Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#151 de bruidegom

Weer pieker ik over de weekopdracht. Ik kan niets bedenken. Of moet ik net als Ton slim jatten? Morgen hopelijk nieuwe invallen. Even later val ik als een blok in slaap. Met de emotionele ervaringen van de langste dag nog in mijn hoofd, vlieg ik op mijn bezemsteel weg. Onder mij kabbelt de Geul in haar ingesleten bedding door het dal. Plotseling verschijnt de touringcar van Ton Badhemd in mijn gezichtsveld, keurig geparkeerd bij het château van Dos. Die slimme kasteelheer kan zijn laatste flessen wijn slijten, binnenkort wordt het domein verkocht. Hé kijk, de Solfamilie stapt in. Waar gaan die nu heen? Ik volg op mijn supersonische bezemsteel. Bij een devotiekapelletje stopt de bus. Oh, ik zie het al. Blavatski kan daar even haar eigen moment beleven. Die charmante Ton, hij begeleidt haar discreet. Het is een vredig beeld zo tussen goudgele korenvelden aan de rand van geurende, groene bospercelen. Mili en Marceline hebben zich de wijn van Dos goed laten smaken. Zij kiezen hun eigen moment, maar of dat devoot is, betwijfel ik. Giebelend sleuren ze iets mee wat op een mens lijkt. Ik ga even een beetje lager vliegen. Niet te filmen … gierend tussen de andere meiden flikflooien ze met een vreemde, gekleed als bruidegom. Luidruchtig vertellen zij om de beurt hun intieme geheimen aan die snoeshaan. Die laat zich bovendien gedwee zijn stropdas voor zijn ogen binden. Ton en Blavatski hebben niets in de gaten. Het fluitje van Zara klinkt als teken van vertrek. In een split second wankelen Mili en Marceline met de bruidegom naar de rand van het korenveld. Door de dichtbegroeide boomtoppen zie ik even niets. Later stappen M&M weer in, de bruidegom is in geen velden of wegen meer te bekennen. ‘Oh Ton, let toch op! Denk toch aan Esina…’, roep ik nog, maar natuurlijk hoort hij me niet. Midden in de nacht keert Ton met zijn bus in het Westland terug. De volle maan staat boven de kassen. Het belooft een romantische avond te worden. Mijn bezemsteel trilt van spanning als Esina naar buiten komt. ‘Ton, lieverd, heb jij mijn bruidegom van mijn vrijgezellenfeest nog uit de bus gehaald?’ ‘Ik ga hem gelijk pakken, Esina…’ Enkele seconden later hoor ik een luide bons… Ik open mijn ogen en realiseer me dat ik uit bed ben gevallen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, Wat enig nog een SOL-feestje. Mooi ingehaakt op Ton en fijn gespeeld met de weekopdrachten van vorige weken. Oeh, Mili en ik zijn wel bezig geweest volgens deze versie. Volgens mij waren wij in het echt toch wel wat rustiger. Misschien verwisselde je ons van die grote hoogte met andere SOL-dames? ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha Connie, ik vind deze echt super-fantastisch! Je hebt je geweldig uit de opdrachten-penarie gered, echt een sublieme oplossing! :thumbsup: :thumbsup: Volgens mij werd je met een big smile wakker, Connie! En dankjewel dat je niet alles hebt verklapt van wat Ton (en ook menig andere SOL'er) daar allemaal heeft uitgevroten... :p Je discretie siert je, Connie! ;) Eén klein puntje; in de laatste alinea laat je de maan schijnen boven de 'glazen kassen', een kas is per definitie van glas, hier in het Westland. Maar, Connie, los daarvan; ik heb krom gelegen van jouw fantasierijke vertelling! Chapeau! Zo leer je je SOL-familie nog eens kennen, haha.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, @Ton heeft hier eerder in de panelen voorgesteld een vervolg op elkaars verhalen te schrijven. Ik zou me dus absoluut niet druk maken + ik lees hierboven dat onze kassenbouwer het fantastisch vindt. Zo ben je aldus aan inspiratie gekomen. Ik zal het nog 'erger' maken. Ik hoorde van mijn toenmalige hoofdredacteur dat ik geacht was een verhaal te schrijven op basis van ongeacht welk snippertje papier dat hij uit de prullenmand haalde. Hij maakte me gek toen. Dat Marceline mij meesleurde in de uitvoering van haar snode plannen is mij niet te verwijten. Ton had mij een heupflacon whiskey gevoerd voordat we aan de wijn gingen ... Bravo voor je doorzettingsvermogen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Connie, ... wat geweldig gedaan! Ik ga nu een ontspannen dinsdag tegemoet, dankzij jouw heerlijke verhaal. :thumbsup: :lol:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanuit een ander perspectief oogt eenzelfde belevenis toch weer net iets anders. Gezellig verteld. Mili had'm goed plakken met 10% van mij en 40% uit haar heupflacon. Zo kende ik haar nog niet.

