Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#151 - De verschoonde dochter

Bij het wakker worden zag Diana dat ze ook het laatste onzekere puntje van haar to-do-lijst kon schrappen. De weergoden waren haar gunstig gezind. De bruiloft, die ze de afgelopen maanden tot in de puntjes had voorbereid, zou volgens plan A verlopen. Hoewel het nog vroeg was, gaf ze de slapende man naast haar een zachte por. Het was zover. Nog eenmaal namen ze het programma door. Na het ontbijt lieten ze zich kleden en opmaken. Hij in het prachtige lichte zijden pak dat zij voor hem had uitgezocht, en zij in een zwart met ivoorwitte wolk van teveel satijn en tule, die haar buik knap verhulde. Haar stralende huid behoefde maar weinig make-up en de bruidsmeisjes klapten verrukt in hun handen. De zon scheen uitbundig aan een vlekkeloze diepblauwe hemel. Ze zag de fotograaf wanhopig worstelen met flitsers en witte doeken, waarvan er een was omgewaaid. Toen Diana zich omdraaide om haar aanstaande te wijzen op het tafereel, stootte ze de koffie uit zijn hand en ruïneerde daarmee zijn pak. Het maakte niet uit, hij kon volgens haar script een inktzwarte smoking lenen van de Best Man. De huwelijksvoltrekking was ontroerend. Zelfs haar norse schoonouders leken zich te hebben verzoend met het voldongen feit. De ring fonkelde in decent edele kleuren en was al eeuwen in het bezit van zijn, maar nu ook haar familie. Tijdens het diner landde het vliegtuig zachtjes op het gras. Na een bloemrijke speech vol symboliek stapten ze in, klaar om straks figuurlijk verblind door liefde in het diepe van het huwelijk te springen. Op voldoende hoogte gaf de piloot hen volgens eerdere instructies van zijn ouders de perfect bij hun outfit passende blinddoeken en gekleurde pakketten met parachutes. De lichte voor haar en de donkere voor hem. De sprong in het diepe volgde.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal en de laag van de schoonouders met hun familiering en bepaalde verwachtingen erg mooi erin verweven vind ik. Dat hij de smoking van zijn best man draagt aan het eind....Betekent dat dat mijn fantasie indachtig de schrijfopdracht, de vrije loop (of vrije val ;) kan gaan? Dus dat zij de familiering lekker houdt plus de toekomstige baby plus de erfenis van de man in smoking die morgen in het korenveld wordt gezien? Arme schoonouders :lol:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invulling van de opdracht. Je nam me mee in de sfeer van de dag. Ook ik ben aan het gissen naar wat er precies gebeurd is, mijn gedachten gaan een beetje dezelfde kant op als Pindarots. Je zou een witregel kunnen gebruiken zodat je verhaal nog wat makkelijker leest. Knap gedaan!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Luutsche, Ik vermoed dat ze ervandoor gaat met de erfenis en de getuige? Wat een geslepen dame deze bruid. De getuige mag wel oppassen...

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dames, Dank! En graag geschreven. Jullie zitten op een prima spoor. Ik vermoed ook dat ze niet op huwelijkse voorwaarden is getrouwd. Een goede planning is alles; het doel is immers heilig }). En Caroline Tensen is op termijn vast ook wel om de tuin te leiden ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Luutsche65, ... iets gemeens. Zit schoonpapa hier achter? Nee, toch niet anders gaf hij haar wel de donkere doek en zoon de lichte - om toch nog iets te kunnen zien. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jazeker zitten schoonma en schoonpa erachter! Je denkt toch niet dat zij hun kapitaal aan zo'n sloerie willen verkwanselen?! En omdat zoonlief (zoals gewoonlijk) geen enkel blijk van ruggengraat gaf en maar bleef zemelen over liefde en respect, hebben zij uiteindelijk zelf het heft in handen moeten nemen. Schoonmama wist van de (oorspronkelijke) kleurencombinatie van de outfits en had de piloot duidelijke instructies gegeven om de kleuren van de - speciaal voor de gelegenheid gemaakte - parachutes te laten matchen met de outfits, wetende hoe gevoelig dat altijd lag bij haar schoondochter-in-spe. Het was dus de bedoeling dat de zwarte parachute bij het zwarte jurkje zou gaan. Helaas voor zoonlief bleek de smoking zwarter dan de ivoorwitte wolk.

Rol

  • Anoniem
Hallo Luutsche65, Dank voor weer een leuke oplossing voor het mysterie van het lijk in het korenveld. Blijkbaar had de boerenzoon met zijn drone de parachute over het hoofd gezien. Een leuk complot schuilt er achter de twee verschillend gekleurde parachutes. Je leidt de lezer heel mooi door het verhaal heen, zonder het plot expliciet weg te geven. Er blijft voor de lezer nog wat te raden achter. Schrijfcoach Corrie