Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 151 Een geval apart

'Niet verder naar links schuifelen Bob, nee óók niet schuin naar voren! Voel je de koude lucht niet dichterbij komen? Gebruik je hoofd man. Als je over de rand dondert dan ben je voorgoed verloren'. Maar ik verstapte me. De kou greep me bij mijn lurven. En er was iemand die me aan mijn vlinderdasje omhoog trok. Dat duurde maar heel even. Onderweg hoorde ik vliegtuigen en vogels en stille wolken. Soms dacht ik dat ik op een schapenvachtje zweefde. Een andere keer voelde ik me razendsnel naar beneden schieten dat ik me verbeeldde een vallende ster te zijn. Laat Bob maar schuiven met zijn sterallures. Hij is er tenminste op gekleed. 'Ik ga hem even uitproberen boven het land! Wil jij voor deze ene keer de koeien doen? Je bent de beste. Misschien zie ik jou en Bertha-vierenzestig straks ook wel door dit ding'. Makkelijk in gebruik zo'n drone, dat had ik niet verwacht. Een apart geval evengoed. Nooit gedacht dat ik als zeventigjarige op m'n verjaardag zo opgewonden zou kunnen zijn door een kado alsof het mijn eerste fiets was. Hé wat is dat? Die theedoek herken ik. Wat moet die man daar nou mee om z'n hoofd? Zulke had mijn oma vroeger maar die zijn allang niet meer verkrijgbaar. Weet je wat? Ik haal hem eraf. Wat zal ze opkijken straks! Bob knippert met zijn ogen. En hij kijkt hem aan. The man with the child in his eyes.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, Ik raak de draad telkens kwijt in de eerste alinea. De dialoog, de ik figuur en Bob. Dan alinea twee die vanuit de boerenzoon spreekt. Ik ga mij er nog eens op toeleggen maar op dit moment pak ik de clou niet.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pindarots, jij apart geval ;), ik had je graag willen begrijpen maar doe het niet. Is Bob soms aan het spacen met zijn drone? Ligt zijn sosie in het gras? Alleen jij weet het ... diepe zucht ...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach m'n beste reageerders, te onduidelijk ben ik. Dat heb ik vaker gehoord. Ik werk er aan om dit beter te krijgen ;) Maar ik heb in mijn hoofd zo'n geweldige voorstelling! Dat Bob in de hemel is en ze doen blindemannetje en iemand zegt: pas op Bob anders val je nog uit de hemel! En dan valt Bob... De boer van 70 jaar, zijn verjaarskado de drone, de geblinddoekte man in smoking die als een kind zichzelf en de hemel bij elkaar heeft gefantaseerd...Beiden als mannen met the child in hun eyes. Dat bedoelde ik te zeggen. Way to go girl :lol:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Pindarots, Met de uitleg die je in #3 geeft begin ik het verhaal door te krijgen. Het is een goed verhaal, alleen moet er voor mij iets meer structuur in komen. Wat zo mooi in je hoofd zit, zou duidelijker in woorden gevat kunnen worden. Je vraagt dit keer iets teveel van mijn voorstellingsvermogen. :o Nog een fijne zondag toegewenst.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Blavatski, bij een volgende schrijfopdracht zal ik me richten op structuur. Ik denk wel dat dat gaat lukken :nod:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pindarots Ook ik begreep het verhaal niet en las je uitleg. Een subliem verhaalidee. Het zou geweldig zijn als dit verhaal zonder uitleg goed uit de verf kwam. Zeer origineel in ieder geval.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Pindarots, je zet daar wel even een heel bizar verhaaltje neer! Prachtig, maar ik heb inderdaad wel even wat extra toelichting nodig, zoals hierboven gegeven. Maar dan heb je ook wat! Mooi en bizar verhaal, Pindarots! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Pindarots ik hou van je bizarre kronkels. Ik sluit me aan bij Nel. Het is zonde van dit bijzondere verhaal dat het niet duidelijk is. Je schrijven fascineert me en ik zie uit naar je volgende bijdrage.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, ... wat een ongrijpbaar verhaal. Na het lezen van # 3 werd het duidelijker voor mij. Ga vooral door, wie weet wat er allemaal nog komt.

Rol

  • Anoniem
Hallo Pindarots, Bij het lezen van je uitleg in #3 vind ik het vooral jammer dat het leuke idee van blindemannetje spelen in de hemel niet overkomt. Suggestie: 'Maar ik was nog duizelig van het ronddraaien en die blinddoek hielp ook niet mee. Ik verstapte me.' Het kan leerzaam zijn om op basis van de reacties van de lezers al wat wijzigingen aan te brengen. Dan kun je op basis van de reacties van de lezers erna horen of de nieuwe versie een verbetering is. 'Een andere keer voelde ik me razendsnel...' Hiermee lijkt het alsof hij een paar keer naar beneden valt. Suggestie: 'Een moment later voelde...' Bedankt voor je bijdrage. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@pindarots, de hemel als leefomgeving daagt uit tot een duidelijke 'show don 't tell. De ingrediënten zijn er, nu nog het gerecht smakelijk opdienen, zodat anderen kunnen smullen. Vergeef me mijn manier van beeldende feedback. Ik lees graag een volgende keer, Connie

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat zelf bij een kabouter die aan een drone hing (in het begin dan). Maar verder zweefde ik ook wel tussen hemel en aarde bij het stuk (gelukkig had jij alleen maar #3 nodig voor uitleg). Mooi fascinerend stuk dat ik graag heb gelezen.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik dacht even aan Bob Dylan, maar ja die is nog niet 'hemelen'. Leonard Cohen in zijn strakke pakken wel. 'Dance me to the end of love.' Ik vind het basisidee mooi, de start is sterk en het eind 'trekt me mee'. Vanaf 'Maar ik verstapte me.' blijft het voor mij wat te beschouwend en daardoor afstandelijk. Dan val ik niet echt met je mee. Misschien kan je de tegenwoordige tijd eens proberen? Ik ben het wel eens met ccscharl. Bij mij beginnen wel nieuwe verhalen te stromen naar aanleiding hiervan. :-)