Rol

  • Anoniem
Hallo Connie, Een heerlijk verhaal. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het lastiger is om het verhaal over het SOL reisje zo pakkend vanuit een ander perspectief te schrijven dan om met een nieuwe oplossing te komen. Leuk gedaan. Volgens mij heb je op deze manier toch een hoop lol beleefd aan deze voor jou blijkbaar lastige opdracht en heb je de lezer aan het lachen gemaakt. Bedankt voor je originele bijdrage. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha Connie, geweldig. Het knijpen van je hersens heeft een leuk verhaal opgeleverd vanuit een ander perpectief. M&M ik zie Mili en Marceline nu geel en rood voor met hapjes eruit omdat we natuurlijk wel lekkere trek kregen in de bus ;) :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Corrie, eigenlijk voelde ik me als 'toeschouwer' van het SOL reisje best op mijn plek. Ik heb het juist niet als moeilijk ervaren. Een andere versie maken van deze opdracht lukte me niet, de fantasie bleef gewoon uit. Het was leuk en ik kan de humor van Ton heel goed aanvoelen. Alleszins vielen de reacties me mee. Ik had eigenlijk besloten mezelf rust te gunnen en niet mee te doen. Toen ineens ontsproot dit idee. Dank voor de fijne feedback. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@allen, ik doe de reactie in één keer, aangezien jullie allemaal op dezelfde leuke manier reageren. Zie mijn reactie op Corrie, waarin ik de oorzaak van deze oplossing heb beschreven. @Mili en Marceline (ik vond M&M zelf wel leuk gevonden) kennelijk is dit het beeld wat ik in mijn SOL carrière heb gekregen. Twee dames die eerlijke feedback geven en toch ook wel een zelfde levenslust uitstralen. @Riny, blij dat ik je dag heb opgesmukt. Is dat verder gelukt? @Dos, een ooggetuigenverslag van een feestje op jouw landgoed kan er alleen maar gezellig uitzien met zo'n kasteelheer. @nancy: twee 'meiden' om 'in te bijten' (figuurlijke M&M's) Veel dank allemaal, Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, eigenlijk houd ik me in het dagelijks leven niet bezig met 'jatten', ook niet op een slimme manier. Maar mijn opgedroogde grijze massa staakte volledig. En ja, jouw manier van schrijven en je gevoel voor humor spreken me erg aan. Leuk dat jij nu door mijn toedoen krom gelegen heb van het lachen. Enne, dat glazen voor de kassen... suf, dat weet ik natuurlijk wel. Overigens herinner ik mij dat als wij als gezin in de auto zaten, onze zoon en ik vaker samen een verhaal aan elkaar breiden. (Hij zat nog op de lagere school en kon ontzettend leuke verhalen schrijven). Na alle positieve reacties voel ik me opgekikkerd. Dank voor de voorzet. :thumbsup: Groet Connie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Connie, Ik heb zojuist genoten van je inzending en alle spontane reacties daarop. Fijn dat we hier op SOL op zo'n toffe manier met elkaar omgaan. Ik zie mezelf omschreven worden als een bedachtzame persoon het geen me plezier doet. Vergeet echter niet dat een mens veel gezichten heeft en dat ik soms ook ""een zotte muts" ben. Het is echt waar dat ik ooit mijn mobielhome verhuurd had en dat we, mijn vriendin en ik, bij zijn terugkeer een opblaaspop onder de matras gevonden hebben. Wat hebben we toen een plezier gemaakt. :o Fijn dat je meeschrijft en meelacht. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Ik was er (nog) niet bij, maar vind het reuzengezellig ! Van deze dolle bende wil ik nog avonturen lezen. Ik voel me op slag terug een tiener vol fratsen en stiekeme binnenpretjes. Ton en Connie, bedankt voor jullie inzending.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, Dank je wel voor je leuke reactie. En natuurlijk realiseer ik me heel goed dat een mens veel gezichten heeft, en dat dat niet verdwijnt als we ouder worden, maar als "grijze duif" is het soms goed om het jonge volk ook te informeren over devotie en bedachtzaamheid. En wat wij verder op onze "oude dag" uitspoken hoeven we niet altijd openlijk aan de grote klok te hangen. Dat kunnen we soms subtiel verwerken in onze weekopdrachten. Hebben we die opblaaspop van u al eens voorbij zien komen, of was dat nu de bruidegom van Esina? Ik hoop nog vaak van dit forum te genieten, groet, Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@sarina, door op dit forum te verschijnen en te delen in het plezier en de leerzame elementen ervan maak je al automatisch deel uit van de "club" denk ik. En je hoeft geen puber te zijn om fratsen uit te halen. Dat is echt niet leeftijdgebonden. Welkom en let in de toekomst op de uitjes die Ton Badhemd organiseert :) Dank voor je reactie. Groet, Connie