Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 152 - Van Biggekerke naar Hengstdijk tot Vrouwenpolder

Eens kwam de snol uit Wemeldinge tot inkeer en werd een beginnelinge ‘geen gepotel meer, voel me als een veer!’ poezen werden haar beschermelinge(n)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen de titel al stemde mij tot een schaterlach. Prachtige omgeving trouwens, veel geweest. De limerick loopt als een tiet, zeg ik maar eens uit volle borst.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, ik heb geen idee of mijn limerick loopt als een tiet. Wel weet ik dat ik hoofdpijn kreeg. Het strakke regime van een limerick brak me als ongebondene op. Leuk te lezen dat je in de omgeving stoere boeren het hoofd op hol bracht met minibikini's. @Nancy, typisch Mili. :D Maar heb je nu je vinger weten te leggen op het dubbelzinnige?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, Geweldige titel die tot lezen uitnodigt. Inderdaad past het strakke regime jou niet, maar binnen jouw eigen regels levert het een juweeltje op met als uitsmijter de meerduidige slotzin.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, De poezen uit Wemeldinge begonnen van genot heel luid te spinnen. Fijn weekend, Mili, dat hier in België vandaag al begint wegens de nationale feestdag. Onafhankelijkheidsdag van Nederland. :D Door jouw "limerick" te mogen lezen is de feestdag goed ingezet.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili je moet heel wat rare plaatsnamen op een rijtje hebben gezet en ik zie je piekeren en puzzelen met die wonderlijke snol uit Wemeldinge. En de poezen doen me denken aan een liedje dat ik als puber uit volle borst met mijn vrienden meezong, geen flauw idee wát ik zong. ('La toucher, la toucher, toucher la chatte de la voisine' :ninja:)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili je moet heel wat rare plaatsnamen op een rijtje hebben gezet en ik zie je piekeren en puzzelen met die wonderlijke snol uit Wemeldinge. En de poezen doen me denken aan een liedje dat ik als puber uit volle borst met mijn vrienden meezong, geen flauw idee wát ik zong. ('La toucher, la toucher, toucher la chatte de la voisine' :ninja:)
Donald Trump zong dat liedje onlangs nog.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, ik heb over de titel nagedacht hoewel het in Zeeland wemelt van de meest koddige plaatsnamen. Het dekt op een scrabeuze manier de lading wel. ;) Uiteraard begreep jij de meerduidige slotzin en ik moet je bekennen dat ik niet heb geluisterd naar de video die mevrouw Schrijftaal ons aanraadde. @Blavatski, ik heb het mij ontzettend moeilijk gemaakt met Wemeldinge. Beklemd, onbeklemd, beklemd, onbeklemd. Pfff, en dit in één plaatsnaam. Had ik maar voor Aalst gekozen. Hoe lief dat mijn limerick bijdroeg aan het geruis van de Belgische feestdag. Hartelijk dank voor de reacties.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik las schrijvenmaar en ik dacht dit is top. En nu lees ik jou en alweer top. Ik beken: deze SOL-opdracht spreekt mij niet zo aan, maar na jou gelezen te hebben ben ik om. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, ik kende de plaatsnamen toevallig omdat ik ooit met een minnaar door Zeeland trok. Ze zijn zo heerlijk daar, die plaatsnamen. Prachtig verkapt laat je weten dat ook jij de slotzin begreep. Ik had niet anders verwacht. Op mijn beurt had ik geen idee wat ze in Parijs zeiden toen ik daar aankwam. Herinner me dat ik woedend in een épicerie werd omdat men zei: 'Et avec ceci?' Ik dacht dat men mij altijd 'saucisses' wilde slijten en dat ik voor een Duitse doorging. :D @Dos, briljant! Heb je inhoudelijk nog iets te zeggen over mijn schaamteloze limerick?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, waarom herkennen zoveel mensen op SOL jouw stijl in alles wat je schrijft. Zelfs deze limerick is Mili-waardig. Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, ik wacht op jouw eigenste invulling. Om je te troosten, ik denk dat ik verbeten er in totaal wel zo'n anderhalf uur aan bezig ben geweest om vijf zinnen op te brengen. Hoofdpijnschichten flakkerden heen en weer. Maar ik zou en moest een limerick maken. Succes, je kan het.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, ik moet even nadenken. Ik meen mij te herinneren dat ook jij stelde mij te herkennen in mijn schrijven. Toch? Een eigen herkenbare schrijfstem hebben. Dat voelt goed. Als ik dan ook een eigen stem weet mee te geven aan mijn personages. En dat is het moeilijkste. Ga maar eens als een bouwvakker of een kind praten. Of als Jitzak. Of Zizzel. Of de derde hoofdpersoon: Atnat. Je moet dan echt in de huid kruipen van een ander. Zoals @Leonardo ons voorhield die wij hier, en ik vind het heel jammer, niet meer lezen. Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, briljant! Heb je inhoudelijk nog iets te zeggen over mijn schaamteloze limerick?
Nee, Mili, evenals jij vind ik hem schaamteloos.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, ik voel mezelf behoren bij 'zoveel mensen op Sol'. Overigens ben ik nog lang niet zover dat ik personages een eigen stem kan geven. Mijn eigen boek is autobiografisch, dus weinig andere personages. Ik ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, krijg het apelazarus. :{} @Connie, mooi, je hebt een schrijfgemeenschap om je heen. Autobiografisch lijkt mij/is zwaar. Wellicht dat je er fictie naast kunt schrijven. Mijn resultaat kun je, als je wilt, over een week of wat lezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Mili, wat een pikante limerick. Eerst had ik hem niet door en zocht er van alles achter wat er niet achter zat! Maar dat schaamteloze is toch weer echt Mili, gelukkig wel! ;) :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, krijg het apelazarus. :{}
Ooit hoorde ik iemand beweren dat je iemand kwaad kunt krijgen als je beaamt wanneer die persoon iets negatiefs van zichzelf zegt. Ik geloof dat het Godfried Bomans was. Hij was een wijze man.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dol op dorpjes in Zeeland en hun koddige naampjes, Vrouwenpolder rules :thumbsup: en wat dacht je van Schuddebeurs? :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, dat valt toch wel mee. Ik vind 'm nogal bedekt. Leuk te lezen dat je zo zocht terwijl het voor de hand liggend was. :D Ik houd je duim in ere. @Dos, het lijkt mij enig eens te doen, heel verfrissend. Met het risico van een heis op mijn treiter. :lol:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, heb er nog een paar, wat dacht je van deze? Abbekinderen, De Ratte, Kleverskerke, Kloetinge, Maagd van Gent, Nummer Een, Oude Stoof, Pitteperk, Plakkebord, Retranchement, Smedekensbrugge, Turkeye, Waanskinderen, Zonnemaire. Ga je hier niet spontaan van limericken, je bent toch al zo lekker bezig. :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, ik wacht op jouw eigenste invulling. Om je te troosten, ik denk dat ik verbeten er in totaal wel zo'n anderhalf uur aan bezig ben geweest om vijf zinnen op te brengen. Hoofdpijnschichten flakkerden heen en weer. Maar ik zou en moest een limerick maken. Succes, je kan het.
Mili, dank voor je vertrouwen! Ik heb er wat van gemaakt.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Van big naar hengst tot vrouw. Je steekt er toch altijd wat van op; ook al denk je het maar. Dankjewel, Mili.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vet vermakelijk deze limerick! Ik vind de titel hilarisch en ik ben dol op het woord snol.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceine, top. Kom straks bij je langs. @Riny, ontwaar ik een ironische ondertoon? ;) @Pindarots, ik zal 'snol' nog vaak ter ere van jou hanteren. Vet Pindarots, jouw reactie. Dank! Mevrouw Schrijftaal, een tsunami aan limericks die je met verve van jouw toewijding en open en eerlijke reacties hebt voorzien. Klasse.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceine, top. Kom straks bij je langs. @Riny, ontwaar ik een ironische ondertoon? ;) @Pindarots, ik zal 'snol' nog vaak ter ere van jou hanteren. Vet Pindarots, jouw reactie. Dank! Mevrouw Schrijftaal, een tsunami aan limericks die je met verve van jouw toewijding en open en eerlijke reacties hebt voorzien. Klasse.
Dank Mili, Het is goed dat het einde van de tsunami voor morgen voorspeld is. Ik krijg van balorigheid de neiging om ook een limerick te schrijven en me daarbij totaal niet aan de regels te houden. 'Een discosletje uit Cannes verwende haar eigen man es ze deed het niet goed want zoog aan zijn voet hij zei: stop maar met dat gehannes' Dat krijg je als de dreun in je hoofd zit en de banaliteit gevoed wordt door een zondvloed aan limericks.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens kwam de snol uit Wemeldinge tot inkeer en werd een beginnelinge ‘geen gepotel meer, voel me als een veer!’ poezen werden haar beschermelinge(n)
Ha Mili nog even, Het gebruik van 'poezen' is lekker dubbelzinnig. Het ritme is compleet tegendraads, maar dat heb je inmiddels wel door, denk ik. 'Voel me als een veer' kan ik in de context niet plaatsen. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Wilma, ik tegendraads, hoe kom je erbij. :D Als je discosletjes opvoert - heerlijk woord - die op verkeerde lichaamsdelen te werk gaan, had ik toch wel verwacht dat mijn zich van mannen bevrijde snol zich licht en door jou begrepen voelde. :crybaby: Wemeldinge was ook wel een dingetje. :!: Je hebt het fantastisch gedaan en morgen heb je weer lucht!

