Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#152 De weg was recht, de weg was krom...

Een gevierd zangeres uit Zuidlaren met gesprongen stembandblaren zong schor en theatraal een verwarrend verhaal over een beer die kon varen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reactie. en ja Mili ik had stembandblaren ook eerst als een woord, maar dan geeft de computer er een rode kringel onder, toen heb ik losgemaakt. Maar mijn gevoel zegt ook dat het een woord moet zijn. Ik ga het nu toch weer veranderen. mvrgr

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thea Josephine, jij bent niet de enige die twijfelde, maar een leuke inzending. Stembandblaren br kun je niet doorprikken. :o Groet Connie

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gevierde zangeres uit Zuidlaren met lugubere stembandblaren zong schor en theatraal een verwarrend verhaal over een beer die kon varen.
Hallo Thea, Leuk, die verwijzing naar Berend Botje. Bijna te 'diep' voor een limerick. Ze zijn doorgaans nogal plat of banaal. En - ik lijk wel een plaat met een kras erin - het ritme, het ritme... Als je de 'dreun' nog niet in je hoofd hebt, zorg dan dat die er komt en probeer jouw gedicht in dat ritme te lezen. Dat wordt persen en smokkelen! Om te beginnen kun je van een 'gevierde' een 'gevierd zangeres' maken, dat loopt beter. Bij 'lugubere' ligt hier het accent op 'lu', terwijl dat op 'gu' zou moeten vallen. Een oplossing is een andere bijvoeglijk naamwoord zoeken, dat wel in het ritme past. Succes! Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig laat de gevierde zangeres zich door niets stoppen, ook niet door stembandblaren. Lijkt me heel akelig trouwens. Aan de andere kant: ze mag alleen waterijsjes eten vermoed ik en dat is dan wel weer lekker vind ik. Bedankt dat je me Berend Botje in herinnering hebt gebracht!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Thea Josephine, ... goed dat je doorgezet hebt met insturen. Het moet je toch een goed gevoel geven. Ik dacht ook meteen aan Berend Botje. Heel leuk gevonden. Het werd een leerzame week, van heen-en-weer gebuitel met woorden en ritmes en tekentjes en niet te vergeten: klanken van André!