Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#152 Wijn in Berlijn

Er was eens een juffrouw in Berlijn Die wilde wat meer dan alleen zijn Dus zij ging op reis Ze vloog naar Parijs En bracht daar de nacht door met Hein. Toen zij weer terug was in Berlijn Wilde ze juist graag alleen zijn Hein bleek getrouwd En was al heel oud Dus bracht zij de nacht door met wijn.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat ze de wijn in de kroeg drinkt en daar een leuke vrijgezelle jongen tegenkomt. Jammer dat getrouwde mannen geen waarschuwingsbordje om hun nek hebben hangen! Wat je van ver haalt is niet altijd lekker dus.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Brenda, een Hein in Parijs. Je zou toch eerder een Henri verwachten. ;) Ik vind je limerick ongekunsteld waardoor aantrekkelijk. Wel vraag ik me af of het heel donker was in Parijs. Zodat zij uit Berlijn niet zag dat Henri si vieux was.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er was eens een juffrouw in Berlijn Die wilde wat meer dan alleen zijn Dus zij ging op reis Ze vloog naar Parijs En bracht daar de nacht door met Hein. Toen zij weer terug was in Berlijn Wilde ze juist graag alleen zijn Hein bleek getrouwd En was al heel oud Dus bracht zij de nacht door met wijn.
Hallo Brenda, Het gegeven is leuk, hoewel het voor een limerick best nog 'platter' kan. Ik ben bang dat je de verkeerde plaatsnaam hebt gekozen voor dit ritme. Het accent ligt in Berlijn op de laatste lettergreep en het zou op de voorlaatste moeten liggen (denk: 'Aken'). In feite hoef je alleen een andere plaatsnaam en een andere naam voor de man te bedenken, dan gaat het ritme kloppen. De uitdaging is dan inderdaad om in die naam een 'twist' te verwerken, zodat de 'pointe' ook wat scherper wordt. Succes, Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mili je hebt gelijk, maar verder dan Hein kwam ik even niet ;) @ Wilma, hartelijk dank voor uw reactie en tips. Ik zal er nog eens voor gaan zitten!