houden. Toen ik er net een beetje in begon te komen, in de limerick, moest ik ineens weer opgedoft aantreden voor een diner bij de ambassadeur van Zweden. Helemaal vergeten. Ik had top-chrono tien minuten om er nog iets van te maken (niet van de limerick maar van mezelf). Gelukkig word je er handig in. Een normaal mens zit 's ochtends al bij de kapper te manicuren. Of zo. 8) Ik ben heel blij met jouw (h)erkenning Nel. :{}

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, mmmmm een romige creme catalana met extra slagroom, jij maakt er iets verrukkelijks van! Dank je wel!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zwijmel al met half geloken ogen bij het lezen van een romige maagd uit Sevilla en raak in extase van die wulpse Bea. Die roes houdt nog wel even aan. Dank je wel, Elyse.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse een romige maagd samen met een Spaanse guerilla...dat is een bruisend, verhit ensemble. Niet teveel bij jou in de hitte? Groet Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, wat prachtig gevonden, Elyse. Bij het lezen dacht ik al, mmm... al dat room bij onze heren? Ik heb nog een kiwi in de fruitschaal liggen, maar dat slaat natuurlijk nergens op! Met plezier gelezen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Elyse, Een roomse "maagd" en een "wulpse" Bea, lekker stel die twee. Zette mij aan tot een nieuwe "limerick". Een kuise maagd in Rome mag best van een wulpse Bea dromen zolang de paus het maar niet hoort en niet wordt gestoord door andere "hoge omen". Nog een fijne zondag. :o

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een romige maagd in Sevilla zo vroom als de Spaanse guerrilla roert mannengebroed door haar latinobloed tot een hijgende draaikolk tequila Ik geloof dat ik toch meer van het vrije vers ben :( Dit dan: De wulpse Bea uit Oaxaca tolt rond als een maïskolf met guaca Haar legging zit krap en bij iedere stap loopt ze over maar daar heeft ze lak aa(n) :crybaby:
Hallo Elyse, Je hebt er warmbloedige kunststukjes van gemaakt! En ja, een paar haperingen in het ritme, maar daar is vast wel wat aan te doen. Het meest storende vind ik dat het accent in Bea op de laatste lettergreep ligt. Ik kom niet meteen op een andere naam met de klemtoon op de eerste lettergreep, maar ik daag je ertoe uit! Succes van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zwijmel al met half geloken ogen bij het lezen van een romige maagd uit Sevilla en raak in extase van die wulpse Bea. Die roes houdt nog wel even aan. Dank je wel, Elyse.
Dos ik zou moeten broeden op een andere wulpse, bij Bea blijkt de klemtoon niet goed te liggen. In mijn zingende hoofd ligt ze prima, maar dat zegt natuurlijk weinig. De doorslag is, dat ik jou Bea niet meer wil ontnemen. Het zou zonde van je extase zijn. Bea mag blijven. Ik ben veel te blij dat ik je eens met iets anders dan vreemde paddestoelen in een roes kon brengen. Aan je blik op de foto te zien ben je nog wel even in hogere sferen. :{}

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, dat is lief, dank je wel. Maar ik zie er zelf eerlijk gezegd het poëtische niet zo in. :lol: @Connie, die hitte valt reuze mee, van mij mag het wel een tandje warmer. Ik zit namelijk op 2400 meter hoogte. Daarbij is het volop regen- en rukwindenseizoen. Ik hoop niet dat ik nu het plaatje verstoord heb ... ;) (Als hier de zon schijnt mag je meteen in een bikini-met-een-nogal-mini-bovenstukje ronddansen. Om het goed te maken.) Dank voor je reactie! @Riny, de stoeise maagd is rooms-katholiek, maar daar hebben de heren weinig last van. En zij ook niet trouwens. Hier eten we momenteel gele kiwi's, heerlijk en boordevol wulpse vitaminen. :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zwijmel al met half geloken ogen bij het lezen van een romige maagd uit Sevilla en raak in extase van die wulpse Bea. Die roes houdt nog wel even aan. Dank je wel, Elyse.
Dos ik zou moeten broeden op een andere wulpse, bij Bea blijkt de klemtoon niet goed te liggen. In mijn zingende hoofd ligt ze prima, maar dat zegt natuurlijk weinig. De doorslag is, dat ik jou Bea niet meer wil ontnemen. Het zou zonde van je extase zijn. Bea mag blijven. Ik ben veel te blij dat ik je eens met iets anders dan vreemde paddestoelen in een roes kon brengen. Aan je blik op de foto te zien ben je nog wel even in hogere sferen. :{}
De klemtoon van Bea lag helemaal niet verkeerd, die lag bij mij; altijd goed, Elyse :)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Elyse, Een roomse "maagd" en een "wulpse" Bea, lekker stel die twee. Zette mij aan tot een nieuwe "limerick". Een kuise maagd in Rome mag best van een wulpse Bea dromen zolang de paus het maar niet hoort en niet wordt gestoord door andere "hoge omen". Nog een fijne zondag. :o
Dank voor uw limerick Blavatski, u had bovendien mijn dubbele romigheid door! :D Slaap fijn en een mooi dinsdag, hier is het nog maandag en bijna borreltijd.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je compliment marceline! Als ik in een keurslijf ook maar één heerlijk beeld oproep, was het de beknelling waard. :) Schrijfcoach Wilma, ik ben een en al bewondering. Hoe komt een mens ongedeerd door deze limerickbrij heen? Wat is er losgebarsten? Al die Sollers als gekken in de weer op dezelfde dreun; wat ervan terechtgekomen is, is een tweede maar het is sowieso een dolkomische gedachte. De hele brij bij elkaar is gewoon één ongehoorde maar fantastische limerick! Ik voel me als tegenprestatie eigenlijk verplicht om nog iets op 'Bea' te verzinnen, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen (zie #19 en #21). De klemtoon ligt veilig bij Dos. Ik kom er maar niet meer aan. Mocht ik vannacht toch nog wakker schrikken van een voor beide partijen te behappen compromis, dan zal ik het meteen via de digitale golven van mijn berg af laten rollen. Maar vooralsnog stel ik mij zeer tevreden met de heerlijke opmerking dat ik 'warmbloedige kunststukjes' schreef. Hartelijk bedankt voor alles Wilma, we zullen de limerick nooit meer vergeten! :thumbsup: :{}

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De klemtoon van Bea lag helemaal niet verkeerd, die lag bij mij; altijd goed, Elyse :)
:) :thumbsup: :{}

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De klemtoon van Bea lag helemaal niet verkeerd, die lag bij mij; altijd goed, Elyse :)
:) :thumbsup: :{}
Mijn Bea met roomwitte dijen komt plots van Elyse’s berg af glijen benen als marmer kan het nog warmer begint me subiet op te vrijen

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Wilma, ik ben een en al bewondering. Hoe komt een mens ongedeerd door deze limerickbrij heen? Wat is er losgebarsten? Al die Sollers als gekken in de weer op dezelfde dreun; wat ervan terechtgekomen is, is een tweede maar het is sowieso een dolkomische gedachte. De hele brij bij elkaar is gewoon één ongehoorde maar fantastische limerick! Ik voel me als tegenprestatie eigenlijk verplicht om nog iets op 'Bea' te verzinnen, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen (zie #19 en #21). De klemtoon ligt veilig bij Dos. Ik kom er maar niet meer aan. Mocht ik vannacht toch nog wakker schrikken van een voor beide partijen te behappen compromis, dan zal ik het meteen via de digitale golven van mijn berg af laten rollen. Maar vooralsnog stel ik mij zeer tevreden met de heerlijke opmerking dat ik 'warmbloedige kunststukjes' schreef. Hartelijk bedankt voor alles Wilma, we zullen de limerick nooit meer vergeten! :thumbsup: :{}
Dat ik dit nog mag meemaken ;-) Dank voor je complimenten. Zorgvuldige feedback geven is mijn handelsmerk, maar ik had niet zo'n 'zondvloed' (pun intended) verwacht. Ik doe mijn best om erdoorheen te waden.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De klemtoon van Bea lag helemaal niet verkeerd, die lag bij mij; altijd goed, Elyse :)
:) :thumbsup: :{}
Mijn Bea met roomwitte dijen komt plots van Elyse’s berg af glijen benen als marmer kan het nog warmer begint me subiet op te vrijen
Dos’ Bea, de meid van zijn dromen weet apen haarfijn te ontromen Olé wat een feest Dos dampt als een beest zijn vacht hoeft hij nooit meer te stomen p.s.: Het mag duidelijk zijn, de klemtoon van Bea ligt helemaal goed bij Dos. Terloops doop ik zijn dromen hier tot een aardrijkskundige naam. Het is er vast fantastisch toeven. :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De klemtoon van Bea lag helemaal niet verkeerd, die lag bij mij; altijd goed, Elyse :)
:) :thumbsup: :{}
Mijn Bea met roomwitte dijen komt plots van Elyse’s berg af glijen benen als marmer kan het nog warmer begint me subiet op te vrijen
Dos’ Bea, de meid van zijn dromen weet apen haarfijn te ontromen Olé wat een feest Dos dampt als een beest zijn vacht hoeft hij nooit meer te stomen
Elyse, een perfecte limerick. :thumbsup: