Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#150 Vader

Terug van het gemeentehuis, fiets parkeren aan de overkant van het ziekenhuis en door de draaideur. Wacht, ik doe een extra rondje. Klopt, ik ben bang en bibberig. Ik ben vanaf nu vader. VADER. En ik heb geen idee. Wat moet ik doen met zo'n baby? Natuurlijk heb ik haar aangegeven. Belinda Carla. Een BC'tje net als d'r moeder en ik: een 1-2tje. Romantiek in een portiek. Ik lieg niet. En hup daar ging 9 maanden van feesten en helemaal losgaan naar de maan. Of ik klaag? Mij hoor je niet! Ik loop door de gang van 3B. Er komt een verpleegkundige naar me toe. Of ik even mee wil komen. Er is sprake van een vergissing. U weet wel, als de maan verkeerd staat... Gevoel van uitzettende haren op mijn armen. Van uitpuilende spieren in mijn borstkas. En er welt een geluid in mij op...Ik brul, ik kan het niet helpen en ik hoor haar, ik herken háár, zij schreeuwt nog harder. En ik wil maar een ding en dat is haar vastpakken, in mijn handen houden, die 4 pond met kusjes bedelven... Dan zie ik de maan knipogen en ik realiseer me dat ik te traag ben. De moeder opent haar baarmoeder en propt BC er in. Ik denk dat ik morgen ga vissen. Vandaag happen ze niet.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pindarots, ik heb een stil vermoeden dat je een wervelende en originele schrijfster bent. ;) En ook een laconieke. Eerst kom ik hierboven m.i. in een gedachtestroom van de vader die, in de wandelgangen van het ziekenhuis aangekomen, onder invloed van de maan zijn dochter Belinda Carla kwijtraakt omdat moeder BC haar terugdoet naar waar zij vandaan kwam. Zeer opmerkelijk. Je laatste zin stelt me gerust. Laat die man vissen, daar wordt hij vast rustig van.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel gek, ik vind het leuk maar begrijp er niets van. Wat is er mis gegaan? Als BC terug geduwd wordt en hij daarna wil vissen ben ik het echt kwijt. En toch...ik moest er om lachen, manier van schrijven is heel vermakelijk.

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drie keer lezen, je eerste alinea inleefbaar en grappig geschreven. Maar om die 4 pond baby kusjes te geven, ben je te laat want baby is terug van waar ze kwam? Hyper-irrealistisch. Er is sprake van een vergissing, zegt de verpleegkundige. ... mocht de baby niet op die vollemaan-dag geboren worden? Was het kind niet van hem? Gaan vissen zal hem geruststellen. Ze happen met deze stonden gaat mijn kennis te boven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tof dat jullie reageren, dank jullie wel! Laat ik een beetje toelichting geven. Ik bedoelde iedere aanwezige onder invloed van de volle maan te laten komen. Zo vond de verpleegkundige het ineens leuk om verwarring te zaaien bij de vader. En terwijl zich bij hem fysiek het begin van een transformatie naar iets als een weermens aftekent, brult BC ook als een weerwolfje! Nu zijn de rapen gaar. De inmiddels maanzieke moeder doet wat zij doet. De vaderfiguur gaat vissen voordat hij ook nog opgeslokt wordt door zijn maanzieke vrouw. En dat van het happen van de vissen bij volle maan....Dat is vette onzin lees ik nu op google, shame on me, want bij volle maan bijten de vissen juist minder. Weer wat geleerd :nod:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Pindarots, Tja, de volle maan roept veel verschillende reacties op. Haar/zijn energie drijft de Solleden tot ongekende hoogtes in het schrijven van volle-maanverhalen. En dat is de bedoeling; De creativiteit laten vloeien tot in het absurde toe, lekker "freewriten". Opdracht geslaagd, zowel van de schrijfcoach als van de deelnemers. :o Nog een fijne zondagavond toegewenst.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pindarots, verwarrend je op twee plaatsten onder #150 aan te treffen (past wel heerlijk bij het hectische van je verhaal), ik haal deze Vader maar weer even naar boven anders worden de bc'tjes onderling misschien jaloers en dan zijn de rapen helemaal gaar. Ik zie iedereen als een kip zonder kop lukraak langs en over elkaar heen buitelen. Een soort versneld afgedraaide film. :lol: In zo weinig woorden kon je het niet hilarischer brengen. Om dan zalig laconiek te eindigen. Ik word er helemaal vrolijk van! En ik heb een stille hoop dat je nu een poosje blijft. (Ik sla deze week even over. Zal aan de maan liggen.) Deze wil ik nog even citeren, zo vertederend: 'En ik wil maar een ding en dat is haar vastpakken, in mijn handen houden, die 4 pond met kusjes bedelven...' (en dat al brullend) :thumbsup: :{}

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je hartelijke reactie! Ja verwarrend die 2 bijdragen. Ik heb met man en macht geprobeerd er 1 te verwijderen. Niet gelukt. Volgende keer maar es kijken wat 3 dezelfde bijdragen doen ;) Tot volgende week!