Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht nr. 150 - Wachtend op de maan

‘U weet toch dat Jezus een kind van de maanziekte heeft genezen? Toen hij van de berg afdaalde?’ Ze heeft natuurlijk de medicijnen gezien op het bijzettafeltje. Daar is haar soort op getraind. Ik schuif de koffiemok naar haar toe. ‘Hij is nog lekker warm.’ ‘Jezus zei ‘Brengt hem Mij hier’ en de duivel trad uit het kind en het kind was genezen.’ Mattheüs 17. Voor mij is Jezus echter nooit van die berg afgedaald. Of van het kruis, wat dat aangaat. Maar van maanziektes weet ik alles en op genezing wacht ik allang niet meer. ‘Ik wil u graag wat meer vertellen over Jezus.’ Haar toet glimt in het warme licht van de schemerlamp naast haar stoel. ‘Ogenblik.’ Ik sta op en doe de lamp uit. De serre wordt nu alleen nog maar indirect verlicht door de maan, die net als ik geduldig wacht tot de dunne bewolking is weggetrokken. ‘Ik zie,’ gaat zij verder, ‘dat u medicijnen gebruikt. Sterke medicijnen, tegen epilepsie en zo. Dat is goed, maar ook Jezus kan daarbij helpen. Want Jezus…’ Ze stopt met praten als ik weer opsta en haar onaangeroerde koffiemok pak. ‘Nog een bakkie?’ Op dat moment komt de maan vol en rond achter de wolken vandaan. Ik verstijf, krampende spasmen trekken door mijn lichaam. De koffiemok in mijn hand breekt in stukken. De lauwe Nescafé spat over haar heen en maakt bruine vlekken in haar hooggesloten, wit gesteven blouse. ‘Geeft niet, ik…’ Ik smoor haar woorden door me op haar te laten vallen. Ze heeft stevige borsten, ongetwijfeld nog nooit beroerd door een liefhebbende hand. Tot nu. Als ik mijn vergeelde nagels in haar vasthaak, schuift een dikke wolk voor de volle maan. Zijn werk zit erop, dat van mij begint.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Frank, Leuk om je als eerste hier te mogen begroeten. :o Wat een goede "volle-maan-inzending" breng je ons. Ik heb van je vertelling genoten. Alhoewel... Graag meer van dat. De duim staat in dit geval voor een hartje. :thumbsup: Een fijn weekend toegewenst,

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Frank, ook welkom hier. fijn dat je de weg naar SOL hebt gevonden. Het is een prachtig verhaal waar je mee begint. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoppa, hier laat de ik-figuur niet met zich sollen en verandert de maan hem in een heuse wolf whoeaaa. Net goed voor de geit uit dit verhaal if I may say so ;)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geweldig Frank, wat een binnenkomer en wat leuk je hier ook te lezen. Ik had het mens al aangevallen zonder dat de maan zich hiermee hoefde te bemoeien ;) De gele nagel die inhaakt brrr mooi onsmakelijk en beeldend detail :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Frank, welkom hier op SOL. Ik heb van je verhaal genoten; beetje bizarre scene, leuke insteek, die maanziekte! Sterke beelden! En de slotzin maakt het helemaal af! :thumbsup: