Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#152 Lekkere trek

Een woordblinde schrijver uit Leiden, die was naar zijn lief niet bescheiden. Hij schreef nogal boud: ‘Ik voel me wat stout, ik zou je maar wat graag bereiden.’

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even dacht ik een taalfout te zien, maar de woordblinde weet niet beter; goed gedaan. De eerste vier versvoeten lopen gesmeerd, in tegenstelling tot de laatste. Dat komt waarschijnlijk door 'ik zou je toch zo graag', eenlettergrepige woorden zonder 'en' of 'er' o.i.d. op het eind. Dat zou je kunnen veranderen, dan is het perfect.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel. Er zat ook nog rijk rijm in. Aargh. Wat aanpassingen doorgevoerd. Ik moet nog een beetje schaven denk ik.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel. Er zat ook nog rijk rijm in. Aargh. Wat aanpassingen doorgevoerd. Ik moet nog een beetje schaven denk ik.
Loopt gesmeerder. Het kan dus ook zonder de voorstellen die ik deed.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een woordblinde schrijver uit Leiden, die wilde zijn liefje verblijden. Hij schreef nogal boud: ‘Ik voel me wat stout, ik zou je maar wat graag bereiden.’
Hallo Hadeke, Ik lees dat je al hebt gesleuteld hebt aan deze limerick. Ik vind hem leuk en stond ook even op het verkeerde been. Dit is wel een limerick die je moet lezen, want als je hem hoort, merk je de fout van de woordblinde niet op. Ritme en pointe: goed gedaan! Groet van Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel Mevrouw SchrijfTaal. Ik was nog niet helemaal tevreden, ook nog het rijk-rijm eruit gesloopt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met zo'n superleuke woordblinde wil je toch gewoon trouwen?! Genoten van deze limerick, dank je wel.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank Annette en Pindarots. Jammer dat je hier maar één keer mag plaatsen. Vandaar nog twee 'Leidenaren' in de toegift ;-) Geknakt Een wannabe ridder uit Leiden, lag vroeger best goed bij de meiden. Hij had ooit eens sjans, maar zij brak zijn lans. Nu komt hij dus nooit meer bij ‘t strijden Krachtig (sterk rijm) Er was eens een schrijver in Leiden, die vond me dat dichten maar lijden. Zijn rijm werd zijn merk, want dat bleef vrij sterk. Dus liet hij zich daardoor maar leiden.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel knap, die eerste limerick: loopt lekker en goede clou. Ook de twee Leidse kunnen me bekoren. De laatste is ijzersterk. :-)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Hadeke, leuk je weer tegen te komen. In je geknapte limerick hield ik van je ondeugende en dubbelzinnige: 'maar zij brak zijn lans.'

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, je bent een heuse lemerick-techneut! Ik bedoel, je was ondanks het rijmlijden niet snel tevreden en dat vind ik op zich zoiets ontroerends hebben. Ik snap alleen niet helemaal hoe het kan dat die ridder uit Leiden 'ooit eens' sjans had terwijl hij best goed lag bij de meiden. Misschien is het dé specialiteit van de wannabe ridder. ;) :thumbsup: