Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 150 - Dark side of the Moon

Het was weer zover. Het stak regelmatig de kop op maar ze kon er niets tegen doen; dit was nu eenmaal ook wie ze was.Met een verongelijkt gezicht keek ze naar haar mooie zus en barstte bijna van jaloezie. Kijk haar nou toch, dacht ze afgunstig. Zó kleurrijk, zó vol leven! Ze wist dat het haar lotsbestemming was: in de schaduw van haar zus leven, altijd minder aantrekkingskracht hebbend. Ja, oké, er was wel eens iemand bij haar op bezoek gekomen maar vergeleken met haar zus stelde dat niets voor. Door haar ideale eigenschappen en die aantrekkingskracht was Aarde echt nooit alleen. Zij, daarentegen, Maan, was de grijze muis van de familie en stond altijd in de schaduw van "die twee". Verbitterd richtte ze haar aandacht nu op de andere zus. Altijd het zonnetje in huis! ZIJ was het stralend middelpunt, zij liet altijd haar licht schijnen over alles. Maan kreeg ook een beetje van dat licht op haar gezicht, maar de afstand tussen haar en haar zuster was dusdanig groot dat de stralen hun warmte grotendeels onderweg verloren. Bah, alles draaide altijd om deze zus. Dat was altijd zo geweest. Nee, dan Maan zelf: zij was zelf de draaikont, maar wat kon ze vèrder nog? Eén keer per maand, slechts één enkele nacht, kreeg ze de gelegenheid zich in volle glorie te vertonen aan haar kleurrijke zuster, en de krioelende massa die bij haar woonde. Om vervolgens langzaam weg te kwijnen en dan weer toe te werken naar haar volgende schijnvertoning… Ze zuchtte vanwege haar emoties maar wist dat ze, ondanks haar jaloezie, haar zusters nooit zou verlaten.Ze realiseerde zich echter ineens één ding. Beter dit lot dan wonen naast een zwart gat, dacht ze ironisch. Ze glimlachte even, ondanks alles.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, wat een bijzonder mooie insteek heb jij hier neergezet! Heel interessant, en ook mooi dat je als lezer pas aan het einde van de 2e alinea en begin 3e alinea doorkrijgt waar het hier om gaat. Lekker spannend begin, chapeau! Sterk vind ik; 'Ja, oké, er was wel eens iemand bij haar op bezoek gekomen maar vergeleken met haar zus stelde dat niets voor.' De slotalinea geeft een mooie berusting en relativering weer. Prachtig verhaal, Karinska! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk en origineel, Karinska! Maar af en toe wat lang en iets teveel uitleg naar mijn smaak. Misschien kan het op punten iets bondiger? Maar hoe dan ook, met plezier gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prachtig idee van je, om de die drie zo in beeld te brengen. Met plezier gelezen, zal er nog wel eens vaker aan terugdenken.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, wat een bijzonder mooie insteek heb jij hier neergezet! Heel interessant, en ook mooi dat je als lezer pas aan het einde van de 2e alinea en begin 3e alinea doorkrijgt waar het hier om gaat. Lekker spannend begin, chapeau! Sterk vind ik; 'Ja, oké, er was wel eens iemand bij haar op bezoek gekomen maar vergeleken met haar zus stelde dat niets voor.' De slotalinea geeft een mooie berusting en relativering weer. Prachtig verhaal, Karinska! :thumbsup:
Hoi Ton, ik ben blij dat je mijn invalshoek waardeert. Bedankt voor al je complimenten, ik ga er een beetje van blozen :o

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat ze nooit weg gaat :D heel graag gelezen, origineel!
Dank je wel, i-Kat, en ik hoop het ook. De maan maakt heel wat los :D

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk en origineel, Karinska! Maar af en toe wat lang en iets teveel uitleg naar mijn smaak. Misschien kan het op punten iets bondiger? Maar hoe dan ook, met plezier gelezen.
Fijn dat je het leuk en origineel vindt, Marceline, en bedankt voor je reactie. Zoveel mensen, zoveel smaken, dat blijft altijd een interessant feit. Daarom is mijn antwoord op jouw vraag kort en bondig: nee. ;) Ik neem je hint echter zeker mee als aandachtspunt.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prachtig idee van je, om de die drie zo in beeld te brengen. Met plezier gelezen, zal er nog wel eens vaker aan terugdenken.
Hoi Riny, bedankt voor je reactie. Het feit dat je zegt er nog eens vaker aan te zullen terugdenken vind ik eigenlijk wel een heel mooi compliment.