Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#150 Wolf Witteman

“Zit het niet te strak?” vroeg Nina Witteman toen ze de gespen van de titanium kettingen dichttrok. “Je weet wat er vannacht gaat gebeuren. Het kan mij niet strak genoeg zijn.” Zei Wolf. Ze knikte, trok alles nog een beetje aan, en liep de trap op, Wolf vastgeketend achterlatend. De geluidsdichte deur viel op slot. Het begon allemaal twee jaar geleden. Wolf viel met zijn dronken kop uit zijn vissersbootje, midden in een storm. Het einde leek nabij, ware het niet dat hij werd gered door een nimf. Toen ze hem eenmaal aan wal had getrokken, sneed ze de binnenkant van haar wang open met een nogal vieze vingernagel, en verraste ze hem met een wel erg bloederige kus. En daar lag hij, met een mond vol metalig smakend bloed, kijkend naar de volle maan. Sindsdien heeft hij last van zijn maandelijkse probleempje. Inmiddels waren de uren voorbij aan het trekken. Vanuit de huiskamer hoorde hij de themamuziek van GTST, de nieuwste aflevering van Flikken Maastricht, en deelnemers aan The Voice. Het begon te komen: de hevige pijnscheuten in zijn rug, zijn verstijvende vingers, en zijn tanden die opeens hele scherpe puntjes kregen. Toen begon de transformatie pas echt: zijn onnatuurlijk uitrekkende ruggengraat, die hem meteen veertig centimeter langer maakte, de dikke haren die zijn hele lichaam begonnen te bedekken, en het intens pijnlijke vervormen van zijn schedel. Zijn menselijke intelligentie en rationaliteit werd overgenomen door puur dierlijk instinct. Hij huilde, een dierlijk geluid dat uitmondde in een diepe grom die hem deed klinken als de zanger van een Death Metal band. Zijn zintuigen werden aangescherpt. Hij rook Nina’s menstruatiebloed door de geluidsdichte deur. Die geur werkte als de clichématige rode lap voor de stier… Hij trok de kettingen van de muur af, en snelde grommend de deur tegemoet.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha de maandstonden zijn nog erger dan ik al wist! Gruwelijk spannend, ik las het met weerzin en genoegen. Erg benieuwd naar je volgende bijdrage, ik had je nog niet eerder gelezen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha De Thomas, je bent er weer! Ik hou van je stijl, hoe je realiteit en fictie mooi verweeft op de tonen van de intro's. Je aardappel-transformatie van destijds zit nog in mijn hoofd. Ik moest lachen met die vieze vingernagel, de bloederige kus, het metalig smakende bloed, en nog meer met dat 'maandelijkse probleempje' dat je er maar eventjes bijgooit. Mijn eerste indruk was dat jij die vrouwelijke eigenschap meekreeg. :D Deze vind ik minder, vanwege te uitgesponnen: 'Inmiddels waren de uren voorbij aan het trekken. Inmiddels gingen de uren voorbij? En 'af' in de laatste zin hoeft niet. Breek je echt doorheen die geluidsdichte deur, dan vrees ik dat Nina voor een nachtje aan het werk moet voor je ... Ik hoop je nogmaals te lezen!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag De Thomas, Laten we hopen dat mijnheer Wolf Witteman aan zijn trekken komt bij Nina (ze had hem maar nog beter vast moeten klinken!) en dat hij ver uit de buurt woont. Ik heb genoten van je griezelig verhaal, nou ja, genoten... Gelukkig is het maar één keer per maand volle maan, dat lucht al op. En niet alle volle maan nachten hebben dezelfde energie. De volle maanstand in de tekens Vissen versus Maagd is subtieler. Ik wens je een fantasievol volle maan weekend, liefst achter die geluidsdichte deur (2 maal) waardoor toch het gegrom van de "Death Metal band" te horen was. :o

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi De Thomas, Mooi beschreven, die transformatie. De rest trouwens ook... ;-) En ja, gruwelijk dat zeker. Maar toch ook met plezier gelezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Machtig spannend om te lezen. Jij krijgt vast geen last van metaalmoeheid. Heavy metal muziek kan ik best wel eens waarderen. Heerlijk om je agressie eruit te smijten, denken dan, neem het vooral niet te letterlijk. Ik heb wel eens gehoord dat die 'grommende' zangers les krijgen op een conservatorium. Zij moeten leren goed het hun keel om te gaan; is dat zo? Hoe dan ook, jij hebt in ieder geval een boeiend gruwel verhaal geschreven. Dankjewel De Thomas.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi De Thomas, Een wat lugubere invulling van de opdracht, maar knap geschreven! Leuk ook dat stuk waarin je beschrijft hoe het is begonnen. Graag gelezen.