Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#152 De straatmuzikant

Er was eens een man uit het Westland Hij bespeelde zijn vrouw met gitaarhand Het spel kwam niet klaar en ook sprong zijn snaar Het haalde die dag nog de straatkrant

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou ik toch eens lezen Stella, erg lachwekkend vooral de horoscoop.
Dat zal ik eens doen dan, maar er valt hier al zo veel te lezen! Meestal krijgt de krantenverkoper hier een euro zonder dat ik dan zo'n krant meeneem. Zoals je een straatmuzikant iets toestopt. Tenminste, als zijn snaren niet gesprongen zijn...

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, Nancy. Geweldige slotzin. (Ik lees trouwens de daklozenkrant. Stof voor verhalen :-) Opm. In tweede zin een paar lettergrepen te veel

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ... wat leuk gedaan. Zijn die straatkanten echt zo leuk? Blijkbaar wel. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Riny, dankjewel. Ik heb ze al een poos niet gekocht maar ik vond ze altijd erg leuk om de horoscopen. 'Weegschaal, deze maand heeft u er genoeg van. Cocaïne past niet bij uw persoonlijkheid etc'.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de supermarkt worden er wel eens "Herbergen" onder je neus geduwd, dat zal wel hetzelfde zijn. Ik zal zorgen toch ook wel eens wat losgeld op zak te hebben.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, heeft @Ton Badhemd je al gelezen? Hij zal verrukt van je zijn. :nod: Op zijn Westlandse lijf geschreven. De daklozenkrant? Lezen! Tweemaal stond er een kerstverhaal van me in. :ninja: Leuk gedaan, Nancy. Als Esina maar niet in een kramp schiet.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hmmm, ik ga toch ook maar eens op zoek naar een straatkrant. Hoe een muzikant toch ook de gevoelige snaar niet weet te raken. (Of juist wel. ;-) )

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mili,denk niet niet dat Ton het al gelezen heeft. Ik had ipv 'vrouw' Esina willen noemen maar dat paste helaas niet in het ritme ;). Ze zal wel wat teleurgesteld zijn in zijn ruwe rockstijl :D Wat leuk dat je verhalen in de daklozenkrant zijn geplaatst. Ik vind het een mooi initiatief. Hier heet het straatkrant, tenminste toen ik nog regelmatig afnemer was en in het centrum van de stad woonde. @Hadeke, gevoelig zal het zijn geweest :p maar ja of dat nu juiste snaar is;-)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig kwam het wel in de krant, maar ik weet nou niet of die man daar nou zo blij mee was.... Als het maar tips mbt het spel heeft opgeleverd en misschien een nieuwe betere snaar voor mevrouw ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Nancy, wat herkenbaar... Mooie limerick, maar ik ga er verder maar niet op in. Want laatst zat ik met Esina in de wachtkamer van onze lokale therapeut en toen kwam ik daar die muzikant tegen met zijn vrouw. Uit budgettaire overwegingen hebben we toen besloten tot groepstherapie, en dan begin je met een verklaring over vertrouwelijkheid. Zonder die belofte had ik je nog heel wat kunnen toelichten, maar ja, een Ton en Ton, een woord een woord. Maar even tussen jou en mij, Nancy, je moest Esina maar eens bellen... (Dat heb je niet van mij, hoor...) :o

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och Nancy, als je niet uitkijkt zit je nog een keer in de problemen... Esina is echt geen 'doetje'. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@I-Kat dankjewel, ik heb bij Ton nog een deuntje met jullie meegezongen ;) @ Connie, Esina heeft me al via Ton laten weten dat ze het koppel uit mijn rijm te hulp is geschoten. Ik ga eens met Esina bellen. :p

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, met jouw limerick is iets eigenaardigs aan de hand. Ik heb van internet geleerd dat het metrum volgens een vast stramien opgebouwd moet zijn, met 9-9-5-5-9 lettergrepen. Je tweede versvoet heeft er 10 en toch lopen de eerste twee versvoeten gesmeerd, in tegenstelling tot de vierde, die wél het juiste aantal lettergrepen heeft. Ik vraag me af waaraan dat ligt. Overigens een leuke limerick. Ik moest aan Badhemd denken.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Dos, oeps ik moet eerlijk zijn, de theorie heb ik gemist. Ik had de deun in mijn hoofd en daarop ben ik aan de slag gegaan. De vierde klopt in mijn hoofd wel ( klemtoon op 'ook' en 'snaar' lang aanhouden). Misschien heb ik nu per ongeluk de jazz-variant onder de limericks uitgevonden ;). Hoe je nu toch op Ton komt }) . Dank voor je reactie.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een straatmuzikant in badhemd, een mooie en pikante ode aan onze muzikale Westlander Nancy! :lol:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, oeps ik moet eerlijk zijn, de theorie heb ik gemist. Ik had de deun in mijn hoofd en daarop ben ik aan de slag gegaan. De vierde klopt in mijn hoofd wel ( klemtoon op 'ook' en 'snaar' lang aanhouden). Misschien heb ik nu per ongeluk de jazz-variant onder de limericks uitgevonden ;). Hoe je nu toch op Ton komt }) . Dank voor je reactie.
Nancy, perfect en hoe dom van mij om tegen beter weten in, de klemtoon niet op 'ook' te leggen. Het loopt gesmeerd. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Dos, dom? Nee zeg, zo zing ik m maar misschien ga ik wel helemaal fout. Benieuwd of de coach hem te pakken krijgt. In ieder geval moet ik de tweede zin dus aanpassen om aan de Limerick vereisten te voldoen. Daar ga ik eens aan puzzelen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, dom? Nee zeg, zo zing ik m maar misschien ga ik wel helemaal fout. Benieuwd of de coach hem te pakken krijgt. In ieder geval moet ik de tweede zin dus aanpassen om aan de Limerick vereisten te voldoen. Daar ga ik eens aan puzzelen.
Ondanks de tien lettergrepen in de tweede zin zit het metrum er goed in. Komt waarschijnlijk door het voorvoegsel 'be' dat weggemoffeld wordt door het beklemtoonde 'spelen'. Elyse had het erover; hier is een goed voorbeeld daarvan.