Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#146 De Amstel

In het gras, het groenbruin gras waar het vorige maand nog ijzig was Pluk ik achteloos bloempjes uit de grond steek ik margrietjes achter mijn oor kus ik achteloos jouw mond kabbelt de Amstel onverstoord barst de zomer open nestelen zich meerkoeten Zullen we weer verder lopen? Door het gras, op blote voeten

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Kathinka, Mooie eerste regels! De tegenstelling met de vorige maand komt hier goed uit de verf. Vervolgens plukt de ik-figuur achteloos bloempjes alsof het altijd zomer is, weer een tegenstelling. Dat vind ik fijn, zeker omdat je dit doorvoert in het gedicht: achteloos kussen bijvoorbeeld.. Je hebt wel twee keer het woord 'achteloos' gebruikt, dat zou ik niet doen. En het gras, groenbruin, daar moest ik over nadenken: is het al zo heet geweest dat het gras wat verdort of is het wat anders? Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de uitgebreide feedback greetje! Ik twijfelde ook over twee keer achteloos, ik besloot om het zo te doen om de achteloosheid door te voeren in het taalgebruik. Ik wilde dat nonchalante, lome zomergevoel erin krijgen zonder dat te benoemen. Het gras is groenbruin omdat er kale plekken tussen zitten met aarde. Dus eigenlijk is het de grond..