Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#146-Betovering

Diamanten druppels vlijen zich op het mos Filigrijn gefluister klinkt diep in het bos Een elfje kamt haar gouden haren in een straaltje zon Heft haar ranke armen in een weids gebaar Geluiden verstommen, tijd valt weg Fijnsnarige Betovering lokt Een klevertje klimt hoog Om dichter bij haar te zijn

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joke, Hoewel ik me niet kan voorstellen hoe filigrijn gefluister klinkt, wekt het geheel een sprookjesachtige indruk. Het klevertje is een aantrekkelijk detail. Heel graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Filigrijn of filigraan? Nooit van gehoord dus ik zocht maar vond filigraan. Ik kom helemaal in Efteling sferen, droomvlucht. Graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Om te smullen, zo romantisch. Je hebt met recht een betoverend beeld geschept, Joke. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Joke VG, Wat ik mooi in je gedicht vindt, is dat je klankrijm gebruikt: heel veel ij-klanken bijvoorbeeld. Dat zorgt ervoor dat het gedicht meer een geheel vormt voor de lezer, en dat is knap gedaan. Ook met het klevertje ben ik blij, dat is een opmerkelijk detail en daardoor een goed einde. Het werkwoord vleien/vlijen wordt vaak door elkaar gebruikt. Hier moet je de versie met de lange ij hebben ;) Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Joke, mooi gedicht! ik wil graag dat klauterende klevertje zijn om dicht bij het goud-gelokte elfje te kunnen vertoeven!

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje Nancy voor je compliment ;) Marlie, filigrijn gefluister, het kwam ineens in me op en ik vond het mooi klinken, ik heb het ook opgezocht en niet gevonden, maar ik kon het niet veranderen. Noem het mijn dichterlijke vrijheid :p i-Kat, zoals ik tegen Marlie zei, ik weet dat het niet echt bestaat, maar het gaf me een gevoel van kantwerk en ik vond het mooi passen in het geheel. Fijn dat je je in de Efteling waande. Brenda, dankjewel, fijn om horen dat je er helemaal mee weg was. Riny, jij ook bedankt voor je fijne commentaar. Schrijvenmaar, ik zat in een bos ergens onder Rocherfort, een tijd geleden. Bosanemonen rondom mij, dik groen mos in plakken op de grond, kleine groene plantjes, een kronkelend beekje, de zon die lichtvlekken maakte en enkel het geruis van de bomen. Ik had niet vreemd opgekeken als er toen echt een elfje was langsgevlogen. Ik voelde me bijna on-aards op dat moment. poëzie coach, heel erg bedankt voor je fijne reactie. De ij-klanken waren niet bewust, maar nu ik het herlees, ja inderdaad, het zijn er wel veel. En met vleien heb ik een fout begaan, ik zie het nu ook. Ik was er zelf absoluut niet over gevallen, maar ik pas het dadelijk aan. Haha Ton, je kan proberen hoor, maar elfjes zijn heel schuw. Je zal heel zachtjes moeten klimmen. Maar ze is nog vrij, dus waag je kans. ;)