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Wilma, ik tegendraads, hoe kom je erbij. :D Als je discosletjes opvoert - heerlijk woord - die op verkeerde lichaamsdelen te werk gaan, had ik toch wel verwacht dat mijn zich van mannen bevrijde snol zich licht en door jou begrepen voelde. :crybaby: Wemeldinge was ook wel een dingetje. :!: Je hebt het fantastisch gedaan en morgen heb je weer lucht!
Dank dank! Ja morgen ga ik zelf weer schrijven of heel andere dingen doen. In jouw context moet ik nu wel aan een 'lichtekooi' denken. Dag dag, Wilma

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceine, top. Kom straks bij je langs. @Riny, ontwaar ik een ironische ondertoon? ;) @Pindarots, ik zal 'snol' nog vaak ter ere van jou hanteren. Vet Pindarots, jouw reactie. Dank! Mevrouw Schrijftaal, een tsunami aan limericks die je met verve van jouw toewijding en open en eerlijke reacties hebt voorzien. Klasse.
Dank Mili, Het is goed dat het einde van de tsunami voor morgen voorspeld is. Ik krijg van balorigheid de neiging om ook een limerick te schrijven en me daarbij totaal niet aan de regels te houden. 'Een discosletje uit Cannes verwende haar eigen man es ze deed het niet goed want zoog aan zijn voet hij zei: stop maar met dat gehannes' Dat krijg je als de dreun in je hoofd zit en de banaliteit gevoed wordt door een zondvloed aan limericks.
Wilma, het wordt vermoeiend je dreun van André in herinnering te roepen; dan hoef je geen lettergrepen te tellen. :D Een discosletje uit Autingues vertroetelde haar eigen man es ze deed het niet goed want zoog aan zijn voet hij zei: stop maar met dat gehannes