Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#148 Een waardevolle onbekende

Ze stond al een tijdje te wachten en werd steeds nerveuzer. Altijd zijn die taxi’s laat op het moment dat je ze écht nodig hebt. Belachelijk dat niemand van het bedrijf haar vandaag kon ophalen. Ze streek wat denkbeeldige kreukels van haar Burberry jas en veegde een vlekje van haar zwarte Louboutins. Net wanneer ze haar tas opendeed om haar lippenstift bij te werken kwam de zwarte taxi de hoek om rijden, rustig en beschaafd. Ze rolde met haar ogen. Typisch die taxichauffeurs in Londen. Te laat komen, maar ze piekeren er niet over om het gaspedaal wat harder in te trappen. ‘Er zijn ook mensen die echt moeten werken’, dacht ze geïrriteerd. Alsof het advocatenkantoor er genoegen mee zou nemen als ze een paar minuten later dan de afspraak door de draaideur kwam. Snel trok ze de deur van de taxi open en kon nog net de moeite nemen de taxichauffeur te groeten. Het was een wat oudere man en hij draaide veel te vrolijke muziek voor deze vroege ochtend. Terwijl ze de chique straat in Notting Hill uitreden begon de man te praten. Ook dat nog. ‘Voor Engelse begrippen is het weer deze week uitzonderlijk goed, vindt u ook niet mevrouw?’ Ze keek op haar horloge, het zweet stond in haar handen. ‘Geen idee, ik werk veel’, antwoordde ze kortaf. ‘Zonde’, zei de man. ‘Met dit weer lijkt Londen altijd iets extra’s te hebben. De Big Ben straalt nog krachtiger en de bomen in Hyde Park lijken extra groen. Het is absoluut de moeite waard er eens naar te kijken’. Ze keek uit het raam en dacht aan wat de man zei. Ze had de Big Ben al in geen jaren meer goed bekeken. ‘Ik heb er weinig tijd voor’, zei ze uiteindelijk. Ze zag dat de man haar aankeek vanuit zijn spiegel. ‘Ik kan natuurlijk niet oordelen, mevrouw’, zei hij vriendelijk en met een kalme blik in zijn ogen. ‘Maar als ik een tip mag geven: kijk eens om u heen naar alle mooie dingen die Londen te bieden heeft. Er zal een wereld voor u opengaan. We zijn er, het was me een genoegen’. Verbaasd stapte ze uit. Ze voelde zich vreemd, zo kalm. Ze keek omhoog naar de zon en daarna naar de bomen van het park en nam een besluit. Vanmiddag zou ze vrij nemen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven, een drukke tuthola lekker bezig met haar denkbeeldige kreukels en op die zwarte Louboutins, dat zie ik helemaal voor me. Ook bij die taxichauffeur heb ik wel een beeld. Dat had wat sterker gemogen maar ik weet ook niet hoe. Dat ze vrij neemt vind ik wel wat ongeloofwaardig maar mooi. Het zou toch fijn zijn als dit soort mensen tot inkeer komen..graag gelezen!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Brenda, Je neemt me mee in het zonovergoten Londen waar een druk bezette vrouw door een taxichauffeur uit de tijdsdruk wordt gehaald. Ze gaat lekker genieten van een vrije dag. De ommekeer lijkt me wat snel, maar zo zou het zou best wel kunnen gaan. Taxichauffeurs, daar moet je naar luisteren. Er zijn veel wijze mensen in dit beroep. :o

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ i-Kat en Schrijfcoach Blavatski: Zelf vind ik ook dat de omslag wat snel is. Ik had het stuk daar naartoe nog wat uitgebreider willen beschrijven, maar stiekem zat ik al wel wat boven de max van 300 woorden :o Het lukte me ook niet zo goed om het eerste gedeelte in te korten, dus daarom koos ik uiteindelijk voor de snelle ommekeer. Bedankt voor het lezen en jullie reacties! @ Connie: Dank voor je reactie!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van spanning naar ontspanning, zo kun je het ook laten lopen. Voor een thriller zou je de spanning toch echt moeten vasthouden tot het einde, want anders krijg je dat de spanningzoeker lezer het boek neerlegt. (je kunt dit vast met andere trucjes weer opvangen) Wel een mooi afgerond verhaal. Misschien wilde je te veel voor 300 woorden?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Brenda, ... met plezier je verhaal gelezen. Toch zag ik iets: lippenstift bijwerken - haar lippen bijwerken. Dit wel een flauwe opmerking van me; meestal lees ik over die dingen heen.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Schrijfcoach Odile: bedankt voor het lezen en de reactie. Ik denk inderdaad ook dat het idee iets te groot was voor 300 woorden. @ Riny: hartelijk dank voor de tip, ik had er zelf niet bij stil gestaan! :)