Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#146 Feest der herkenning

Zoveel geluiden maar toch doodstil, Ik neem alles waar, schuilend achter mijn zonnebril. Het gewoel op strandstoelen, gegrabbel in een grote tas. Sloffende slippers in het zachte zand, De gil van een kind, man en vrouw hand in hand. De geur van zonnebrand en de zilte zee, een feest der herkenning. Zoveel geluiden maar toch doodstil.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Maaartx, Zoveel geluiden maar toch doodstil- een mooie observatie. Ook de slippers die sloffen hoor ik meteen. Ik merkte dat ik de neiging had de een-na-laatste zin te willen schrappen. Dat komt denk ik doordat in die zin geen geluiden staan terwijl je de laatste zin wel op geluiden richt. Om dit op te lossen zou je natuurlijk ook eens kunnen kijken of de zin ergens anders in het gedicht kan staan; dan hoef je hem niet weg te doen. Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Wederom bedankt voor de tips! Ik heb nog nooit op deze manier een gedicht gemaakt, heel onwennig en moeilijk! Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb, want ik kan nog heel veel leren zo te lezen :) Groetjes, Maartje

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maartje, Het voelt voor mij aan dat de persoon zich eenzaam voelt tussen alle drukte en daardoor juist de stilte ervaart. Mooi gedaan, zeker als je nog niet veel ervaring hebt op dit gebied. :o Ik wens je een mooi weekend toe.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi gegeven: de stilte te midden van een druk bezocht strand. :thumbsup: De gil van het kind bracht bij mij iets angstaanjagends: ouders die hun kind kwijt zijn. Als het gedicht voor jou goed voelt dan is het geslaagd. ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maartje, ... een leuk lekker warm gedichtje. Alleen de woorden: feest der herkenning in de een na laatste regel, zou ik weglaten. Een goed idee, zo alleen achter je zonnebril met het geluid uit. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maartje, een goed geslaagd experiment! Mooi sfeervol, ik was erbij op het strand, zo voelde het! Ik hoop nog veel van je te lezen!