Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#152 De speelse mejuffer

Een speelse mejuffer uit Knicken Stal graag stiekem steelse blikken Ach en wee, ze liep tegen de lamp Wel twee blauwe ogen, o, wat een ramp! Ze wilde geen lollie meer likken

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een speelse mejuffer uit Knicken Stal graag stiekem steelse blikken Ach en wee, ze liep tegen de lamp Wel twee blauwe ogen, o, wat een ramp! Ze wilde geen lollie meer likken
Hallo AngelaMarina, 'Een speelse mejuffer' is wel echt des limericks en er wordt wel allerlei ondeugends gesuggereerd in dit rijm, maar toch kan het beter. Zoals boven gezegd: het ritme loopt niet goed. Doe die dreun en lees je eigen limerick hardop, dan merk je meteen het verschil. 'Stiekem steelse blikken stelen' is wel erg driedubbelop. Ik zie ook niet echt het verband tussen de blauwe ogen en de lollie. Ik kan ernaar gaan raden, maar ik zou de lezer toch graag meer duidelijkheid gunnen. Kijk eens of je de limerick kunt herschrijven totdat ritme en inhoud kloppen. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Angela Marina, leuk onderwerp! Heb gelachen, dus dat zit wel goed, maar de technische kant... Zie andere reacties.