Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#151 Geheugenverlies

De schuur was afgeladen met vrienden. Tevreden keek hij rond. Iedereen leek het enorm naar zijn zin te hebben, inclusief hijzelf. Hij twijfelde even of het er niet te veel waren, zeker nu ze allemaal behoorlijk in de olie waren en het kabaal naar een steeds hoger niveau werd gebracht. Zelf was hij natuurlijk ook niet meer helemaal nuchter. Hij vroeg zich een kort moment af wat zijn ouders ervan zouden zeggen. Ze hadden hem gewaarschuwd om het fatsoenlijk te houden en het niet te laat te maken. Zij moesten de volgende dag gewoon weer vroeg op om de koeien te melken. Bovendien wilde hij zelf met zijn verjaardagscadeau aan de slag. Hij kon nog steeds niet geloven dat zijn ouders een drone voor hem hadden gekocht. Toen hij om zich heen keek kreeg hij echter al snel de indruk dat het die nacht wel weer eens laat zou kunnen worden. Wel met deze groep vrienden in elk geval. De laatste keren dat ze met z’n allen een feestje hadden gehad kon de helft zich de volgende dag nog nauwelijks iets herinneren van de avond daarvoor. ‘Ach, ik word maar één keer achttien, ze zullen het begrijpen’, dacht hij bij zichzelf en hij nam nog een flinke teug bier. Bovendien was de boerderij nogal afgelegen, dus wie zou er verder last van hebben? Op dat moment stootte zijn beste vriend hem aan. Hij zag aan de blik in zijn ogen wat er aan de hand was: tijd voor het volgende drankspel. Verbaasd keek hij rond. Waarom waren vier van zijn vrienden opeens in een smoking gekleed? Bij het uitproberen van zijn nieuwe drone met ingebouwde camera ziet de boerenzoon een lijk in het korenveld. De dode man is gekleed in een smoking en hij is geblinddoekt. Rondom het lijk staat al het koren nog overeind, er leidt geen spoor van platgetrapte halmen naartoe.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Brenda spannend, een lange inleiding tot het moment dat de smoking in beeld komt. Jammer dat ik nu niet weet wat er zich verder afspeelt. Ik ben zo nieuwsgierig :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend! Probeer een alinea te gebruiken, dat leest prettiger, nu is het een bom tekst die op mij afkomt.
Aangepast! Zelf zat ik er al wat mee te knoeien en besloot het uiteindelijk toch zonder alinea te plaatsen omdat ik het niet zo vond passen in het stuk. Nu heb ik er nog eens naar gekeken en lukte het beter. Bedankt.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Brenda spannend, een lange inleiding tot het moment dat de smoking in beeld komt. Jammer dat ik nu niet weet wat er zich verder afspeelt. Ik ben zo nieuwsgierig :thumbsup:
Dank je wel, Nancy. Wie weet in een volgend verhaal ;)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Brenda, dus een van de vier vrienden in smoking gaat dood in het halmenveld belanden. Maar hoe? Je had het van mij meer mogen uitwerken. Je tekst staat in de verleden tijd. Dan kan je niet 'vannacht' zetten. > die nacht. [... feestje hadden gehad ...] is veel gehad, vind je niet? Je kunt volstaan met 'hadden'. Volgens mij is het 'in de olie zijn'. Cijfers schrijf je t/m 21 voluit. Dus achttien. e weggevallen voor een flinke teug teveel is te veel Schrijf erop los, Brenda, nu willen we het ook weten. :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een knap gecomponeerd verhaal. Het is alsof ik bij de hand word genomen de schuur in en hopla daar identificeer ik mij met gemak met de hoofdpersoon. Diepe buiging!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, hartelijk dank voor je kritische blik! Ik ben ermee aan de slag gegaan en heb het aangepast. Eigenlijk was mijn bedoeling bij het schrijven van dit stuk precies om de hele gebeurtenis in het midden te laten en iedereen te laten gissen ;) Inderdaad, één van de vrienden gaat dood, en door de drank weet niemand meer precies wat er is gebeurd, zelfs de boerenzoon zelf niet.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een knap gecomponeerd verhaal. Het is alsof ik bij de hand word genomen de schuur in en hopla daar identificeer ik mij met gemak met de hoofdpersoon. Diepe buiging!
Bedankt voor je mooie reactie Pindarots!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Brenda, Je hebt de gegeven tekst knap in je verhaal verweven. Goed de sfeer neergezet en het raadsel niet opgelost. Dat maakt nieuwsgierig, maar het is ook leuk om te gissen naar wat er kan zijn.gebeurd.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een leuk en beeldend verhaal. Het feestje in de schuur kan ik voor mij zien. Voor mij had het raadsel aan het einde iets minder groot gemogen. Waarom kleden ze zich in een smoking en wat gingen ze in deze uitrusting doen?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ i-Kat, Nelschrijft en marceline: Bedankt voor het lezen en jullie fijne reacties. Het duurde deze keer even voordat de inspiratie voor de opdracht kwam, dus ik twijfelde of het niet een te slap verhaal zou zijn. Het einde beschrijf ik misschien nog eens in een volgend verhaal! :)

Rol

  • Anoniem
Hallo Brenda, Mooi hoe je het massale geheugenverlies benut om het gat in de gebeurtenissen te laten vallen. Niemand zal ooit weten hoe de man in smoking in het korenveld is beland. Daar kunnen we alleen maar over speculeren. De boerenzoon is het in ieder geval niet, die staat met kater en al heerlijk met zijn drone te klooien. Bedankt voor je originele inzending. Schrijfcoach Corrie