#151 Verlaten

‘Kom, laten we gaan zitten,’ hoor ik haar fluisteren. We zijn aan het feestgedruis ontsnapt. ‘Hier kwam ik vaak,’ vervolgt ze zittend, ‘wanneer de nachten warmer werden en ik mijn vader weer eens ontvluchtte.’ ‘Ik ben blij dat we weg zijn,’ antwoord ik. Ze leunt tegen me aan. ‘Misschien hadden we niet moeten komen,’ verzucht ze, ‘ik heb ze al jaren niet gezien.’ ‘Wegblijven van je broertjes bruiloft kan toch niet?’ ‘Arme, je kende ook nog eens niemand.’ Ik sla mijn arm om haar heen. Ik voel de warmte van haar huid door de jurk heen. Voorzichtig verplaats ik mijn hand richting haar borst. Haar lippen zoeken op de tast mijn mond, dan duwt ze me omver. Ze plaatst haar knieën aan weerszijden van mijn heupen. Voorzichtig trekt ze de losgeraakte sjerp door de lussen van haar jurk. Ze buigt langzaam voorover, haar armen naar voren, de sjerp tussen haar handen. Het idee dat ik bij voldoende licht een prachtige inkijk zou hebben, windt me al op. ‘Wat doe je?’ ‘Ondeugend,’ giechelt ze. Ik ruik haar lichaam terwijl ze mijn ogen afdekt. Haar handen bewegen langzaam over mijn bovenlijf naar beneden. Na een eeuwigheid geeft ze eindelijk ruimte aan wat al veel te lang opgesloten zat. Ze gaat languit op me liggen. ‘Kom,’ zegt ze terwijl zij zich van me af laat rollen en mij bovenop haar trekt. Door de blinddoek lijk ik alles intenser te ervaren. Te voelen, te horen. Voetstappen. ‘Wat spoken jullie hier uit!’ ‘Papa!’ Nog voor ik de blinddoek af kan trekken voel ik een scherpe pijn op mijn achterhoofd. Ik tuimel langs haar heen in de nog jonge tarwe. ‘Aankleden en meekomen! Ik had je jaren geleden al op moeten sluiten!’ Terwijl ze verdwijnen, lijkt het of ik de halmen rondom me kan horen groeien.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hadeke je bijdrage leest prettig, spannend in erotische zin en het blijft lang de vraag hoe de man dan daar in het veld dood achter zal blijven. Eerst dacht ik dat de dame in kwestie hem zou vermoorden maar toen kwam paps langs. Het tarwe horen groeien is een bijzondere oplossing binnen de opdracht. Ik vind het mooi beeldend geschreven. :thumbsup:
18 juli 2017 - 15:24

Hallo Hadeke, Ook dit is weer een leuke variant binnen het kader van de opdracht. Het leest prettig. Wel heb ik bij het eerste stuk wat moeite met de dialoog, daar moet ik een beetje puzzelen om te weten wie er aan het woord is. In andere teksten die ik heb gelezen wordt alleen genoemd dat ze voor het eerst de liefde bedreven in een korenveld. Jij voegt de daad bij het woord. Mooie oplossing om dit voor het groeien van het koren te laten gebeuren. Al denk ik dat het niet echt lekker is om de liefde te bedrijven op een vochtige en koude akker... Schrijfcoach Corrie
18 juli 2017 - 15:39

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank Nancy en Corrie. Ik heb behoorlijk geschrapt in de eerste versie om niet over de 300 woorden te gaan. Inmiddels wat aanpassingen doorgevoerd n.a.v. de opmerking van Corrie. Ik wilde ze nog een kleedje neer laten leggen, maar ja, dat verrekte woordenaantal. ;-)
18 juli 2017 - 16:39