Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht 152 - krimpen

Een meisje uit Krimpen-aan-de-Lek had opeens ongelooflijke trek ze wreef haar schootje dacht aan Jan's blootje maar die woont op de verkeerde plek.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om de inhoud lach ik me scheel. Qua ritme zou je nog eens de video van de schrijfcoach kunnen beluisteren.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, heel geestig, @Blavatski Inderdaad qua ritme niet volmaakt, maar het 'wreef haar schooltje' maakt veel goed.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk, stout verhaal, Blavatski, maar Krimpen aan de Lek is geen goede woonplaats voor haar, omdat 'Lek' een beklemtoonde lettergreep is. De laatste moet onbeklemtoond zijn voor het juiste metrum. Bijvoorbeeld: een jonge meid uit Guttecoven. Maar als vrij gedicht is er niets op aan te merken.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nel, Fijn dat je even langs bent gekomen ondanks je drukke bezigheden in Den Dolder, Anna Parochie, Rhoden, Gorssel, Crailo en So-ol. Nog een fijn weekend toegewenst. Tralalalalala :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie, fijn dat je even langs bent gekomen. Ze wrijft haar schootje is inderdaad niet zo onschuldig als het lijkt, zeker niet wanneer Jan in Krimpe :o n-aan-de-Lek woont. Nog een fijn weekend toegewenst. :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, Fijn dat je even langs bent gekomen en mijn mislukte limerick toch wel leuk vindt. Ook dank voor de uitleg. Het is nu duidelijker voor me. :o Fijn weekend toegewenst.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een ondeugende, Blavatski en ook: ... wat een ondeugende Blavatski. Dag Blavatski, ... je hebt daar een leuke limerick neergezet. Ik houd me maar niet bezig met ritme, dan raak ik de draad kwijt.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een meisje uit Krimpen-aan-de-Lek had opeens ongelooflijke trek ze wreef haar schootje dacht aan Jan's blootje maar die woont op de verkeerde plek.
Hallo Blavatski, Over het ritme en de plaatsnaam hebben anderen al iets gezegd, dus dat ga ik maar niet herhalen. Ik vind hem een beetje 'kinderlijk' ondeugend. "Giecheldegiechel, zij zegt 'blootje'." Zou je platter durven gaan? Ik dacht meer aan Jan die op de verkeerde plek wreef o.i.d. Dat 'wreef' moet je dan niet twee keer gebruiken natuurlijk. Ik ben benieuwd of je er nog aan gaat sleutelen. Succes! Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal