Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 146 Er zat een bij op mijn borst

# 146 Er zat een bij op mijn borst nou ja zeg die bij toch dat hij zoiets dorst Ik had er veel liever een prachtige vlinder Zo'n dartele vlinder daarvan heb 'k waarachtig geen hinder die zou mogen blijven maar zo eentje fladdert veel vlugger naar ginder

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, mooie 'oude' woorden gebruik je als 'dorst' en 'ginder'. In de laatste twee zinnen lijkt het alsof je een vergelijking trekt. Met welk wezentje? Vind je schrijfsel heerlijk fijntjes.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, Ja, een bij zoekt honing, hij hoopt dat lekkers op jouw borst te vinden, een vlinder, och dat is een be-zoek-je zomaar uit genegenheid. :o Kan inderdaad vlug weer wegfladderen naar ginder... Mooi gedichtje. Graag gelezen. Een fijn weekend toegewenst.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, erg leuk! Mooi gevonden, die twee verschillende vliegers. En gelukkig prikken bijen niet zomaar, dan hoef je ook niet met een vliegenmepper te slaan...

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dartele schoonheid is vaak vluchtig, ik hou ook wel van bijtjes. Een lief gedichtje dat me aan een ouderwetse zwart-wit foto doet denken. En toch kleurrijk.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lief! :thumbsup: Dartelende- dartele vlinder :? Ik zou het woord prachtig vervangen door dartele en die tweede vlinder zin weghalen. De herhaling voegt mi. niets toe. De 'oude ' woorden maken de sfeer. :nod:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemd dat de schoonheid vd bijen minder gewaardeerd wordt dan deze ve vlinder. Tja, die angels zijn er te veel aan. Ze heeft toch niet gestoken?! Het valt me op dat je helemaal geen leestekens gebruikt, maar ik ken niets over deze regels in gedichten. En toch, ik zou tussen 'toch' en 'dat' op de tweede lijn een komma plaatsen. Maar dat is ieder voor zich. Ik heb het graag gelezen, willemina! (En proficiat met je gedicht, het Schrijven magazine komt hier enkele dagen later aan dan in Nederland!)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ...met plezier je zoemende en fladderende vlinderbij - gedichtje gelezen. Mijn klimmende framboos tegen de schuur, wordt goed bezocht door de bijen. Steeds bij het openen van de deur, denk ik: voorzichtig, zo min mogelijk storen des te beter groeien de frambozen straks.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, Met jouw eerste zin heb je meteen mijn aandacht te pakken! Ik zie die bij en voel ook die lichte huiver. Mooi gedaan. Als je nog door wilt schaven is het misschien leuk als de bij weer terugkomt aan het eind van het gedicht. Nu slaan de laatste regels op de vlinder (of lees ik dat verkeerd?). Als je hierna nog iets over de bij zegt, wordt het gedicht mooi rond doordat het eind terugkomt op het begin. Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, mooie 'oude' woorden gebruik je als 'dorst' en 'ginder'. In de laatste twee zinnen lijkt het alsof je een vergelijking trekt. Met welk wezentje? Vind je schrijfsel heerlijk fijntjes.
Mili Dankjewel. Met welk wezentje zou ik een vergelijking kunnen trekken? Het is zo'n onschuldig gedichtje ...

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, Ja, een bij zoekt honing, hij hoopt dat lekkers op jouw borst te vinden, een vlinder, och dat is een be-zoek-je zomaar uit genegenheid. :o Kan inderdaad vlug weer wegfladderen naar ginder... Mooi gedichtje. Graag gelezen. Een fijn weekend toegewenst.
Blavatski Bedankt voor je compliment en goede wensen. Er viel geen honing bij mij te halen, maar ja ik droeg een shirt met bloemetjes - verwarring alom. ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, erg leuk! Mooi gevonden, die twee verschillende vliegers. En gelukkig prikken bijen niet zomaar, dan hoef je ook niet met een vliegenmepper te slaan...
Ton, Bedankt voor je lovende woorden. Ik heb ook liever een bij op mijn borst dan een wesp. Vorig jaar kroop een exemplaar daarvan onder mijn broekspijp. Ik danste de horlepiep en heb nog nooit zo snel een broek uitgetrokken. :D Helaas toch te laat. Ik sla in principe geen vlieg dood maar krengen die mij steken help ik wel om zeep. :ninja:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dartele schoonheid is vaak vluchtig, ik hou ook wel van bijtjes. Een lief gedichtje dat me aan een ouderwetse zwart-wit foto doet denken. En toch kleurrijk.
Elyse, Ik hou ook wel van bijtjes, zolang ze hun angel bij zich houden. Leuk dat het gedichtje je aan een zwart-wit foto doet denken, Dat zal het gevolg zijn van mijn ouderwetse taalgebruik, denk ik. Mooie reactie van jou, dankjewel.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lief! :thumbsup: Dartelende- dartele vlinder :? Ik zou het woord prachtig vervangen door dartele en die tweede vlinder zin weghalen. De herhaling voegt mi. niets toe. De 'oude ' woorden maken de sfeer. :nod:
Marietje, Ook van jou een erg leuke reactie. Dankjewel. Ik heb over je voorstel nagedacht. Toch laat ik het zo. Ik vind prachtig iets anders vertellen dan dartel en ik vind het op deze manier meer een totaalbeeld geven van de vlinder (hoewel 'prachtig' natuurlijk subjectief is ;) ). Het was best leuk om ouderwetse woorden te gebruiken. :nod:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemd dat de schoonheid vd bijen minder gewaardeerd wordt dan deze ve vlinder. Tja, die angels zijn er te veel aan. Ze heeft toch niet gestoken?! Het valt me op dat je helemaal geen leestekens gebruikt, maar ik ken niets over deze regels in gedichten. En toch, ik zou tussen 'toch' en 'dat' op de tweede lijn een komma plaatsen. Maar dat is ieder voor zich. Ik heb het graag gelezen, willemina! (En proficiat met je gedicht, het Schrijven magazine komt hier enkele dagen later aan dan in Nederland!)
Marlie, Ik denk niet dat de schoonheid van de bij zoveel minder gewaardeerd wordt, maar zoals je zelf zei: de angels zijn er teveel aan. :nod: Ik gebruik bij voorkeur geen leestekens in gedichten. Ik weet niet of daar regels voor zijn maar ik vind ze vaak storend. Bedankt voor het lezen en meedenken, en natuurlijk ook voor je felicitatie! Leuk dat je daar in België ook Schrijven magazine leest!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ...met plezier je zoemende en fladderende vlinderbij - gedichtje gelezen. Mijn klimmende framboos tegen de schuur, wordt goed bezocht door de bijen. Steeds bij het openen van de deur, denk ik: voorzichtig, zo min mogelijk storen des te beter groeien de frambozen straks.
Riny Bedankt voor je leuke en persoonlijke reactie. Mmm ... lekker, frambozen. En nog wel uit eigen tuin. Nu ben ik wel een beetje jaloers. Ach, niet zeuren, ik heb nog de Japanse wijnbes (tenzij ik eerder verhuis dan dat daar bessen aanzitten - op dit moment beginnen ze te bloeien). ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, Met jouw eerste zin heb je meteen mijn aandacht te pakken! Ik zie die bij en voel ook die lichte huiver. Mooi gedaan. Als je nog door wilt schaven is het misschien leuk als de bij weer terugkomt aan het eind van het gedicht. Nu slaan de laatste regels op de vlinder (of lees ik dat verkeerd?). Als je hierna nog iets over de bij zegt, wordt het gedicht mooi rond doordat het eind terugkomt op het begin. Groet! Greetje Kruidhof
Schrijfcoach Greetje Kruidhof, Bedankt voor het lezen en reageren. Ik zag je overal mooie feedback geven. :thumbsup: Ik neem je suggestie ter harte. Ik zou het gedicht bijvoorbeeld kunnen afsluiten met een zin als: de bij echter bleef dicht bij mij Ga ik nog even over nadenken. Het is dan inderdaad mooi rond. Groet, Willemina

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, De bij blijft zitten waar ie zit, t/m de laatste regel - de vlinder is slechts wens. Subtiel gedaan!
JanP, Het klopt helemaal wat je zegt. Bedankt voor je compliment (denk ik - toch :o ).

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina,
Het klopt helemaal wat je zegt. Bedankt voor je compliment (denk ik - toch blush ).
Jazeker! het gedicht is wat mij betreft af zoals het is.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi, Willemina. Het gedicht straalt een fijne sfeer uit. Ik ben het met janpmeijers eens dat het gedicht -zoals het er staat- helemaal af is.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina,
Het klopt helemaal wat je zegt. Bedankt voor je compliment (denk ik - toch blush ).
Jazeker! het gedicht is wat mij betreft af zoals het is.
Oké. :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi, Willemina. Het gedicht straalt een fijne sfeer uit. Ik ben het met janpmeijers eens dat het gedicht -zoals het er staat- helemaal af is.
Dankjewel, Nel. Blij met je woorden.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen, Sorry voor het gebrek aan reacties van mijn kant op jullie schrijven. Ik heb wel bijna alles gelezen maar het lukte deze week niet om te reageren. Net een taxateur in huis, tuin en schuur gehad dus misschien schiet het nu eindelijk op met de definitieve verkoop van mijn huis en kan ik weer verder. :nod:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, Je mijmering gelezen in ons tijdschrift dat gelukkig ook (uiteindelijk) zijn weg naar Antwerpen heeft gevonden. Mooie mijmering. Gefeliciteerd dat je het met ons mocht delen. :nod: