Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#150 Vader

Terug van het gemeentehuis, fiets parkeren aan de overkant van het ziekenhuis en door de draaideur. Wacht, ik doe een extra rondje. Klopt, ik ben bang en bibberig. Ik ben vanaf nu vader. VADER. En ik heb geen idee. Wat moet ik doen met zo'n baby? Natuurlijk heb ik haar aangegeven. Belinda Carla. Een BC'tje net als d'r moeder en ik: een 1-2tje. Romantiek in een portiek. Ik lieg niet. En hup daar ging 9 maanden van feesten en helemaal losgaan naar de maan. Of ik klaag? Mij hoor je niet! Ik loop door de gang van 3B. Er komt een verpleegkundige naar me toe. Of ik even mee wil komen. Er is sprake van een vergissing. U weet wel, als de maan verkeerd staat... Gevoel van uitzettende haren op mijn armen. Van uitpuilende spieren in mijn borstkas. En er welt een geluid in mij op...Ik brul, ik kan het niet helpen en ik hoor haar, ik herken háár, zij schreeuwt nog harder. En ik wil maar een ding en dat is haar vastpakken, in mijn handen houden, die 4 pond met kusjes bedelven... Dan zie ik de maan knipogen en ik realiseer me dat ik te traag ben. De moeder opent haar baarmoeder en propt BC er in. Ik denk dat ik morgen ga vissen. Vandaag happen ze toch niet.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Pindarots, de hele sfeer vind ik geweldig. Ik lees en geniet en dan komt ' de moeder opent haar baarmoeder en propt BC er in (erin)'. Hier ben ik het spoor echt bijster. Kan aan mij liggen. Tot die zin top en nu hoop ik als ik morgen fit ben en het nog eens lees, dat het kwartje dan wel valt ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Pindarots, Prachtig sfeerverhaal over iemand die net vader is geworden (vooral dat extra rondje in de draaideur :thumbsup: ). Mooie beelden, ik beleef het helemaal mee! TOTDAT ik aan de laatste vier zinnen kom, dan ben ik de weg kwijt. Ik dacht even dat de 'vergissing' erop zou uitdraaien dat het een jongetje blijkt te zijn, maar dit terugproppen in de baarmoeder, nee daar heb ik geen beeld bij. Misschien morgen, na herlezen?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank beiden voor jullie reacties. Laat ik een poging doen om de laatste 4 zinnen toe te lichten: Ik bedoelde in dit verhaaltje naar voren te laten komen dat de volle maan op elk der aanwezigen invloed heeft. De verpleegkundige vindt het ineens leuk om verwarring te zaaien bij de vader. BC de boreling schreeuwt net zo hard als haar vader die net een lichamelijke transformatie naar het begin van iets als een weerwolf doormaakt (dat maakt van BC ook een beginnend weerwolfje). En de moeder reageert tot slot als een maanzieke met waanzin als zij BC "opslokt". Aan het eind van deze scène rest de vader niets dan vissen. @Nancy: erin, thnx, neem ik mee.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Pindarots, dan is het zo bizar als ik al dacht en leuk dus. Op de een of andere manier verwart de zin dat de moeder haar baarmoeder opent. Volgens mij is het wel duidelijk als je zou schrijven ' De moeder probeert BC terug in haar baarmoeder te proppen'.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, Je schrijfstijl is prettig en het verhaal absurd. Voor mij aan het eind een tikkeltje 'te'. Dank voor je toelichting #3. Die had ik wel nodig om het te snappen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Pindarots, ... ik vind het zelfs macaber. Dat die volle maan jou zo kan inspireren. Haha, zij heeft haar werk gedaan.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Pindarots, Origineel verhaal. Ben wel blij met de uitleg want de clou ontging mij bij het "de eerste keer lezen". Ik zat zelf ook met een volle maan die nu gelukkig aan het afnemen is. :o De draaideur is inderdaad een leuk detail. Voor mij het leukste van heel het verhaal. :p

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties en tot een volgende keer. Dan hoop ik geen extra onrust te zaaien met 2x dezelfde inzending zoals de maan mij nu liet doen :lol: