Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#148: tijdsdruk

wekelijkse schrijfopdracht #148: tijdsdruk Terwijl ik nog bezig ben de vaat weg te ruimen, piept de wasmachine alweer om aandacht. Helemaal vergeten. Red ik dat nog? Kwart over twee. Moet kunnen. Ik priegel met knoopjes. Nu netjes ophangen bespaart straks strijktijd. Maar voordat al die stomme bloesjes hangen is het wel al half drie geweest. Ga ik nog naar de wc? Eerst maar naar boven. “Hee, ben je wakker!” roep ik zo enthousiast mogelijk. Hij kijkt me aan met een peinzende blik, antwoordt: “Nee.” Dat opent wel weer een nieuw perspectief. “Okee. Dan ga ik nog even naar de wc, dan kun jij op gemak wakker worden. Gaan we zo de meiden ophalen.” Haast is aan een onuitgeslapen peuter niet besteed en bovendien is dit vast beter voor mijn blaas. Dat ene minuutje kan er nog wel bij. “Probeer jij ook nog even een plas.” “Nee.” “Ja, dat hoort erbij. Onderweg kan het niet.” “Komt niks.” Okee, dat gaat lekker snel. Volgende keer proberen we het wel weer wat langer. “Kom naar beneden.” “Nee.” “Zal ik je dragen?” “Mama jou dragen.” Mooi, dat gaat ook sneller dan zelf de trap aflopen. “Even je schoenen aan.” “Nee.” “Natuurlijk wel. Je gaat toch niet op je sokken naar buiten.” “Nee. Ik wil. Zelf doen.” Dat duurt te lang. Snel uit zijn handen pakken? Nee. Een onuitgeslapen peuter tegen zijn zin schoenen aantrekken duurt waarschijnlijk nog langer. “Okee. Heel goed. Mama zal een beetje helpen. Ja. Een klein beetje maar. Goed gedaan, hoor. Daar gaan we. Nu. Kom. Kom nu. We gaan. Ik zal je dragen.” Daar gaan we. Vijf voor drie. Dat wordt flink doortrappen, dan red ik het misschien nog net. Ik sla de weg naar school in. Knalharde tegenwind.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven! Ik zie het helemaal voor me. Ik moet nu denken aan een vriendin van mij die een peuter heeft en dit soort situaties ook precies zo meemaakt. Herkenbaar.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heel leuk, onderhoudend. Ik moest even nadenken over de tijdstippen. Ik heb zelf geen kinderen dus ik dacht een seconde, wat vreemd om zo vroeg op te staan :o

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenaar, ... helemaal echt. Je hebt voor mij even de klok teruggezet...; heerlijk. Goed geschreven, de druk was duidelijk tastbaar - schoentjes. Niet te vergeten: de volle blaas.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alsof ik er zelf weer middenin zit. Je hebt een goed beeld neergezet van de hectische moeder. Zo herkenbaar de twijfel nog wel of niet naar de wc. Was leuk te lezen, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een geweldig geschreven stuk waar ik hard om moest lachen...en daarna dacht ik, och, dat is helemaal niet om te lachen en toen moest ik toch weer lachen want je schrijft zo komisch. Het is dus een compliment!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Na mijn literaire uitspattingen verleden week nu maar eens iets fel-realistisch geprobeerd, dus is het fijn om te lezen dat het 'echt' overkomt en herkenbaar is. En fijn dat je er om kon lachen iKat, dat is natuurlijk het mooist. Bedankt voor jullie reacties.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Grappig verhaal over een haastige moeder die met een tegenstribbelende kleuter zit. In de "nee"-periode. Je zult het niet geloven, maar ik zie dat nu bij mijn kleindochter en het achterkleinkind. Het is om te huilen en te lachen tegelijkertijd. :o

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, wat leuk zo'n herkenbaar verhaal. Ik ben best opgelucht dat kinderen niet eeuwig peuters blijven, hoewel ze zeer schattig zijn. Voor meer spanning zou je de moeder wat ongeduldiger kunnen maken.