Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht # 152 - De limerick

Wekelijkse schrijfopdracht # 152 – De limerick Er was eens een meisje uit Laren dat liep zich steevast de blaren Vier dagen lang, voor de duvel niet bang moed voor haar lim-merick te vergaren

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, ik vind 'm koddig. Waarom schrijf je 'lim-merick'? Daar had je vast een bedoeling mee.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ...ja een niemendalletje. Vrijdag is de laatste dag en zaterdag voor hen die later gestart zijn. Vroeger heb ik wel heel fanatiek de Avondvierdaagse gelopen. Dan was het nog echt: je mocht niet zingen bij het passeren van een kerk en/of kerkhof. Nu kijk ik alleen maar, ook naar de Tour. Het is dan zo echt zomer.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik zat er ook helemaal in en leef steeds meer mee. Niet met die carnavaleske gekkigheid, maar wel dat de lopers spreken over de saamhorigheid die zij daar bemerken en ondervinden. Psst ..., ik voel me een beetje ouder worden wel op een gezellige manier. :nod:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gelukkig hoefde jij er niet vier dagen voor te lopen Riny, want het is pas donderdag en er kwam toch zomaar een lim-merick uitrollen. :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Ton, ... dankjewel voor je duim. Toen ik las over een limerick, dacht ik meteen aan Laren en vanzelfsprekend blaren. Daarna aan moed vergaren.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Elyse, ... dank voor je glimlachende reactie. Laat mij maar wandelen over de dijk; soms een lange, soms een kortere. Precies Elyse en dan nu toch maar een lim-merick. :lol:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, je verbindt de Nijmeeegse Vierdaagse heel leuk met de 'blaren' die het kost een limerick te schrijven. Grote glimlach.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het meisje is op hoge hakken gesignaleerd heb ik uit betrouwbare bron, Eigen schuld dikke blaar. Maar wel fijn dat er zo'n leuke limerick door is ontstaan!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... ja, wat ben ik bij de tijd, hè? Gezellig dat je langskwam. Wie had dat nou gedacht: een limerick. Het heeft wel leuk uitgepakt bij alle Wekelijkse Schrijfsollers.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Connie, ... fijn je weer te ontmoeten. Ja, gelukkig nog wel bij de tijd. De tijd kan echter wel snel een loopje met je nemen. Nee hoor. Ouder worden is helemaal niet erg; het hoort gewoon bij het leven.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Toch komen daar klachten bij. In ieder geval wel bij mij. Misschien heb jij mazzel. Over je lim-merick. Leuk en actueel. Ik verwacht ook veel leuke limericks. Wat zijn jullie allemaal snel.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ... fijn je hier te zien. Ja, de limericks lopen als een trein. Natuurlijk komen er klachten bij, dat is inherent aan het ouder worden. Het is allemaal zo persoonlijk. Fijn dat je mijn limerick leuk vindt en ook fijn dat je langs kwam. :nod:

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wekelijkse schrijfopdracht # 152 – De limerick Er was eens een meisje uit Laren dat liep zich steevast de blaren Vier dagen lang, voor de duvel niet bang moed voor haar lim-merick te vergaren
Hallo Riny, Ik zou hem een tikje anders neerzetten: Er was eens een meisje uit Laren dat liep zich steevast de blaren Wel vier dagen lang, --> 'Wel' toegevoegd omwille van het ritme voor de duvel niet bang moed voor haar limerick te vergaren De laatste regel vind ik ritmisch en inhoudelijk niet zo sterk. Kun je de moed vergaren om daar iets beters van te maken? Succes! Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mevr. Schrijftaal, ... je doet me nu de moed in de schoenen zakken. ;) Het voelde alsof de moed me in de schoenen werd gepropt. Ik zal het proberen. (Die laatste regel deed 't hem nu juist voor mij.)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind m leuk en beeldend. Misschien kun je iets met 'baren' in de laatste zin?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, ... ik ben druk bezig me uit die schoenen te murwen: jouw aangegeven woord "baren" staat ook in mijn lijstje. Dank voor je meelevende reactie. Trouwens wat heb jij een mooi grijs motto. Sinds het prille begin heb ik geprobeerd deze zin in het grijs geschreven te krijgen: Die Hand an der Kurbel, das Auge gespannt ... verder gaat de zin: So steht der Führer auf seinem Stand Het is een regel uit 'Auf der Strassenbahn' van Jakob Loewenberg. Destijds op school geleerd. Als ik met iets wil door zetten dan komt geheid deze zin weer in meinem Kopf. :lol:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Wilma van den Akker en mede lezers, Hierbij mijn vernieuwde poging. Wanneer je herschrijft en je gedachten opnieuw laat gaan komen er altijd veranderingen. Er was eens een meisje uit Laren dat liep zich gewoonlijk de blaren Wel vier dagen lang voor duvels niet bang - verdwenen haar zwarte bezwaren. Ze zoekt niet naar hulp ze kruipt uit haar schulp al is het maar even: Mens Durf Te Leven

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog eentje ... Er was eens een dame uit Zwolle Die zat steeds met woordjes te dollen Eens kwam er haar zoon Maar zei zij gewoon: “Ik moet eerst nog eventjes sollen.”

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Riny, met name die allerlaatste vind ik grappig, en lekker lopen. Je hebt daar de smaak - en het ritme - lekker te pakken. :nod:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Karinska, ... dank voor je woorden die me maar "gedeeltelijk" goeddoen. :o Met # 27 was ik druk in de weer toen ik werd "overvallen" door zoon en schoondochter. 'Nou kijk, dan moet je zo en zo en dit en dat, zie je wel?' Zo raakten we samen aan het stoeien met ritmes en tekentjes en deuntjes... # 28 hebben we samen gemaakt, een leuk tijdsbeeld dus. Het blijkt dus wel dat de woorden bij mij nog niet zo los in 't hoofd zitten. :nod: