Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 146 Overleven

Mijn voeten sluipen, mijn hartslag versnelt, door gekrijs en geritsel onzichtbaar gekweld een ademstoot vervliegt langs mijn oor een liaan zwaait nog na, de angst maakt mijn mond droog een bontgekleurde toekan krast in het groene duister van metershoge bomen wat hier overheerst, wil ik enkel van dromen

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"leeghoofd" , ... je geeft hier mooi weer wat overleven is in een tropisch bos. Natuurlijk wil je hier liever dromen over een bos in de tropen. Voor het overleven van het dagelijks bestaan is het ook niet gek geschreven; alleen wil je er dan niet over dromen, maar het liefst alles vergeten of op z'n minst verwerken. Dit is zo wat je bij mij 'wakker' gemaakt heb. Ik heb het met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk niet dat het de bedoeling was maar de liaan zorgde voor een beeld van Tarzan die in een ademstoot langs zweefde. De toekan en het oerwoud maakte het beeld compleet. HP is terecht gekomen in een dreigende omgeving en droomt van een held die haar redt? Maar dit is mijn invulling. :D Bijzondere invulling omdat er m.i. een heel verhaal achter zit. Ik ben benieuwd. :nod:

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Riny en Marietje, voor de leuke reacties! Marietje, Tarzan situeer ik in Afrika. In mijn jongere jaren heb ik wel een groepsreis gemaakt naar Ecuador, maar in de diepe ingewanden van het oerwoud ben ik toch niet geweest ...

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste 'leeghoofd', Heel mooi gedaan, de afbreking na de zin 'een bontgekleurde toekan krast in'. Zo krijg je een dubbele betekenis. Ook dat je noteert wat je voelt in je lichaam (droge mond door angst) is goed: zo trek je de lezer het gedicht in. Een tip om verder te schrijven, als je dat wilt: kijk goed waar je welk woord neerzet. Het woord 'onzichtbaar' in de tweede regel lijkt nu op gekweld te slaan. Dat kan, dat mensen niet aan jou of aan de dieren zien dat ze gekweld worden. Maar het lijkt me logischer als het bij gekrijs en geritsel zou horen. Hoe zie jij dat? Groet! Greetje Kruidhof