Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#148 - Een minuut

‘Hee snol, ik ga even. Zaken.’ Ricardo knijpt hard in mijn tepel en dan is hij weg. Bij de voordeur hoor ik hem Paul toeroepen: ‘Zorg goed voor mijn goudmijntje!’ Nu moet het gebeuren, ik heb honderd euro en mijn ID in mijn spijkerbroek verborgen kunnen houden en zaken betekent dat hij zo’n twee uur weg is. Paul sloft de slaapkamer binnen en kleedt zich uit. Zoals altijd als Ricardo weg is, moet hij ook even. Ik laat hem maar. Wat maakt het nog uit en dan heb ik ook geen gezeik. Bovendien is hij altijd zo klaar waarna hij in slaap stort. Maar vandaag is hij anders. Ruw, veeleisend en helemaal niet snel. En ik bedenk me dat ze nieuwe speed hebben die volgens hen helemaal kikken was. Shit! Juist vandaag! Ik kijk stiekem op de klok. Ricardo is al bijna een uur weg en Paul lijkt nog lang niet klaar. Ik haal alles uit de kast. En eindelijk, een half uur later stort hij tevreden neer. Ik blijf nog vijf minuten liggen tot hij diep snurkt. Snel glip ik uit bed en schiet in mijn kleren. Een douche durf ik niet te nemen. Ricardo is nu een uur en drie kwartier weg. Ik kan het nog redden. Nee, ik ga het redden! Ik pak mijn gympjes en doe de buitendeur zachtjes open. Ik spits mijn oren. Paul snurkt door. De lift is weer stuk. Gelukkig wonen we maar vijf hoog. Ik glip in mijn gympjes. Nog tien minuten. Een paar minuten later neem ik de laatste trap. De buitendeur van de flat gaat open. Een bekend petje met vertrouwde schouders stapt naar binnen. Ik verstijf. Een minuut. Dan draai ik mij om. Vanuit mijn ooghoek zie ik hem opkijken.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal. Je beschrijft een heftige, schrijnende situatie waar de HP in zit, begrijpelijk dat ze wil ontsnappen en daar een plan voor maakt. De tijdsdruk is voelbaar. Ik had echt gehoopt dat ze zou ontsnappen, houd er nu een naar gevoel aan over, maar ook dat is schrijven, nare emoties oproepen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marceline, wat een spannend verhaal, bijzondere setting en een heftig einde. Hoe loopt dat af? Waarschijnlijk - helaas - niet zo best, vrees ik. Je neemt mij als lezer helemaal mee; net of ik over de schouder meekijk. Prachtig geschreven! Eén klein detail verbaast mij; het heeft er alles van weg dat HP een soort gevangene is, waarom dan haar laten zeggen 'Gelukkig wonen we maar vijf hoog.' Dat 'we' lijkt me dan nl. niet op zijn plaats. Los daarvan, ben ik blij dat je verhaal niet zo heel erg lang is; ik heb het nl. ademloos gelezen, dus als het langer was geweest had ik in ademnood geraakt... ;) Dikke duim voor jou, Marceline! :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline, Wat een spannend verhaal. Helaas geen happy-end. Moet ook kunnen. :o De HP heeft geen geluk. Alles loopt tegen. Hopelijk lukt het een volgende keer. :)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allemaal voor jullie reacties en complimenten. En nee, geen happy-end dit keer. Ik was het eerst van plan, maar toen rolde toch die laatste zin uit mijn vingers. Bij dit verhaal past helaas geen happy-end. Hoewel? Zij staat boven aan de trap en hij komt omhoog... Er kan nog van alles gebeuren, ik laat het even over aan jullie fantasie. @Ton: dat 'we wonen', heb ik wel bewust zo gedaan. Ooit is de HP daar vrijwillig en verliefd met Ricardo gaan wonen. De hel waar ze nu in leeft is langzaam ontstaan en de flat is nog steeds het thuis van haar en Ricardo.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
marceline, ... wat spannend. Je laatste zin kan nog van alles betekenen; ze kan nog best ontsnappen... Maar het is net als in een spannende droom: benen verstijven van angst; vluchten is onmogelijk. Met spanning gelezen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marceline, krijgen we een vervolg? Een harde wereld waarin hp zich bevindt en zich listig lijkt uit te werken. Ik gok erop dat zij alsnog ontkomt. Goed verhaal, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Riny, i-Kat en Connie, Ik ben blij met jullie reacties en complimenten. @Connie, grappig dat je een vervolg vraagt. Ik schreef dit vrijdag en gisteren kwam er spontaan een vervolg achteraan. Soms heb ik dat, nadat ik denk dat een verhaaltje klaar is, dient zich een vervolg aan. Ik weet niet of ik het hier nog eens bij een weekopdracht kwijt kan.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, ik moet je zeggen dat ik de woonsituatie van 'haar' ook verwarrend vond. Mij valt vaak het repetitieve in korte stukken tekst op. Je zegt: 'in slaap stort' en 'stort tevreden neer'. Storten is m.i. best wel een heftig werkwoord dat je daarom voorzichtig zou moeten hanteren. Ook heb je het twee keer over snurken. Een behoorlijk ontluisterend beeld weet je hier te schetsen: [Ik laat hem maar. Wat maakt het nog uit en dan heb ik ook geen gezeik. Bovendien is hij altijd zo klaar ...] Jouw eigen stem wordt steeds meer herkenbaar.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Dankjewel voor je duidelijke feedback. Het herhalen van storten en snurken: wat goed dat je dat opmerkt, ik heb dat niet gezien. Dat is niet mooi. De heftigheid van storten, dat heb ik mij niet gerealiseerd. Ik hoop dat je mijn eigen stem kan waarderen. Groet, Marceline

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreselijk spannend geschreven! Ik zat op het puntje van mijn stoel. Je hebt goed haar overwegingen vermengd met actie en hoop en wanhoop afgewisseld. Compliment.