Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 152 Limericks

Er was eens een man in Itteren die wilde heel graag gaan twitteren maar al snel helaas klonk heel boos zijn baas ‘ík ben de man die moet schitteren’ Een naakte dame in Lanaken kon in bed harde kreten slaken ze deed het niet slecht met baas of met knecht dat gamen bracht haar gouden zaken Het schip van piraat Van Gaderuit vol gouden munten, de grootste buit zonk snel naar de hel de kok wist het wel 't was de schuld van die heel dikke spruit Een lange of korte limerick geeft ons, Sollers een heel grote kick zo gaan we maar door gezellig in koor arme Wilma, ze krijgt vast leesschrik Schrijfdame Wilma Van den Akker maakt van ons elk een woeste stakker een opdracht niet mis houdt ons van de dis eten maken? Loop naar de bakker.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marlie, ze zijn leuk en origineel, vooral de eerste twee vind ik knap en geestig. De laatste is een heerlijke uitsmijter.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
marlie in de limerickbocht. Creatief hoor! Ik val voor de laatste. Niks eten maken, lekker limericken. :lol: :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel humor zit er bij mij niet in, het kan gebeuren in een gezin vakantie halfweg dat is dikke pech 't wordt tijd dat ik eens de lotto win

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er was eens een man in Itteren die wilde heel graag gaan twitteren maar al snel helaas klonk heel boos zijn baas ‘ík ben de man die moet schitteren’ Een naakte dame in Lanaken kon in bed harde kreten slaken ze deed het niet slecht met baas of met knecht dat gamen bracht haar gouden zaken Het schip van piraat Van Gaderuit vol gouden munten, de grootste buit zonk snel naar de hel de kok wist het wel 't was de schuld van die heel dikke spruit Een lange of korte limerick geeft ons, Sollers een heel grote kick zo gaan we maar door gezellig in koor arme Wilma, ze krijgt vast leesschrik Schrijfdame Wilma Van den Akker maakt van ons elk een woeste stakker een opdracht niet mis houdt ons van de dis eten maken? Loop naar de bakker.
Beste Marlie, Je schudt ze uit je mouw en er zit zeker humor in, maar ik zou, ook in dit luchtige genre, toch gaan voor kwaliteit. In de eerste limerick bijvoorbeeld, lees ik 'Ittéren' en 'twittéren' etc. in plaats van Itteren, twitteren en schitteren. Het accent zou dus op de voorlaatse lettergreep moeten liggen, net zoals in mijn achternaam. Probeer er eens eentje helemaal volgens de regels te schrijven, dat is een goede oefening. Succes, Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal